Körkort 2009

mattepatte

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2008
Ort
Göteborg!
Hoj
Monster 600
Nån mer än jag som haft sin första nyktra midsommar på jävla länge pga nytaget körkort?? Underbart var det iaf :yoparty Nästan tomt på vägarna!
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Nån mer än jag som haft sin första nyktra midsommar på jävla länge pga nytaget körkort?? Underbart var det iaf :yoparty Nästan tomt på vägarna!

Ja, åtminstone nästan. Endast någon öl men jag hade även jobb dagen efter och ingen hit att må dåligt då, dessutom kunde jag ju ta hojen i morse o det var TOMT på vägarna...
 

rolle83

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2009
Ort
Göteborg
Hoj
2000 Honda CBR 929 Fireblade RR
Nån mer än jag som haft sin första nyktra midsommar på jävla länge pga nytaget körkort?? Underbart var det iaf :yoparty Nästan tomt på vägarna!

nästan här med... de blev 2 öl o 2 snaps.. Tur e väl det för idag skiner solen över göteborg så då e de bara att hoppa i skinnstället :)
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
usch nu är man nere i botten och skvalpar runt igen..blää..inte kört hoj på snart en vecka, försökt vila de två första dagarna var ren pina, hade ju världens abstinens:( nu börjar jag plötsligt få ont i magen för jag ska troligen ut och köra hoj imorgon, fan jag önskar jag kunde plocka bort nervositet och dåligt självförtroende ur min kropp, då vore livet jäkla mycket enklare :)

kollat lite på youtube om hur man gör säkerhetskontrollen för lager för elen kan jag....och nu fattar jag lite bättre vilket lager kollas hur:)

men jag önskar jag vore klar för det här tar kol på mig ju....stressad till 110%:gnissla

känns ibland som att jag kan konbanan och högfartsbanan kan jag ju ta i runt 40km/h så jag ska klara det...men just nu känns som jag kan nada....så jäkla psykande.... jaja.....alla säger at tjag kommer fixa uppkörningen dne 7 juli...jag funderar varje dag på om jag ska räkna med att bli kuggad elelr byta tid....bah.....fan jag vill ju ha min lapp nurå!:brinnerup
 

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda Hornet 600 2007
usch nu är man nere i botten och skvalpar runt igen..blää..inte kört hoj på snart en vecka, försökt vila de två första dagarna var ren pina, hade ju världens abstinens:( nu börjar jag plötsligt få ont i magen för jag ska troligen ut och köra hoj imorgon, fan jag önskar jag kunde plocka bort nervositet och dåligt självförtroende ur min kropp, då vore livet jäkla mycket enklare :)

kollat lite på youtube om hur man gör säkerhetskontrollen för lager för elen kan jag....och nu fattar jag lite bättre vilket lager kollas hur:)

men jag önskar jag vore klar för det här tar kol på mig ju....stressad till 110%:gnissla

känns ibland som att jag kan konbanan och högfartsbanan kan jag ju ta i runt 40km/h så jag ska klara det...men just nu känns som jag kan nada....så jäkla psykande.... jaja.....alla säger at tjag kommer fixa uppkörningen dne 7 juli...jag funderar varje dag på om jag ska räkna med att bli kuggad elelr byta tid....bah.....fan jag vill ju ha min lapp nurå!:brinnerup

Vill inte verka ohyffsad eller så, men jag tycker du verkar ta detta på tok för mycket på allvar!, eller som du kanske skriver själv, dåligt självförtroende!?? Försök att lyfta fram det bra du gör istället!! Försök att tänka lite mer positivt! Att göra fel osv är mänskligt! Övning ger färdighet! Se allt lite mer som en utmaning än "måsten",,när du klarar nått du är nöjd med så sug i dig det & intala dig själv att "fan va duktig jag är, detta fixade jag ju kanon"! osv...Sen är det ju faktiskt bara ett prov du ska göra för att se om du är mogen att framföra en mc utan handledare! klarar man ej uppkörningen är det ju faktiskt ingen katastrof! då är man inte redo helt enkelt utan får nöta vidare lite till! Gör ju inte ont att "kugga", ingen dör eller blir sjuk...du får helt enkelt bara träna ett tag till.....
Kanske blev detta lite "luddigt",,men det ända jag vill är att få dig att inte ta detta med MC på liv & död! Jag lovar dig, du kommer ju att klara behörighet A,,,när är ju igentligen ovesentligt! även fast man såklart vill göra det så fort som möjligt!!
VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV & LYFT FRAM DET DU GÖR BRA!!! DU KOMMER ATT FIXA DETTA!!! STORT LYCKA TILL!!!!:banana
 

