Felinställd förgasare ktm

Japp den går bra nu. Går säkert finjustera lite till också med trottelnålen också. Har ett steg under mitten nu. Har kvar 48.

Ja men jag har iofs drevat ner min 1kugg fram så det kanske e förklaringen :)
 
tja... nu har jag kollat stiftet! det var brunt typ "oboy"

Har bara ett litet problem kvar, den vill dö för mig när jag drar rappt på gasen vid tomgång.:va

Har ju kollat strålen vid trotteln o den sprutar precis när trotteln går upp...
Har även skruvat lite på mixskruven men den är så satans trög, rädd att jag drar av den?
dör även ibland när jag kommer kopplar ur i korsningar/rödljus från lite högre varv?
För övrigt tycker jag den går bra... har inte provat att ljustera på nålen än, är det nått ni tror på?

Är detta nått ni känner igen? :confused:
 
tja... nu har jag kollat stiftet! det var brunt typ "oboy"

Har bara ett litet problem kvar, den vill dö för mig när jag drar rappt på gasen vid tomgång.:va

Har ju kollat strålen vid trotteln o den sprutar precis när trotteln går upp...
Har även skruvat lite på mixskruven men den är så satans trög, rädd att jag drar av den?
dör även ibland när jag kommer kopplar ur i korsningar/rödljus från lite högre varv?
För övrigt tycker jag den går bra... har inte provat att ljustera på nålen än, är det nått ni tror på?

Är detta nått ni känner igen? :confused:

Känner igen det där. Jag fick tipset att ställa in acc.pumpen så att den gå in i stort set direkt... Jag har en HSR42, så den är lite kass på låga varv, vet inte om FCR41an funkar likadant vid låga varv.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top