Tips: Bra pris på hjälmkamera

• Thread starter Thread starter N/A
  • Start date Start date

N/A

Ny medlem
Gick med
10 Sep 2008
Hoj
SP-1
Har kikat runt lite efter en bra hjälmkamera och har fastnat för VholdR ContourHD. Ser smidig ut och verkar leverera en kanonbild i HD-upplösning enligt filmer på Youtube

Bästa priset på Prisjakt är 3595:- plus frakt hos dustinhome. Sportkamera.se tar 3995:-
Men har man ett studentkonto (kan alla csn-kort ansöka om) så betalar man 2190:- inkl frakt, vilket verkar vara svårslaget! :tummenupp

har också tänkt skaffa en hjälmkamera i framtiden, var ett jäkla schysst pris om man hade csn kort. får väll bli då man pluggar vidare igen hehe.

Jag är student. kan ju langa för en lite peng :hihi

jag köpte mig en ContourHD för en vecka sedan och jag kan säga att det är ruggigt bra kvalite för en sån liten pryl! dom videorna man ser på youtube är kvaliten mycket sämre i än när man kollar på filerna direkt! jag köpte min ifrån ebay, tror jag hamnade på 2600kr någonstans!

Helt klart tummen upp!! TjÖp

Hur är batteritiden på denna? Följer det med något fäste för att sätta fast den på styret eller någon annanstans på hojen?

aha! intressant, då gäller det att dra till universitetet och ragga :tummenupp

För oss runt 50år är det lättare än så...

Vi går bara till någon av våra barn:
"- Tjacka den här, eller så gör vi abort...!!!"

Muhahahaha !!!!!!!!!!!!!!
:hihi:rofl:hihi

Uhm, jag går i gymnasiet. Kan jag få rabatt då? Ja, jag har studentkort!

Tjena alla!

Funderar på att köpa en hjälmkamera, men har riktigt svårt o bestämma mig för vilket dels för att jag är inte så kunnig i ämnet och ingen erfarenhet alls.

Men som jag har kunnat läsa mig fram till så är VHOLDR CONTOURHD SPORTKAMERA är bra och prisvärd val alla dagar i veckan.

Är det någon på sh som har erfarenhet av den här kameran och är snäll o skriver både negativt och positivt om den?

Är det någon som har bättre förslag på hjälmkamera? Tacksam för all tips och info rörande ämnet! :)

Last edited:
Jag har kanske inte så väldans mycket erfarenhet av kameror men jag har verkligen varit besviken på några stycken då dom är helt värdelösa så fort det inte är dagsljus.

Kanske är det bättre idag, eller så är det helt enkelt ett jälva problem helt enkelt.

Mitt tips bara...

Vilken ska man välja ?

På: http://www.sportkamera.se/populärast-c-50.html finns det 3 vettiga alternativ verkar det som.
Vi har tänkt filma lite träningar och tävlingar mest för skojs skull.
Kommer vi bli nöjda med VholdR hjälmkamera för 1995:- eller ska man pynta lite extra för 720 eller 1080 varianterna ?
Vi kommer antagligen att ha den fast monterad och inte använda den som hjälmkamera kan tilläggas.

På: http://www.sportkamera.se/populärast-c-50.html finns det 3 vettiga alternativ verkar det som.
Vi har tänkt filma lite träningar och tävlingar mest för skojs skull.
Kommer vi bli nöjda med VholdR hjälmkamera för 1995:- eller ska man pynta lite extra för 720 eller 1080 varianterna ?
Vi kommer antagligen att ha den fast monterad och inte använda den som hjälmkamera kan tilläggas.

Tycker ni ska satsa på 720p, annars antar jag att ni får SD kvalité som inte är
något att hurra för. 720 borde räcka bra.

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back