2" modd Bandit 1200 2006

Friman

Medlem
Gick med
1 Feb 2004
Ort
Nässjö
Hoj
Bmw s 1000 xr ,Bmw HP2 sport -09,Suzuki 1250 bandit,Monarped 50cc
Hej!
Har precis varit & köpt mig en Bandit 1200 -06,fruktansvärt rolig hoj:tummenupp
Har läst på forumet att man kan göra 2" modden på äldre hojar, gäller det även en -06 ?
Sitter ett yoshimura på, hojen går redan bra men kan ju gå bättre :)
/ Lasse
 
Nej, 2 tums modden är för generation 1. dvs före 2000. Läs bandit1200 tråden. Någonstans runt sida 58 (om jag kommer ihåg rätt) har jag skrivit receptet för gen 2 dvs 2001-2005. Det borde kunna fungera till din gen3 bandit då den motorn gemensamt med gen2.

Annars är egentligen din den optimala banditen. Nya utseendet och gamla motorn. Hade det gått att köpa en sån ny 2009 hade jag nog inte bytt min mot en gsxr.
 
Nej, 2 tums modden är för generation 1. dvs före 2000. Läs bandit1200 tråden. Någonstans runt sida 58 (om jag kommer ihåg rätt) har jag skrivit receptet för gen 2 dvs 2001-2005. Det borde kunna fungera till din gen3 bandit då den motorn gemensamt med gen2.

Annars är egentligen din den optimala banditen. Nya utseendet och gamla motorn. Hade det gått att köpa en sån ny 2009 hade jag nog inte bytt min mot en gsxr.

Tackar ,det ska jag göra !
 
Nej, 2 tums modden är för generation 1. dvs före 2000. Läs bandit1200 tråden. Någonstans runt sida 58 (om jag kommer ihåg rätt) har jag skrivit receptet för gen 2 dvs 2001-2005. Det borde kunna fungera till din gen3 bandit då den motorn gemensamt med gen2.

Annars är egentligen din den optimala banditen. Nya utseendet och gamla motorn. Hade det gått att köpa en sån ny 2009 hade jag nog inte bytt min mot en gsxr.

Jag hade en 04a för några år sedan. På den satte jag slipon, kn-filter, dynojet OCH tog upp ett runt hål m 50 mm diameter i luftburken. Fick ut 115 bhp. Vet inte hur det sett ut utan hålet i burken men så gjorde jag.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top