Försäkringsbolag 25kw

Andreas N

Ny medlem
Gick med
5 May 2009
Hoj
honda bobber
Hej!

Vilka försäkringsbolag godtar 25kw (nerstrypt hoj)? Dom flesta verkar gå på orginaleffekt.

Mvh Andreas

Länsförsäkringar gör det, min turbohoj reggad som 25kW kostade mig 2400:- i halvförsäkring/helår och då kunde jag även ställa av när jag ville,alltså ej en helårsförsäkring.

Länsförsäkringar gör det, min turbohoj reggad som 25kW kostade mig 2400:- i halvförsäkring/helår och då kunde jag även ställa av när jag ville,alltså ej en helårsförsäkring.

Senast jag kollade så gick länsförsäkringar på ursprungseffekt. Var tom så fult att dom gav mig en offert på 25kW och när jag väl tecknat så kom det en räkning på ursprungseffekt. Låter som att dom aldrig fattade att 25kW inte är ursprungseffekt på din...

äger en ER5 och den är reggad som mellanhoj (strypt)och försäkrad som mellanhoj på bilsport och mc, då är den på hela året så jag kan ta ut den när jag vill om vädret tillåter vill säga:tungan

Senast jag kollade så gick länsförsäkringar på ursprungseffekt. Var tom så fult att dom gav mig en offert på 25kW och när jag väl tecknat så kom det en räkning på ursprungseffekt. Låter som att dom aldrig fattade att 25kW inte är ursprungseffekt på din...

Just så jag fick det på min hoj också nu i veckan. Så dom kan dra å h*lvete :)
Får la ringa och höra med bilsport & mc då. Tack

mvh

Samma sak hände mig. Fick offert och slog till, men tillsammans med räkningen kom ett lite argt brev om att det är min skyldighet att meddela om hojens effekt (ja, den är reggad 25). Fick 8 dagar på mig att avbryta köpet så jag ser det inte som något större problem.

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back