stinky06

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
HD
usch nu är man nere i botten och skvalpar runt igen..blää..inte kört hoj på snart en vecka, försökt vila de två första dagarna var ren pina, hade ju världens abstinens:( nu börjar jag plötsligt få ont i magen för jag ska troligen ut och köra hoj imorgon, fan jag önskar jag kunde plocka bort nervositet och dåligt självförtroende ur min kropp, då vore livet jäkla mycket enklare :)

kollat lite på youtube om hur man gör säkerhetskontrollen för lager för elen kan jag....och nu fattar jag lite bättre vilket lager kollas hur:)

men jag önskar jag vore klar för det här tar kol på mig ju....stressad till 110%:gnissla

känns ibland som att jag kan konbanan och högfartsbanan kan jag ju ta i runt 40km/h så jag ska klara det...men just nu känns som jag kan nada....så jäkla psykande.... jaja.....alla säger at tjag kommer fixa uppkörningen dne 7 juli...jag funderar varje dag på om jag ska räkna med att bli kuggad elelr byta tid....bah.....fan jag vill ju ha min lapp nurå!:brinnerup

Träna så mykt du kan och försök den 7de juli går det inte så går det inte, det är ju inte hela världen om du kuggar, bara på ett igen:tummenupp, ibland brukar det även gå oväntat bra på uppkörningen, så du ska nog se att det inte är några probs:banana
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Vill inte verka ohyffsad eller så, men jag tycker du verkar ta detta på tok för mycket på allvar!, eller som du kanske skriver själv, dåligt självförtroende!?? Försök att lyfta fram det bra du gör istället!! Försök att tänka lite mer positivt! Att göra fel osv är mänskligt! Övning ger färdighet! Se allt lite mer som en utmaning än "måsten",,när du klarar nått du är nöjd med så sug i dig det & intala dig själv att "fan va duktig jag är, detta fixade jag ju kanon"! osv...Sen är det ju faktiskt bara ett prov du ska göra för att se om du är mogen att framföra en mc utan handledare! klarar man ej uppkörningen är det ju faktiskt ingen katastrof! då är man inte redo helt enkelt utan får nöta vidare lite till! Gör ju inte ont att "kugga", ingen dör eller blir sjuk...du får helt enkelt bara träna ett tag till.....
Kanske blev detta lite "luddigt",,men det ända jag vill är att få dig att inte ta detta med MC på liv & död! Jag lovar dig, du kommer ju att klara behörighet A,,,när är ju igentligen ovesentligt! även fast man såklart vill göra det så fort som möjligt!!
VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV & LYFT FRAM DET DU GÖR BRA!!! DU KOMMER ATT FIXA DETTA!!! STORT LYCKA TILL!!!!:banana


tack! verkligen!

jag ahr dåligt självförtroende så de tär det som spökar och jag tål inte stress så när jag inte tror på mig själv så blir jag stressad, total nervös mage på det och joo jag tar det på fullaste allvar...det borde vara roligt, jag vet ju hu glad jag varit de gånger jag satt konbanan.

men att tippa två gånger inom två dagar tog upp ett stort hål i det som jag känt att - fan jag kan ju det här..jag kände mig typ 75% närmare målet att vara redo för uppkörning och så tippade jag på ett nytt övningställe och allt blev liksom förpestat av det..alla runt omkring mig tror stenhårt på at tjag fixar det här utom jag- jag som ska ta kortet:/

jag känner mig tillbaka på 0% redo.....fast jag vet att jag var lite orolig över att köra i örebro stadstrafik förut men inte nu längre, bara jag kommer ihåg att se mig om ordentligt och ha bromsberedskap så fixar jag trafiken redan igår typ:) men konbanan....min fot är snabbare än hjärnan....och jag har svårt med svängningen sen jag tippa....och eftersom jag tippa på nytt ställe så tänker jag- hur ska jag klara uppkörningens konbana som är på ett helt anant nytt ställe....

