Bondehumor

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Hoj
fyfan
Varför blir bönder* så upprörda när man driver med dem och deras livsstil, och varför tror de att vi som bor i huvudstaden bryr oss när de försöker kontra?

To be continued..

* Bönder av sådan börd att de vandrar på huvudgatan i Karlstad eller kanske Borås, med byxlinningen i knävecken och truckerkeps på sågverket. Trimmar sina 740:s med angeleyes och bor på motorvägshotell när det skall firas fyra år tillsammans med halvsystern. Riktiga bönder, hyser jag den största aktning för.

För att de är en minoritet och det är de som bor i huvudstaden som bestämmer över dom.

Mindervärdeskomplex, ja det är ju en väldigt framträdande faktor. Ivrigt refuserad av objekten i fråga. Men finns det inte fler?

Det luktar lokalpatriotism här och känns som du försöker kontra skåningarna som hade bättre saker att komma med i andra tråden. :tummenupp
De var min åsikt, Råger ut

Det luktar lokalpatriotism här och känns som du försöker kontra skåningarna som hade bättre saker att komma med i andra tråden. :tummenupp
De var min åsikt, Råger ut
Det här är inte ett ämne där "man kan komma med bättre saker". Det är ren och skär samhällsobservation som skulle få vilken socialantropolog som helst att bli blöt i trosorna.

:såjaponken Ha lite överseende, Kantian har inte vågat sig utanför tullarna så hans bubbla är lite trång :D
Jag har faktiskt varit i Landskrona för inte så länge sedan. Och Gotland, det är okej. Det är med kniven mot halsen som jag tvingas åka förbi alla arpar och borgar för att ta mig till resten av Europa.

Last edited:
Det här är inte ett ämne där "man kan komma med bättre saker". Det är ren och skär samhällsobservation som skulle få vilken socialantropolog som helst att bli blöt i trosorna.

Jag har faktiskt varit i Landskrona för inte så länge sedan. Och Gotland, det är okej. Det är med kniven mot halsen som jag tvingas åka förbi alla arpar och borgar för att ta mig till resten av Europa.
Fan,Kantian.
Trodde du var världsvan o så sitter du inlåst i din lilla plaskdamm....:D

Det är det här jag menar. Säg till en bonde, att han är en bonde, och han kommer att förneka det till absurdum och bli direkt stött. :lol

En bonde, d.v.s en lantbrukare, blir nog inte stött av att bli kallad bonde. Däremot brukar byfånarna i sina volvosar med kaffeburkar istället för slutrör bli ganska upprörda om man kallar dom bönder trots att det handlar om en kvalificerad gissning p.g.a deras bondaktiga yttre och beteende.

En bonde, d.v.s en lantbrukare, blir nog inte stött av att bli kallad bonde. Däremot brukar byfånarna i sina volvosar med kaffeburkar istället för slutrör bli ganska upprörda om man kallar dom bönder trots att det handlar om en kvalificerad gissning p.g.a deras bondaktiga yttre och beteende.
Ja? :va

Kantian skrev:
* Bönder av sådan börd att de vandrar på huvudgatan i Karlstad eller kanske Borås, med byxlinningen i knävecken och truckerkeps på sågverket. Trimmar sina 740:s med angeleyes och bor på motorvägshotell när det skall firas fyra år tillsammans med halvsystern. Riktiga bönder, hyser jag den största aktning för.

Det är det här jag menar. Säg till en bonde, att han är en bonde, och han kommer att förneka det till absurdum och bli direkt stött. :lol
Skäms inte ett dugg för att mina förfäder var lantbrukare,däremot tycker jag att det är ytterst pinsamt att konversera med dig.:hej

Skäms inte ett dugg för att mina förfäder var lantbrukare,däremot tycker jag att det är ytterst pinsamt att konversera med dig.:hej
Då måste jag fråga om det finns lässvårigheter i släkten? :lol

Kantian skrev:
Riktiga bönder, hyser jag den största aktning för.

Det är inget tvång på konversation, men de människor som tar åt sig är också oftast de som stämmer in i profilen.

Då måste jag fråga om det finns lässvårigheter i släkten? :lol

Det är inget tvång på konversation, men de människor som tar åt sig är också oftast de som stämmer in i profilen.
Tackar f diagnosen,doc.
Skall genast få mina uppgifter på Eniro uppdaterade.
Bacchus
Tel xxxxxxxx
Leg bondeupprorsmakare:yoparty.

Vart ju inbjuden av dig....:va
Svart bälte i alzeimers,eller?
Håller du inte keften kommer vi snapphannar upp o drar ut pluggen på er lilla ankdamm o bygger hufvudstaden där rapsfälten blommar,ditt lilla rikspucko.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h