Sparkade igång cykeln förut, första kicken o den small igång direkt och det fanns tomgång redan från start!!
Stod i garaget o varvade lite o hade riktigt gött svar hela tiden, tror dock inte att mina grannar uppskattar detta, ekar friskt mellan hyreshusen här
Får hoppas på vettigt väder imorgon så man kan ut o prova och justera lite.
Satte i 25 lågfart nu som sagt, men hur märker jag om jag behöver öka ett snäpp eller 2? Fatta inte riktigt det![]()
Rätt lågf? Om du har stabil tomg när den är genomvarm och den går ner på tomg relativt fort från uppvarv,typ går ner stabilt ,,inte småtvekande/rusande några sek så har du rätt storlek. Är den lite rusande tvekande att gå ner så är det för litet låg,,,och går den ner stenfort och har en 8 taktande missande gång och svårt att hålla tomg,,vill typ stanna ,,då är den för stor. Det går till viss del småjustera en aning på bränsleskruven ,, ,Kan man få dom att gå bra inom 0,5-2 varv ut så är det nästan OK Duger i krig.... Men optimalt är om den går bäst vid 1-1,5 v ut. Bara att tokskruva ut o in tills du får bästa gång, Om skruven då hamnar fullt inskruv eller mer än 3varv ut bör man byta munstycke..Större lågfart om den rusar/tvekar att gå ner vid ett varv utskruvad bränsleskruv . Mindre om den surar /vill stanna/8 taktar/ryker vid 1 varv ute skruv.
Last edited:

mina vill inte lysa. Eller kan man ta vad som hälst. Bra sida från annat land kanske som man kan skicka efter från eller har någon liggandes?????