Husqvarna 610 SM?

malajo

Spelgud
Gick med
8 May 2008
Hoj
FZ6-N -08
Oki, så här ligger det till.

Just nu så kör jag en SV650 men har hittat en kille som ev vill byta den mot sin Husqvarna 610SM.
Jag har funderat lite tidigare på att byta mot nån bekvämare stadshoj och tycker denna verkar vara det.
Och så sägs det ju att det e så jävla roligt att köra motard :)

Så jag vill bara höra om det e nån som har nån åsikt om husqvarnan?
Bra/dåligt?

Något speciellt jag ska tänka på? :confused:

Att kalla en motard en "bekväm stadshoj" känns lite väl kanske? Motarder är inte bekväma men roliga :)

Oki, det kanske var en smula överdrivet men en SV 650 är inte heller jätte-bekväm i stan.

Jag vill ha en lite mer "sitta-upp-hoj" i stället för "ligga-på-tanken" och då borde väl en motard vara bättre/lämpligare?

Har märkt att det inte finns fotpinnar för passagerare, betyder det att man inte får skjutsa?

Jo du sitter ju upp ialla fall :) Ang, skutsa är det olika från modell till mode.. Har för mig att det ska gå att skutsa på 610sm men ta regnumret och kolla i registret :tummenupp

Kollade lite på 610:an när jag handlade. Verkar vara en vettig maskin med lite vibrationer och ganska bra prestanda.
Som jag förstår så är effekten ungefär som mellan en ktm 625 och en 640.
far och provkör å se om det är nått för dej.

Bilsport mc tar 2700:- halvförsäkrat tror jag. En annan får ju vänta till efter nyår innan man får teckna den. haha

Helförsäkrat känns lite meningslöst på min hoj. Nya grejer kostar lika mkt som självrisken.
Men halvförsäkring täcker ju stöld iaf, är väl mest det jag är orolig för. hehe

Ang. Husqvarna 610.. Har ju inte kört dom nya, men min gamla -97 är härlig o köra. Lite sköna vibbar i arslet, men man vänjer sig :P men dom nya bör ju vara både bekvämare och prestera bättre ;)

Ang. Husqvarna 610.. Har ju inte kört dom nya, men min gamla -97 är härlig o köra. Lite sköna vibbar i arslet, men man vänjer sig :P men dom nya bör ju vara både bekvämare och prestera bättre ;)

Du har inte samma hoj som han tittar på. TE610E kom 1998 tror jag annars kan du ignorera mitt lilla påhop :) Det är stor skillnad på TE610 och TE610E/SM610S (notera bokstaven efter nummret, det är de som gör skillnad på modelnamnet) Motorn är olika, TE610 är en enduro med kedjan på höger sida och TE610E har drivning på vänster och är mera en offroad.

För mera fakta och info se länken: http://forum.soe.se/showthread.php?t=39155&highlight=610

I den sista sidan i tråden har jag skrivit en liten utvärdering av Husqvarna SM610S.

Har kört denna ett tag nu.

Trodde det skulle vara ganska lätt att få upp en sån här på slangen men icke :va

Den e ju reggad 35Kw men enligt snubben jag bytte med så e det bara på pappret och den ska ha 65Hk enligt honom.
Men med den utväxlingen man har på en sån här hoj så borde den väl vilja lyfta när man drar på?
Det lyfter inte ens på ettan nu.

Funderar bara på om den fortfarande kan vara strypt.

Nån som vet vad man ska titta efter om man vill kolla efter strypningen?
Ska väl sitta något i insuget men vad?

Last edited:
På ettan bör den ju lyfta. Det gör tom min sletna Xr..

Eller så gör du en "Mingves" :hihi

Vete fan om migves, men om du flyttar bak röven och ser till o få bak överkroppen som mkt som möjligt, sen ger gas på ettan så ska tom engammal sleten 4takt 125a vifta med framhjulet.

Vete fan om migves, men om du flyttar bak röven och ser till o få bak överkroppen som mkt som möjligt, sen ger gas på ettan så ska tom engammal sleten 4takt 125a vifta med framhjulet.

Testat men den vill ändå inte :-(
Funderar lite på att dreva om den nu.

Hur vet jag vad jag ska byta till?
Påverkas hastigheten mycket?
Verkar som jag har 16/45 nu.

Hur är det med hast-mätaren, måste jag fixa något med den oxå?

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Back