Hur blir du påverkad av alkohol?

• Thread starter Thread starter Merovingian
  • Start date Start date

Alkoholen påverkar dig på följande sätt:

• Antal röstningar
    0

Merovingian

Guest
Jag minns i yngre ungdomens glada dagar då man precis upptäckt krogen.
Man var barnsligt imponerad av hur alkoholen slog till, man stod och ropade till varandra hur käken var domnad och hur ansiktet kändes svullet.
Det var oskyldiga tider. :D

Jag minns hur man rycktes med mycket i stämningen runtom.
Idag är jag betydligt mindre oskyldig och besitter en skeptisk analytikerkaraktär av rang, vilket innebär en helt annan fylla.
Personligen har jag av någon anledning slutat bli sinnespåverkad av alkohol. Allt som händer är att kroppen blir svår att kontrollera och allt man säger låter jättekorkat eftersom man får svårt med uttalet och framförandet. Detta händer medan jag ser allting genom vanliga ögon. Resultatet blir att känna sig instängd i sin egen klumpiga kropp, fullt normalt perceptiv.
Ska jag bli påverkad i sinnet måste jag bokstavligt talat dricka tills ögonen går i kors. Och det-eeh.. Det är ju kul.. :gnissla

Hur upplever du det?

Last edited:
Olika men sinnet brukar ofta vara i gott skick om du frågar mig. På senare år har dock sista alternativet dykt upp ibland, dock med enstaka minnesluckor och inte hela kvällar som försvinner.
Folk som dricker öl oftast och sen dricker sig fulla på sprit påstår att man blir sämre på spriten. Jag dricker bara sprit så jag vet inte hur det upplevs att vara full på hästpiss *öl* men det vore kul att testa och se om det är någon skillnad, vilket jag inte tror.

Alternativ 2. Därtill kan läggas att jag blir så utomjordiskt smart när jag är drucken. Jag är drucken nu. Skönt med semester.

Sinnet blir fullast.

Skulle vara bättre om kroppen gav upp i tid så man la av innan man var karateninjafull :D

Jag dricker bara sprit

Jag med!

Finner flertalet fördelar med det.
Exempelvis:

1. Det är godare.
2. Det är stiligare.
3. Baksmällan blir dels mindre och dels lättare att undvika medelst kurer.
4. Man slipper pissa som en älg var tionde minut.
5. Man slipper bli mätt.
6. Tjejerna vill inte smaka. Det är "så starkt".

Black Russian är en återkommande favorit. :tummenupp

Edit: Tjejerna stavas inte "Tejerna" :gnissla

Last edited:
Jag med!

Finner flertalet fördelar med det.
Exempelvis:

1. Det är godare.
2. Det är stiligare.
3. Baksmällan blir dels mindre och dels lättare att undvika medelst kurer.
4. Man slipper pissa som en älg var tionde minut.
5. Man slipper bli mätt.
6. Tejerna vill inte smaka. Det är "så starkt".

Black Russian är en återkommande favorit. :tummenupp

Du glömde 7:an, man blir inte lika fet av spriten som man blir av ölen. Sen uppnår man perfektion mycket snabbare med sprit än med öl, 2 snabba 12:or så är man ju redan av världsklass :tummenupp

Alla som säger att sinnet är intakt ljuger, eller snarare förstår inte själva hur dom riktigt blir.

Det sagt så slår jag också ett slag för alt. 2, då det blir först, och värst, brukar ha ganska stor koll på vad jag håller på med, å andra sidan brukar jag hålla mig rätt framgångsrikt från att bli allt för råskita.

På punkten VAD man dricker så blir det mest sprit (whisky, oftast), när man skall bli full, mår dåligt av att dricka massor av öl, sprit blackoutar man innan man löper risk av att må illa från... Men någon iskall mexikansk cervesa nu och då är alltid fin.

Nu skall jag nog hämta nr3 ur frysen! :fyllisar

Jag dricker väldigt sällan eftersom folk upptäckt att jag har körkort och jag tycker det är ovärt att knäcka en pilsner/ta en grogg utan att det är fest.

Detta innebär två saker i praktiken:

1: Jag har råd med lite dyrare (och mer) sprit när jag väl dricker
2: Jag blir ap-kalas på ganska lite (även om kroppen och norrlandsblodet stävjar fyllan ;))

Detta i kombination med att jag brukar vara ganska duktig på att hälla i mig när jag väl dricker....

finns det inget alternativ för bättre motorik? kan alltid göra coolare saker med min kropp på fyllan jue:crash

Kommer man ihåg vad man gjort kvällen innan var det bevisligen en dålig kväll!!!

Jag har perfekt koll på vad jag gör, jag minns allt jag gjort och min motorik försämras inte nämnvärt. Däremot märker jag definitivt att en viss grad av personlighetsförändring infinner sig i takt med fyllan...:D Så jag får väl säga att sinnet blir påverkat men kroppen och motoriken är intakt:) Därmed inte sagt att jag blir dum, oansvarsfull och dryg. Bara att jag blir lite mer "vågad":gnissla

Säger som en vis Dansk sa en gång, Man är inte full så länge man kan ligga ner utan att hålla i sig.

Brukar gå igenom fyra stadier. 1. Blir snygg 2. Vill slåss 3. Blir trött 4. Blir hemskickad

Brukar gå igenom fyra stadier. 1. Blir snygg 2. Vill slåss 3. Blir trött 4. Blir hemskickad

haha fyfan va schöön:tummenupp

själv försämras motoriken mest, jag skulle säga typ 70/30. Om jag ska kunna vara med en "ful tjej" så måste jag dricka så pass mkt att baksmällan håller i sig långt in på kvällen dagen efter..:gnissla

en vanlig layback-kväll kommer jag alltid ihåg om någon berättar dagen efter vad som hände. annars brukar det finnas sekundlånga urklipp i huvudet utannågonsom helst kronologisk ordning. efter en sådan kväll mår jag dåligt 2-3 timmar efter att jag har vaknat, en är jag på topp igen! :)

Dansk?

"You're not drunk if you can lie on the floor without holding on" -Dean Martin

Dean Maritin är en riktig hjälte! Han har ju sagt fler bra saker:

I feel sorry for people who don't drink. They wake up in the morning and that's the best they're going to feel all day.

I once shook hands with Pat Boone and my whole right side sobered up.

I've got seven kids. The three words you hear most around my house are 'hello,' 'goodbye,' and 'I'm pregnant'.

“it was a woman who drove me to drink, come to think of it I never did hang around to thank her for that'

'Hey lady! do I look all blurry to you? 'Cause you look blurry to me!'”

Tror vi tjejer reagerar ungefär som ni killar...men vi har ett annat problem...eller snarare 2. Vi ska alltid av nån orsak "bättra" på sminket när spriten sätter till...resultatet...nja... ser väl bättre ut sminkad utan alkohol i kroppen! :gnissla
Sen har vi ju ofta högklackat när man ska ut på krogen å dricka...å när fyllan rinner ner i benen...så har ni nog om inte annat sett resultatet??!
De är nog de svåraste....att knata runt på spikar å bara känna att benen går åt varsitt håll...hur man än försöker samla in dem...de krävs grym fokusering för att kunna ens ta ett steg framåt...
Min speciella egenhet när jag bli onykter är nog att jag har svårt att inse att kvällen faktiskt tar slut nångång...å man borde gå hem.
Tur man har en gubbe som inser detta å gärna hämtar en när de börjar trilla in för många "söta" sms på hans mobil! :D

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg