Jaha då var dom på min också då

KiMotard

Ny medlem
Gick med
3 Nov 2007
Ort
södermalm
Hoj
KTM 625 SXC - 05
Att man aldrig kan få ha saker ifred osv osv..
Så här såg min hoj ut när jag skulle köra hem från jobbet idag:

DSC00865.jpg


Kåpor, sadel och framlykta har dom plockat dom asen. Nån har alltså stått och skruvat av delarna mitt på dagen.
 
Last edited:
Jag har gjort väldigt skumma saker med min hoj i dagsljus (inget sexuellt alltså :D) och aldrig någon som kommenterar.

Larmet går (för man glömt larma av) sen börjar man plocka bort batteri och blandat men ingen som ifrågasätter vad man gör.

Tror risken som tjuv är minimal dagtid.
 
ja sant.. han verkar ha varit stressad dock. skruvarna till styret på styrkronan var halvt urdragna och en 10mm bits satt kvar på en av skruvarna, klåpare.
 
Om man ska se det lite från den ljusa sidan, så borde det väl gå fortare att behandla det här tjuveriet än om dom hade snott hela hojen?

Surt i vilket fall.
 
det va som fan har tjuvarna blivit snällare i år..
 
Surt som fan, men tur i oturen att hojjen endå var kvar :)
 
******helv****jävl** Vad trött jag blir...

Vilken stake dagens tjuvar har alltså:(
 
Fan vad fräcka dom är, ,NaCkSKÅtt DiREct!!!!111
Edit: ännu värre om någon annan hojåkare snott för att han behövde delar till sin hoj :mad:
 
Last edited:
Fan vad fräcka dom är, ,NaCkSKÅtt DiREct!!!!111
Edit: ännu värre om någon annan hojåkare snott för att han behövde delar till sin hoj :mad:

inte helt ovanligt det du skrev ,att nån snor till sin egen hoj .
för ett par år sen försvann rätt mycket från hojar på parkering vid tex nm o liknande styrdämpare o slipon även hjälmar har jag sett försvunna från gelleråsens parkering,en polare blev av med sin arai och fick köra hem i en lånad moppekruka:gnissla
 
Det är ju bara synd att man inte kommer och ser när dom håller på att plocka av sakerna. Hade blivit intressant att se hans min när han står och ska plocka upp tänderna från backen efter man dragit hjälmen i huvet på killen.
 
jag har en extra sadel, typ helt ny.. men är inte säker på om det är samma. min är till en 660 -05:a

skicka ett pm o intresse
 
drog iväg ett pm till doro, tack!
så det vart ny sadel på 660 från 05 i och med nya bakdelen?
Micha, passar den på din 660-04? Isf borde den passa min 625 sxc-05
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top