strypkit med intyg köpes var? 25kw.

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Tjejen vill köra upp på sin cbr600f från 89.

Vart kan jag köpa strypkit med intyg till denna så den ingår i mellanklass?
(byter helst själv)

Ja den är svår att köra upp på men hon vill göra ett försök...
 
tacks! 2200 typ då inklusive mcmek som godkänner + reges.
Summa: 2500:-

6 timmar jobb för mig totalt inkl. sbp och meken?

Tjejens kommentar:
Nää då kör jag hellre skolans mc och får tungt direkt :P

Du får med ett intyg på tyska. Sätt i strypningarna (under tanken i insugshålen), boka regbesiktningstid. Åk in med den och ta med alla papper du fick från MC-kompaniet, sen vet besiktningsmannen vad som ska göras. Regbesiktningen kostade 600kr. Så 2200kr + 600kr = 2800kr. 6h jobb? Knappast! Om du krånglar länge med tankhelvetet kanske det tar sammanlagt 2h med montering, besiktning och avmontering. :krama
 
Vad jag förstod på sidan behövde det intygas att det ÄR monterad av tex mc mek?

6h var med sväng till mc mek och besiktningen + montering och avmontering.

Men hon tyckte oavsett det var för mkt. Hon hade hoppats på en tusing typ...

Det trodde jag aldrig men nu vet vi vart fall ;)


Du får med ett intyg på tyska. Sätt i strypningarna (under tanken i insugshålen), boka regbesiktningstid. Åk in med den och ta med alla papper du fick från MC-kompaniet, sen vet besiktningsmannen vad som ska göras. Regbesiktningen kostade 600kr. Så 2200kr + 600kr = 2800kr. 6h jobb? Knappast! Om du krånglar länge med tankhelvetet kanske det tar sammanlagt 2h med montering, besiktning och avmontering. :krama
 
tacks! 2200 typ då inklusive mcmek som godkänner + reges.
Summa: 2500:-

6 timmar jobb för mig totalt inkl. sbp och meken?

Tjejens kommentar:
Nää då kör jag hellre skolans mc och får tungt direkt :P

Varför vill man köra upp på mellanklass om man är nog gammal för att köra upp för tung direkt?
 
För hon vill köra upp och även sedan köra på sin båge? :va
cbr600 är ju inte "tung" men heller inte mellanklass utan stryp.

Varför vill man köra upp på mellanklass om man är nog gammal för att köra upp för tung direkt?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top