GSX-R 1000 K7-tråden

Brister och garantiärenden

Halloj

Jag har suttit och försökt mala igenom alla sidor i tråden men ögonen går i kors.

Är det någonting man bör vara observant på hos en K7 som gått ca:700mil.
Läste något om saker som skulle fixas på garantin? Finns det några andra brister man bör vara uppmärksam på?

Tack och :Bugar

/Mattson
 
fotbroms tappar tryck

Nån mer än jag som har märkt av fenomenet att fotbromsen tappar trycket trots att jag luftat efter konstens alla regler?? Kanske håller ett par timmar sen så är trycket borta, en polare har exakt likadana symptom

Dags för en ny pump kanske!!
 
Tycker det gick smidigt att få bort bakhjulet...
Bara att ta bort axeln, bort med bromsok (som sitter med snabbfäste) och bort med hjulet! Tar inte en minut...
 
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.

Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.
 
Har du en orginal framskärm i bra skick är jag intresserad.
 
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.

Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.

Spar det tills du ska sälja hojen..
 
Last edited:
Funderar på att sälja mina orginaltillbehör men har ingen anning om vad som är rimligt pris för grejerna.

Sakerna som det berör är ljuddämparna, skylthållaren, rutan, fotpinnarna och sadeln till passageraren.

Ska du sälja hojen nån gång så e det bra om du har alla prylar kvar:va
 
Hej

Vad får man räkna med att betala för 600 mils servicen?

Har dubbel uppsättning orginal pipor, kat och skylthållare så jag tänkte försöka sälja den ena uppsättningen vad kan man tänkas få för detta?
 
Här har ni en liten guide till hur man enklast monterar av och på ett hjul på en gixx k7.

1. Lossa hjulmuttern och ta av mutter+bricka+kedjesträckarklossen.

2.När alla 3 är borta kan man rulla av kedjan. Detta gör att det blir svinenkelt att dra ut hjulaxeln. Tar man inte bort klossen för kedjesträckningen så kan man inte rulla av kedjan och då måste man kämpa mycket mer för att få ut axeln.

3.Ta ut hjulaxel och hjulet e löst.

4. pilla inte på bakbromsen.

Återmontering

1. Sätt distanserna på plats.

2. Foten under hjulet.

3. Släng kedjan på rätt sida om distansen.

4. Fingra lite mellan bromsbeläggen innan du skjuter hjulet i läge.

5. I med hjulaxeln.

6. Rulla på kedjan.

7. På med kedjesträckarkloss+bricka+mutter.

8. Dra åt med 20st mjölkpakets vikt med ett halvmeters nyckel.



Måste ju tillägga att Muttern e en 36mm:tummenupp
Å finns nog inte i så många vanliga Hylsnyckelsatser...
Fram hjulet e det ju 25mm insexxi.
Kan ju oxå va bra å veta:tummenupp
Bara så man vet innan man ska gå påt å skruva lite
 
Hejsan har precis blivit ägare till en blå/vit 1000 K8.

Har lite frågor om system hel/halv filter och Powercomander PCIII.

det är en ny (0Mil)
Det sitter på den ett helsystem Yoshimura titan med dubbla ut blås:tungan.

Är inte orolig att kraften inte ska räcka till i original utförande.
men det satt på.

Behöver jag sätta på den pcIII och k/n filter nu eller kan jag köra den som den är?

Har läst igenom tråden och förstått att det finns en rädsla för att den kommer gå för magert.
Vad ligger pcIII + filter i pris?
Är det lika bra och sätta på det på en gång?

Sen söker jag lite lull-lull :yoparty och undrar om ni har några bra sidor.
Skylt hållare.
Krasch puckar Ram hjul+ sving.
Och självklart priser.

Sen men inte minst.
Hur är det med däcken är det lika bra att byta dom innan jag tar ut den från affären?
Är dom så jävla dåliga att en halv rädd kille :gnissla som precis klotat och därför kommer att köra väldigt försiktigt kommer märka av släpp tendenserna?

