Almedalsveckan....?

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vad är det för skit egentligen? Nån sorts sommarkollo för politiker? Gör de nån nytta där? Har det varit såhär stor mediatäckning förr om åren, eller är det bara jag som inbillar mig att det här spektaklet fått löjliga proportioner?

Den växer för varje år. När det bara var Palme som var där i början så var det lite folkligt. Gissar att det är mer för dem som ingår i den klassen nu.

Det är en ond cirkel. Ju fler "viktiga" människor, ju fler journalister, ju fler "viktiga"...

Det är en ond cirkel. Ju fler "viktiga" människor, ju fler journalister, ju fler "viktiga"...

Tycker det bara verkar vara en massa fjanteri och fråga om att vinna en massa billiga politiska poäng. De hade visst nån politiker där som lekte DJ och rappade fram sitt budskap. WTF!? De har visst också nån inbördes "piffighetslista" - vem som var/är snyggast under veckan. Helt snett tycker jag. Rena fjanteriet. Att de fått så stor mediabevakning tycker jag är ännu värre.

Tycker det bara verkar vara en massa fjanteri och fråga om att vinna en massa billiga politiska poäng. De hade visst nån politiker där som lekte DJ och rappade fram sitt budskap. WTF!? De har visst också nån inbördes "piffighetslista" - vem som var/är snyggast under veckan. Helt snett tycker jag. Rena fjanteriet. Att de fått så stor mediabevakning tycker jag är ännu värre.

Partierna gör det dom alltid gjort. Kommer med politiska utspel och förslag. Sen har de gjort inbördes om "var sin dag". Så de kör mest det gamla vanliga, försöka bredda sina kontaktytor med väljarna samtidigt som de vill vara statsbärande.

Sen har en massa skumma organisationer också kommit dit för att det är så mycket journalister. Att politikerbloggen och massa andra skumma tidningar/bloggar/osv hittar på tävlingar och sånt är för att de också vill synas.

Alla slåss om utrymme och det yttrar sig i de mest skumma variationer.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg