J-Bone
Ny medlem
Har ni inte sett nya PCIIII usb
PCIIII ?
PCIV ?
PCIII ?


Hur mkt bättre och framförallt varför bättre än PCII? Soppa/Luft liksom...
Vet att 3'an går att mappa in vart 100:e varv istället för vart 500:e som på 2'an men annars då?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har ni inte sett nya PCIIII usb


Batteriet har gjort sitt och har ingen ork kvar!!
Någon som har något tips var man kan köpa ett till bra pris. Någon som vet om biltema har något som passar en TL1000R.
Biltema har passande batteri. Jag vet inte artikelnummer tyvärr, men ta måtten på det du har nu och jämför. Jag har för mig att fultema batteriet är något större i måtten men det går ändå att klämma in.
Den där borde passa!
Jag mätte min batterilåda till Längd*160, Höjd*105(batteriets höjd), Bredd*101. Fast det är mätt utan dämpkuddar (neoprene?) i, dessa vill man kanske inte ta bort.
Mått med kuddarna: L= Ca 143 (1 kudde borta på min, och de är ca 8mm), B= 89, H=104
Mitt batteri: L=148, B=87, H=104
Som jag ser det: Höjden ganska oviktig. Släng locket och fäst batteriet på något annat sätt. Tex skruva dit en hemmagjord stålbygel mellan skruvhålen. Kuddarna är egentligen inga dämpkuddar, de finns där för att hålla batteriet på plats så att det inte skakar runt i boxen. Rensa bort så mycket du behöver, men se till att batteriet inte kan skramla runt.
Så jag skall iallafall prova med detta:
12V 12Ah 151 x 87 x 145 4,65 kg Art.nr. 80-821 499,00 kr
Man kan gå ner till detta, för att tjäna några mm på höjden. Men då förlorar du 2 Ah och får betala samma pris.
12V 10Ah 151 x 87 x 133 4,00 kg Atr.nr. 80-818 449,00 kr
Den här får du in i lådan och kan använda batterilocket med smärre justering av kuddarna, men då är du nere på låga Ah, tycker jag.
12V 8Ah 151 x 87 x 107 3,08 kg Art.nr. 80-816 349,00 kr
PCIIII ?
PCIV ?
PCIII ?
Hur mkt bättre och framförallt varför bättre än PCII? Soppa/Luft liksom...
Vet att 3'an går att mappa in vart 100:e varv istället för vart 500:e som på 2'an men annars då?

Bra tips! Är det någon som provat någon av dessa. Tror ni det funkar med den lägre effekten.


Bra tips! Är det någon som provat någon av dessa. Tror ni det funkar med den lägre effekten.
Observera att det är vanskligare att underhållsladda Gelbatterier.

efter det så skall den väl gå så bra den bara kan och skall sen lämnas in på mappning efter montering av PC´n 
jag skrev för ett tag sedan om min cykel att den gick dåligt. som en orginal fast där sitter pcII och att föra ägaren säger att den är mapad.
sitter nu vid cyklen och har skaffat en sådan kabel som går från serial till usb och försöker få kontakt med min pcII, men det går inte
jag skall andvända det programet som man andvänder för att mappa PCII och inte det som är till pcIII USB?
är det står hela tiden att programet inte hittar någon serial port.
någon som vet vad som är fel?

Kolla att en LED tänds på PCII'an när du slår på tändningen, du måste ha friläge i.
Är det OK så långt, ställ in COM porten (alltså den som är USB dongeln) så att den inte har ett högre portnummer än 8 har jag för mig, programvaran klarar inte högre COM port nummer.
Sen bör du få kontakt med PCII'an.
Kört in drivrutiner o dyl till hårdvaran?
Provat den med nån annan pryl o settatt allt är ok?
Slagit på tändningen på hojen?
Nej, vad?

Leden tänds på PCIIan.
Den är i friläge.
så startar man programet och så tar man Port så står den i None.
sen kvittar det vilken jag väljer. om jag tar 1 till 8 eller om jag tar auto.
står bara att den inte kan hitta den.
skall ta en screen när jag är vid mcn igen.
kanske är något som är fel på PCII?
Vad kan man testa Den med då? vad har man hemma som andvänder Serial?
Fota o l'gg upp, jag ids inte köpa den.![]()
Kolla i datorn vilken COM port som din USB-to-serial adapter identifierar sig som. Den måste heta COM1 -> COM8.
Instämmer, tycker personligen svenska Bike e bååring.. men skulle vara kul att se artikeln!![]()
så nu har jag gjort framsteg.
vad ju tvungen att ha drivrutiner till kablen.
nu har jag fått kontakt med pcII.
men när jag trycker på gett all
så får jag inte fram något.
och när jag tar fram en map som redan finns M303-506 och tar upload all så står det bara att versionen på PCII och programet incontinetn eller något sådant, så det gick inte att ladda upp en ny map. och jag kan inte hämta värdena från den mapen som skall ligga på hojen.
men trottlen sår på 2% när den är helt av stängd och när man drar fullgas så står den på 107%. är det skit samma eller?


|
|
Katalogen börjar ta form!
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
KTM och Husqvarna återkallelser
Pressreleaser från KTM och ... |
|
|
Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO
Vulkanen Teide vakar över o... |
|
|
Äventyr i Algeriet
I januari åker Allt om MC t... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO
I ett maffigt bergsområde, ... |
|
|
Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Direkt från Teneriffa! Förs... |
|
|
CIAO ITALIEN!
Pressrelease från KTM: ... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |
|
|
Nu jobbar vi med Katalogen!
Idag startar vi det digra a... |