problem med bränslet.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
har nån gammal tråd men testar denna nya.

hojen går jättebra om man kör lungt, men gasar man på höga varv.
tex ligger på 4an på 6000+ varv ett tag och växlar upp till 5an och gasar ut börjar den hacka/storkna. även om man ligger länge på 5an högt.
mindre ju lägre växlar jag hamnar på.
7000 börjar (rödmarkeringen)

iaf, dr800, dubbla förgsare, lika, ingen slavgasare.
kört med öppet tanklock.
kört med tjocka slangar utan stopp ner till förgasarna, så de bara rinner på.
har rengjort munstycken ett flertal ggr.
inget gjort åt luftburk men buller,, hade inga problem förr utan detta har uppkommit ganska hastigt.
har kört med större munstycken som rekomenderas till dr800 när man byter buller. funkade då men vart såhär efter och inte i samband.
verkar inte läka i nå insug el likn heller. ser fräscha ut och provat startgas.

tips ideer vad jag ska söka på. hur beter sig nålarna när dom e slitna?
 
Den går inte för fett då, så stiften slaggar igen?

tror inte de. stiften bruka va vita efter detta.
gick ner till orginalmunstycken(högfart) de vart ingen skillnad.
bytt båda stiften.
 
acc-pump på fuggarna?
Isf kan det vara så att du "åker" på accpumpsbränslet ett litet tag innan den börjar magra ut. Isf är det större huvudmunstycke som gäller :tummenupp
 
Bränslekranen.....

.....är den utrustad med filter...?
Suzuki brukar ju ha ett "rör" som sitter över intaget till kranen.
Skit som lossnat och satt igen det filtret...?
Har du nått bränslefilter på slangen/slangarna.....?
Har du kollat hur det ser ut i flottörventilen/ventilerna....?


Nånstans har du tydligen skit som begränsar flödet...den fungerade ju
tidigare med de munstycken som sitter i.

KentW
 
.....är den utrustad med filter...?
Suzuki brukar ju ha ett "rör" som sitter över intaget till kranen.
Skit som lossnat och satt igen det filtret...?
Har du nått bränslefilter på slangen/slangarna.....?
Har du kollat hur det ser ut i flottörventilen/ventilerna....?


Nånstans har du tydligen skit som begränsar flödet...den fungerade ju
tidigare med de munstycken som sitter i.

KentW

tatt bort alla filter, 8mm slang rakt ner direkt in i fuggarna bara för o prova. vart samma sak. så den minsta dimension är den som är in i förgasarna.
flottörerna verkar funka som dom ska men har oså fundera på om de är nåt med dom.. med tanke på att man kör på de ett tag som sagts. sen efter ett tag bottnar de ur..
ventilerna har ställts o dubbelcheckats. kanske får trippelchecka dom oså :D

acc-pump på fuggarna?
Isf kan det vara så att du "åker" på accpumpsbränslet ett litet tag innan den börjar magra ut. Isf är det större huvudmunstycke som gäller :tummenupp

nischt accpump
 
Last edited:
har nu testat o rensa nå hål vid flottören samt bytt till 150 munstycken
(140 innan) 136 typ orginal el likn.
gick sämre.. måste få för mycket då. blir till o backa igen o leta varför den får de.. vet en o-ring som flottören sitter med på ena gasarn glappar lite.
annars fattar jag inte.

men borde den inte gå konstigt hela tiden om den går fett.. helst på lägre växlar?.
ahh! blir inte klok på detta.
 
har mecklat o provkört en massa.
iaf. prova idag att köra fullt, hackar, drar av bränslekran o vipps går den som den ska tills soppan tar slut.. flottörhöjd? isf hur kontrollera den?

tankar tips och ideer?
 
DU vänder fjucken halvt upp å ner. Precis så att flotören lägger an på nålen. MEN fjädern på nålen ska inte tryckas ihop som händer om du vänder förgasaren helt upp och ner.

Sen tar du ett skjutmått och mäter från kanten tll högsta punkten på flotören.

Normalt sett ska ju flotören ligga "plant" med kanten så att säga.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top