Nån som känner igen dessa nycklar?

amoniax

Ny medlem
Gick med
20 Dec 2007
Hoj
yamaha r6 -00
nån har tappat dessa på mitt jobb så hör av er om ni känner igen dom

Bifogat

• P210609_10.53.jpg
    P210609_10.53.jpg
    237.4 KB · Visningar: 367
Äre ingen annars så ärom mina!
Hittar du den tillhörande hojen med så hör vänligen av dig.

Tack på förhand'
/
Robert

Känndes det här som rätt forum för att fråga om någon tappat sina nycklar på ditt jobb:va

Är säkert nån som kör motoriserad gyn-stol. För vem i hel... sätter OCC nyckelring nåt annat än en kromsläde? "Ja ville ha en riktig chopper, men fick nöja mig med en (anal)Intruder" *melodi; Tomten jag vill ha en riktig jul*

"Besserwissermode on"Ser ut att tillhöra en äldre sukka, exempelvis en gsx 550 e/ef. "Besserwissermode" off

tycker det ser ut som en bilnyckel:confused:

Knappast, själva greppdelen är för liten och ostadig. De flesta bilnycklar har en stor och stradig "platta" överst så att man kan vrida om nyckeln i tändningslåset för att starta bilen. Nyckeln på bilden är helt klart avsedd att vridas ett "hack" innan man trycker på startknappen, som på en mc;)

Till TS: Hade det inte varit en bättre idé att starta en tråd där man berättar var man jobbar och sådär och sen meddela att man hittat en par nycklar på sagda plast istället för att slänga upp en bild på nycklarna direkt??:confused: Det kan ju vara fler som har en likadan nyckelring, hur ska ägaren veta att du jobbar på hans jobb liksom... Dessutom har du automatiskt tagit bort hela möjligheten till "återfås mot beskrivning" genom att slänga upp bilder på föremålet. Hur ska du kunna verifiera ägaren hade du tänkt?

Last edited:
Knappast, själva greppdelen är för liten och ostadig. De flesta bilnycklar har en stor och stradig "platta" överst så att man kan vrida om nyckeln i tändningslåset för att starta bilen. Nyckeln på bilden är helt klart avsedd att vridas ett "hack" innan man trycker på startknappen, som på en mc;)

tycker ändå att det ser ut som en bilnyckel, t ex nyckeln till min gamla nissan micra var ruskigt likt denna, liten "platta", ser ut som typiska japanska bilnycklar från 80 och 90-talet

Last edited:
Suzuki Swift med tillhörande tanklocksnyckel............

Håller med!! Min gamla swift hade en sån nyckel.

tycker ändå att det ser ut som en bilnyckel, t ex nyckeln till min gamla nissan micra var ruskigt likt denna, liten "platta", ser ut som typiska japanska bilnycklar från 80 och 90-talet

Ok då, Det är möjligt att vissa bilar har små nycklar. Men som jag sa så har de flesta bilnycklar en något större och stadigare platta som ska hålla för motståndet som uppkommer när man vrider om nyckeln. På en hoj så behövs ju inte denna platta på samma sätt eftersom man inte vrider om nyckeln i samma mening och därför menar jag att en liten nyckelplatta tyder på hojnyckel:) Hur det är med Suzuki Swift och deras nycklar vet jag inte då jag aldrigt ägt en. Står det inget märke på nyckeln?

Edit: Fan, det stod Suzuki:D Jaja, kan väl vara en bilnyckel då i allsin dar...:hihi

Ni funderar över vad den hör till, jag funderar mer på hur fan han/hon tog sig hem utan nycklarna?

Knuffade dom skiten hela vägen hem eller glömde dom bort att dom åkt bil dit o tog bussen hem?

Ni funderar över vad den hör till, jag funderar mer på hur fan han/hon tog sig hem utan nycklarna?

Knuffade dom skiten hela vägen hem eller glömde dom bort att dom åkt bil dit o tog bussen hem?

Om det var en swift så tog han/hon den nog bara i ryggsäcken o gick hem...

Typ...
I det läget kunde man ju prova dem på jobbparkeringen med omnejd och syftat in ett registreringsnummer...

[YOUTUBE-ID]m7BjL8khHug&feature[/YOUTUBE-ID]

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back