MC vs mopeder?

HannesH: Du behöver iofs inte flippa ur :) Jag framställer ju endast fakta faktiskt sen är det upp till var och en att bearbeta den informationen :)
haha! Vadå? Är det fel att komma med korkade argument och spåra ur?
Blir lätt så när man ligger hemma i feber och verkligen inte har något bättre för sig!:) Sorry för OT iaf!

pinku91: Jag har inget av det då jag endast kör på bana. amt jag nämde aldrig något om toppfart :) jag skulle nog vilja påstå att jag syftade mer på accelerationen.

Jojye: Där har du både rätt och fel :) eftersom lagen säger att en trimmad moped är klassad som en lätt MC. Kör du t:ex 70,80,90cc så är det automatiskt en oregistrerad lätt mc och kräver körkort.
Därför jag anser att det är en gråzon :)

Ska man vara ännu petigare så finns det till och med mopeder som får registreras in som en lätt mc.

OKEJOKEJ du vinner:Bugar grattis du kör härmed motorcykel. du har säkert två tutor också, en till höger, och en till vänster hand.

en som du håller inne hela tiden och en som du kan tuta med när det behövs

På tal om sporthoj, Frågan är var man ska dra gränsen där alltså det är ju liten gråzon tycker jag. En original 125a blir ju piskar av en bra trimmad moppe och det finns mopeder som är byggda exakt som en 125a om inte värre.

Asså vaddå lixom, är alla motorcyklar sporthojar? Om det skulle finnas moppar som var byggda på exakt samma sätt som en 125a, så skulle det inte vara en moppe utan en 125a. Men annars var det bra logik i ditt inlägg. Vart vill du komma? Att din moppe är en 125a och går i tusen knyck och att du drarsnutar varenda dag och åker med hjälmen på pannan för att brudar blir så jävla våta när dom ser det att dom lämnar snigelspår efter sig? Det är fortfarande en 125a, man kan inte direkt polera en bajskorv.

Asså vaddå lixom, är alla motorcyklar sporthojar? Om det skulle finnas moppar som var byggda på exakt samma sätt som en 125a, så skulle det inte vara en moppe utan en 125a. Men annars var det bra logik i ditt inlägg. Vart vill du komma? Att din moppe är en 125a och går i tusen knyck och att du drarsnutar varenda dag och åker med hjälmen på pannan för att brudar blir så jävla våta när dom ser det att dom lämnar snigelspår efter sig? Det är fortfarande en 125a, man kan inte direkt polera en bajskorv.

:rofl

Är ok om ni följer regler på icke-moppefucko forum som ni reggar er på...

Forumregler och Medlemssavtal

ENDAST FÖR SPORTHOJÄGARE!
OBS! Kör du moped, cross, minimoto eller nått under 125cc eller cross så är du inte välkommen på denna sajten. Vänligen besök en annan sida som passar dig bättre tills du passar kriterierna! Ditt konto tas bort helt.
...............

En 125a e ingen sporthoj hur mycket kåpor du än sätter på den....
det e en större moped :D :D :D

En 125a e ingen sporthoj hur mycket kåpor du än sätter på den....
det e en större moped :D :D :D

Fel av dej, en 125cc kan va fan så mycke mer sporthoj än en 929'a
[YOUTUBE-ID]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/xKnXjcmvzFg&hl=sv&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/xKnXjcmvzFg&hl=sv&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/YOUTUBE-ID]

visst dom må va snabba men hur coola ser dom ut då... det e gång på gång när man förväxlar en 125a med moppe... :va
(o nu snackar vi inte cross eller fiddy)

Ska det va moped så ska det vara nån gammal Zündapp eller Puch eller liknande. Nya mopederna ser ju ut som en påse skit.

Ska det va moped så ska det vara nån gammal Zündapp eller Puch eller liknande. Nya mopederna ser ju ut som en påse skit.

Jag håller med!

Jag blir fan glad när jag ser nån grabb eller tjej komma harvandes på en gammal Puch. Jag har aldrig riktigt fattat vitsen med alla skotermoppar. Antagligen så populära för att alla kan köra. Bara sätta sig på o gasa, helt utan "talang" eller kontroll. Men det syns ju i olycksstatistiken också.

Älskar synen av de som går eller står nere på stan med hjälmen ovanpå huvudet, precis så högt i pannan att den varken åker ner eller åker av.
Det är respekt. :yoparty

:död

Jag träffar en hel del moppefuckon i jobbet.

En och en går dom an, men i klunga vill man avrätta dom. (ibland)

Dom flesta är talanglösa köpestrimmare, men det finns lysande undantag.

Det är undantagen som gör att man trots allt vågar tro på en framtid!

Jag träffar en hel del moppefuckon i jobbet.

En och en går dom an, men i klunga vill man avrätta dom. (ibland)

Dom flesta är talanglösa köpestrimmare, men det finns lysande undantag.

Det är undantagen som gör att man trots allt vågar tro på en framtid!

är du sjuksköterska?:rolleyes:

nej men seriöst.. vad jobbar du med?

Du har fel! Man kan visst polera ovan nämnda extremitet.

http://www.videosift.com/video/You-can-t-polish-a-turd-actually-you-can

Därmed inte sagt att moppefuckon har på sporthoj.com att göra. :)

// Johan

jag tycker det finns 2olika sorter, mopedister och moppefukkon.
En mopedist kör moppe var det är smidigt och billigt, underhållningen är en bonus.
Moppefukkot är en uppmärksamhetshora, kör som idioter, tutar, försöker racea med billister och MC, gärna med hjälmen uppe på pannan.

All heder åt mopedisten men moppefukkon kan dra en stövel över huvet.
Visserligen så tycker jag båda sorterna har lite dålig förståelse för hur ont det gör att kasa runt på asfalten med shorts o t-shirt.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show