ozeo
Lcc= lögdö county choppers
- Gick med
- 12 Sep 2004
- Ort
- bergeforsen
- Hoj
- xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har nån gammal tråd men testar denna nya.
hojen går jättebra om man kör lungt, men gasar man på höga varv.
tex ligger på 4an på 6000+ varv ett tag och växlar upp till 5an och gasar ut börjar den hacka/storkna. även om man ligger länge på 5an högt.
mindre ju lägre växlar jag hamnar på.
7000 börjar (rödmarkeringen)
iaf, dr800, dubbla förgsare, lika, ingen slavgasare.
kört med öppet tanklock.
kört med tjocka slangar utan stopp ner till förgasarna, så de bara rinner på.
har rengjort munstycken ett flertal ggr.
inget gjort åt luftburk men buller,, hade inga problem förr utan detta har uppkommit ganska hastigt.
har kört med större munstycken som rekomenderas till dr800 när man byter buller. funkade då men vart såhär efter och inte i samband.
verkar inte läka i nå insug el likn heller. ser fräscha ut och provat startgas.
tips ideer vad jag ska söka på. hur beter sig nålarna när dom e slitna?
hojen går jättebra om man kör lungt, men gasar man på höga varv.
tex ligger på 4an på 6000+ varv ett tag och växlar upp till 5an och gasar ut börjar den hacka/storkna. även om man ligger länge på 5an högt.
mindre ju lägre växlar jag hamnar på.
7000 börjar (rödmarkeringen)
iaf, dr800, dubbla förgsare, lika, ingen slavgasare.
kört med öppet tanklock.
kört med tjocka slangar utan stopp ner till förgasarna, så de bara rinner på.
har rengjort munstycken ett flertal ggr.
inget gjort åt luftburk men buller,, hade inga problem förr utan detta har uppkommit ganska hastigt.
har kört med större munstycken som rekomenderas till dr800 när man byter buller. funkade då men vart såhär efter och inte i samband.
verkar inte läka i nå insug el likn heller. ser fräscha ut och provat startgas.
tips ideer vad jag ska söka på. hur beter sig nålarna när dom e slitna?