Hur säker från insyn är internationell skype-video?

marsianmejler

Sporthojsnörd
Gick med
31 Aug 2007
Hoj
Suzuki
Är utomlands nu och kom under en explicit videosession med min tjej hemma (privat dator till privat dator med trådlös router med aktiverad säkerhet) på det här med FRA vilket lade sordin på det hela. Fan. Kan nån obehörig kolla/hacka det eller? Sparas det?

Jo, men det är lugnt. Jag lovar att inte sprida det vidare! :tummenupp

************Skall väl vara ganska lugnt, egentligen. Allt går att knäcka men Skype skall inte tillhöra det lätta att ta sig igenom.

Den videon ligger ute på nätet om en vecka, men var inte orolig, första veckorna ligger den på en betalsite, sedan kör dom den som gratis prewiew ett tag, och slutligen drunknar den i utbudet i piratbukten...

FRA måste ju också få in stålar någonstans.

Den videon ligger ute på nätet om en vecka, men var inte orolig, första veckorna ligger den på en betalsite, sedan kör dom den som gratis prewiew ett tag, och slutligen drunknar den i utbudet i piratbukten...

FRA måste ju också få in stålar någonstans.

sportis i sitt esse ser jag. :tummenupp nån som seriöst har koll?

sportis i sitt esse ser jag. :tummenupp nån som seriöst har koll?

Du kan vara relativt lugn, det transporteras så oerhört mycket data i kablarna att inget sparas per default och det finns tusentals andra videostreamar att glutta på för den som eventuellt skulle finna den intressant.

Men för säkerhetsskull kan jag granska den åt dig ;)

Vad blev det för namn på hunden?

Lägg ute en kopia på samtalet här så kan vi avgöra om det är något som intresserar krigsmakten.

Att någon skulle hacka Titan är inte särskilt troligt. Då basen inte ens har direkt anslutning till nätet och krypteringen får de flesta hackers att gråta och ta livet av sig. Sen sparas inte all internettrafik, både pga ointrese och att det skulle vara nästintill omöjligt.

Men det är klart, cybersexar du mycket med Bin laden finns ju risken att det kan granskas.

Last edited:
Ja. Allt kan hackas.

Men sannolikheten att någon lägger ner någon tid på att hacka din eller din bruttas dator för att se lite mattäterskor är ganska obefintlig då det finns brilljarders gratis filmsnuttar ute redan.

Ja. Allt kan hackas.

Men sannolikheten att någon lägger ner någon tid på att hacka din eller din bruttas dator för att se lite mattäterskor är ganska obefintlig då det finns brilljarders gratis filmsnuttar ute redan.

Det är omöjligt att hacka en databas som inte direkt är kopplad till nätet. Självklart kan man ju springa in på FRAs bas i värsta rambostil och kriga ner alla som försöker stoppa dig. Med tanke på hur fjolligt Svenska försvaret börjar bli är det väl nästan möjligt :D

Du kan vara relativt lugn, det transporteras så oerhört mycket data i kablarna att inget sparas per default och det finns tusentals andra videostreamar att glutta på för den som eventuellt skulle finna den intressant.

Men för säkerhetsskull kan jag granska den åt dig ;)

Vad blev det för namn på hunden?

Lutar väl åt Ante, och skiter eg. i det för är aldrig hemma. Rossi hade varit blasfemi för hunden är sjukt slapp + rädd för allt, småfåglar inkluderat.

Nu vet ju jag att i det oerhörda överflöd p-siter som finnes gider väl ingen hacka mej. Frågan var om det går, men det verkar solitt.

Det är omöjligt att hacka en databas som inte direkt är kopplad till nätet. Självklart kan man ju springa in på FRAs bas i värsta rambostil och kriga ner alla som försöker stoppa dig. Med tanke på hur fjolligt Svenska försvaret börjar bli är det väl nästan möjligt :D

Databaser hit och dit.. All trafik över nätet kan ju avlyssnas och därmed dekryptras och "tittas" på. Men sanolikheten att en Svensson blir avlyssnad / hackad / whatever är ju ganska liten.

Annars har du helt rätt.

Databaser hit och dit.. All trafik över nätet kan ju avlyssnas och därmed dekryptras och "tittas" på. Men sanolikheten att en Svensson blir avlyssnad / hackad / whatever är ju ganska liten.

Annars har du helt rätt.

Jo, men nu frågade trådskaparen om det fanns chans att FRA spelade in deras cyberbögsex och att någon i sin tur skulle skulle hacka Titan för att kolla på det. Det är på gränsen till omöjligt.

Dock håller jag med dig om att all trafik över nätet kan "avlyssnas och dekrypteras". Störst chans är det väl att någon på TS bredbandsleverantör vill rycka i dasen framför någon amateur-video

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg