Avgassystem till Sportster XL 1200r

sectric

Ny medlem
Gick med
7 Jun 2007
Ort
Lund
Hoj
HD Sportster 1200 Roadster -06
Jag har problem att kunna läga ner så mycket som jag vill på grund av avgassystemet. Har nu ett 2 -1, se bild. är det någon här som har ett bra förslag till lösning?
 

Bifogat

  • DSC00156.JPG
    DSC00156.JPG
    161.7 KB · Visningar: 620
Kan vara av intresse, vad är det för ett system du har på din?

Det är ett Supertrapp XR-system. Köptes in till Sverige på 90-talet av en kompis. Fick moddas lite för att passa på gummiupphängda sportstern på bilden. Systemet var helt oanvänt när vi monterade det.

Om jag inte tar fel på hoj, men jag tycker att jag känner igen den ;)
 
Last edited:
Som Jörgen skriver är det ett Supertrapp 2-2 system.
Hojen såldes ny av probike i Täby(2006) med en lagom vässad
motor och detta avgassystem monterat.
Går tom att besiktiga med,bara att plocka bort lite discar!

Kikade runt lite på supertrapps hemsida och det är ju
inte jättebilligt som nytt direkt (827$)
 
Last edited:
Som Jörgen skriver är det ett Supertrapp 2-2 system.
Hojen såldes ny av probike i Täby(2006) med en lagom vässad
motor och detta avgassystem monterat.
Går tom att besiktiga med,bara att plocka bort lite discar!

Kikade runt lite på supertrapps hemsida och det är ju
inte jättebilligt som nytt direkt (827$)

Precis, då är det min kompis gamla hoj. Systemet leverades till Probike/ägaren av en vän som tog hem två stycken system från USA. Det ena sattes på min hoj 1996. De var inget billigt system, tror de gick på ca 7000:- styck 1996 :näsblod
 
Precis, då är det min kompis gamla hoj. Systemet leverades till Probike/ägaren av en vän som tog hem två stycken system från USA. Det ena sattes på min hoj 1996. De var inget billigt system, tror de gick på ca 7000:- styck 1996 :näsblod

Världen är bra liten ibland:D
Har du fortfarande kontakt med din kompis som ägt hojen?
Det är ju gjort en del åt motorn och alla delar som monterats
finns ju papper på men jag undrar om något är gjort med
topparna typ portat eller liknande?

Probike verkar inte veta och enda sättet annars är ju att lyfta
av dom o börja mäta?
Går bra gör den iaf:tummenupp
 
Världen är bra liten ibland:D
Har du fortfarande kontakt med din kompis som ägt hojen?
Det är ju gjort en del åt motorn och alla delar som monterats
finns ju papper på men jag undrar om något är gjort med
topparna typ portat eller liknande?

Probike verkar inte veta och enda sättet annars är ju att lyfta
av dom o börja mäta?
Går bra gör den iaf:tummenupp

Jag minns bara att det sitter Screamin Eagle 536-kammar i den.
Om jag minns rätt så är det screamin eagles 1200-kit på den. Dvs komplett med 1200-toppar, så motorn är identisk med en 1200. Inget portat

Jo den var pigg den hojen!
 
Last edited:
Tack för hjälpen och tippsen.
Jag hittade detta system som jag tror passar mig perfekt.
Finns på Motospeed. se
 

Bifogat

  • RSD Tracker.JPG
    RSD Tracker.JPG
    60.7 KB · Visningar: 494
Tack för hjälpen och tippsen.
Jag hittade detta system som jag tror passar mig perfekt.
Finns på Motospeed. se

Jag tror att du får högre toppeffekt med Supertrapp Megafon 2:2 XR-systemet eller med ditt nuvarande system. Avgasststemet på bilden saknar ju megafon och har ju inte avstämda längder per cylinder. Men återkom gärna med en bänkkurva.
Tror jag

J
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top