Och självklart bilder
:banana:banana
 

Bifogat

  • Min nya...jpg
    Min nya...jpg
    112.8 KB · Visningar: 85
  • Min nya 2....jpg
    Min nya 2....jpg
    121.4 KB · Visningar: 88
Hejsan har precis blivit ägare till en blå/vit 1000 K8.

Har lite frågor om system hel/halv filter och Powercomander PCIII.

det är en ny (0Mil)
Det sitter på den ett helsystem Yoshimura titan med dubbla ut blås:tungan.

Är inte orolig att kraften inte ska räcka till i original utförande.
men det satt på.

Behöver jag sätta på den pcIII och k/n filter nu eller kan jag köra den som den är?

Har läst igenom tråden och förstått att det finns en rädsla för att den kommer gå för magert.
Vad ligger pcIII + filter i pris?
Är det lika bra och sätta på det på en gång?

Sen söker jag lite lull-lull :yoparty och undrar om ni har några bra sidor.
Skylt hållare.
Krasch puckar Ram hjul+ sving.
Och självklart priser.

Sen men inte minst.
Hur är det med däcken är det lika bra att byta dom innan jag tar ut den från affären?
Är dom så jävla dåliga att en halv rädd kille :gnissla som precis klotat och därför kommer att köra väldigt försiktigt kommer märka av släpp tendenserna?

Och självklart bilder
:banana:banana

Hojen på bilden har inte helsystem då katen sitter kvar. För säkerhets skull hade jag bänkat den och mappat om originalboxen, då den går snålt redan original. Har du gott om pengar så är ju PC och bänkning ett bättre alternativ om det görs ordentligt, men inte per automatik. Skall du inte pressa den på bana så duger originaldäcken att köra med. Skylthållare, puckar m.m har Valtermoto.

Grattis till en kanonhoj:tummenupp
 
Hojen på bilden har inte helsystem då katen sitter kvar. För säkerhets skull hade jag bänkat den och
mappat om originalboxen, då den går snålt redan original. Har du gott om pengar så är ju PC och bänkning ett bättre alternativ om det görs ordentligt, men inte per automatik. Skall du inte pressa den på bana så duger originaldäcken att köra med. Skylthållare, puckar m.m har Valtermoto.

Grattis till en kanonhoj:tummenupp

Går det verkligen att göra det? mappa om orginalboxen alltså, pratade med Carlbarks i dag och verkstadskillen där sa att man var tvungen att köpa PC för att kunna mappa om.

Priset för PC och mappning låg på ca 6500:-
 
Går det verkligen att göra det? mappa om orginalboxen alltså, pratade med Carlbarks i dag och verkstadskillen där sa att man var tvungen att köpa PC för att kunna mappa om.
Priset för PC och mappning låg på ca 6500:-

Byt verkstad. :krama
Originalboxen går att mappa om i low, mid & high rpm... alltså inte en parameter/100rpm, men i realiteten obetydligt sämre, med en programeringsenhet som jag tror Yoshimura tagit fram. Har även för mig att Suzukis originalboxar varit om-mappbara i många år... :tummenupp
 
Byt verkstad. :krama
Originalboxen går att mappa om i low, mid & high rpm... alltså inte en parameter/100rpm, men i realiteten obetydligt sämre, med en programeringsenhet som jag tror Yoshimura tagit fram. Har även för mig att Suzukis originalboxar varit om-mappbara i många år... :tummenupp

Jag får höra vad dom säger,


inget som har tips eller kanske rent av säljer ett slip-on /helsystem? gärna ett Yoshi tri oval carbon.
 
Tänkte höra lite med er andra som har K7 hur era går i motorn, jag tycker min rasslar,tickar o knackar o speciellt när den är kall o man åkt en liten bit o sen stannar då hör man att de knackar i den men de försvinner sen när den blir varm.
Min har bara gått 400 mil men jag tycker den har varit så sen jag köpte den då hade den gått 200 mil.
Har alltid haft honda förut o senast cbr1000rr o den gick också ganska hårt i gången men jag tycker gixxern är väldigt rasslig. Men jag kanske bara inbillar mig.
Skulle bara va roligt o höra era åsikter om era maskiner.:)
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top