Byta packbox på svänghjulet (KTM 520)

Munkmeister

Team-Rossön
Gick med
31 Jul 2006
Ort
Rossön
Hoj
Suzuki RMZ450 -05
Är kanske på gång och ska köpa en KTM 520 -02:a, men det har börjat läcka lite olja från packboxen på svänghjulet på den enligt nuvarande ägaren. Hur krångligt är det att byta packboxen? Klarar man av det som hyffsat ovan mc-mekaniker?

Det borde väl borga för att man kan pruta lite på hojen om inte annat...?
 
Men ligger inte svänghjulet i oljebad på dom, borde knappt sitta nån p-box där.

Du menar inte packningen till kåpan runt svänghjulet?
 
Last edited:
Som Snobben säger, det sitter på vevaxeln en packbox från transmissionssidan och inte på generatorsidan.
 
Men ligger inte svänghjulet i oljebad på dom, borde knappt sitta nån p-box där.

Du menar inte packningen till kåpan runt svänghjulet?
Jag har ingen aning om hur det ser ut på dom då jag inte varit och kollat på hojen än, jag har bara mailat med säljaren.

Han skrev: "det enda som behöver bytas i framtiden är
en packbox till svänghjulet, det har börjat läcka lite olja där"

Men är det bara en packning till en kåpa borde det ju inte vara några större problem.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top