jag ska försöka se det jag kan och försöka fokusera bättre...lättare sagt än gjort.

tack igen för ditt inlägg!
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Träna så mykt du kan och försök den 7de juli går det inte så går det inte, det är ju inte hela världen om du kuggar, bara på ett igen:tummenupp, ibland brukar det även gå oväntat bra på uppkörningen, så du ska nog se att det inte är några probs:banana

jag har vilat i en vecka snart för före det körde jag två gånger per dag, min vänstra hand värkte konstant och jag orkade på slutet knappt ta ut min hoj ur garaget så slut var jag av körandet:(
jag var liksom färdig efter jag fått på mig stället:gnissla så troligen tog jag ut mig så att jag tippa av ren trötthet...det gick lite fort i konvändningen, jag försökte fotbromsa men den tog så långt ner, jag tryckte inte tillräckligt(luta i vändningen och jag ville inte rulla för det ska man ju inte göra för då blir man ju kuggad) så jag tog handbromsen med fullt rattslag till höger, tvärnit och pang i backen....(första gången gjorde jag samma sak,vändning till höger men inte i konvändning utan bara vanlig vändning på träningsplatsen, tvärnit, trodde foten var nere men den var uppe och pang i backen)

minns att mina armar var som spagetti på varje träningspass, svårt att krypköra då:(
sen fick jag abstinens och grät i två dagar under vilovecka:rolleyes: rena pandemonium inombords...nu är det ibland bra och ibland tar jag nog det här så allvarligt att fan målas på väggen direkt.:huvet
 

Freddelito

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2009
Ort
Västerås / Göteborg
Hoj
KTM
Ni som kört upp i säve eller ska köra upp, har ni någon aning vilka vägar man kör osv? :banana

Småvägarna bakom trafikplatsen verkar vara populära, över järnvägen förbi golfbanan o vidare.

Jag fick åka Norrleden till E6 och sedan söder ut, svängde av vid Bäckebolsmotet. Genom Skälltorp och Lillhagen sedan den ovannämnda landsvägen förbi golfbanan upp till Säve (Varierande sträcka - 50kmph och 70kmph). Kom ihåg högerregeln, variation i hastigheten och använd hela körbanan när det är möjligt.

Lycka till!
 

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
Vill inte verka ohyffsad eller så, men jag tycker du verkar ta detta på tok för mycket på allvar!, eller som du kanske skriver själv, dåligt självförtroende!?? Försök att lyfta fram det bra du gör istället!! Försök att tänka lite mer positivt! Att göra fel osv är mänskligt! Övning ger färdighet! Se allt lite mer som en utmaning än "måsten",,när du klarar nått du är nöjd med så sug i dig det & intala dig själv att "fan va duktig jag är, detta fixade jag ju kanon"! osv...Sen är det ju faktiskt bara ett prov du ska göra för att se om du är mogen att framföra en mc utan handledare! klarar man ej uppkörningen är det ju faktiskt ingen katastrof! då är man inte redo helt enkelt utan får nöta vidare lite till! Gör ju inte ont att "kugga", ingen dör eller blir sjuk...du får helt enkelt bara träna ett tag till.....
Kanske blev detta lite "luddigt",,men det ända jag vill är att få dig att inte ta detta med MC på liv & död! Jag lovar dig, du kommer ju att klara behörighet A,,,när är ju igentligen ovesentligt! även fast man såklart vill göra det så fort som möjligt!!
VAR STOLT ÖVER DIG SJÄLV & LYFT FRAM DET DU GÖR BRA!!! DU KOMMER ATT FIXA DETTA!!! STORT LYCKA TILL!!!!:banana

Bra skrivet CK1.. håller med dig helt o fullt... Jag var själv så nervös att det 1inte gick att hantera och då fick jag byta tankar o försöka att känna att det är inte hela världen... Precis, fokusera på det som är bra...
 
Last edited:

PiaB

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2009
Ort
Tyresö
Hoj
Honda VTR 1000 2006, Såld Yamaha YZF 1000R ThunderAce,
jag har vilat i en vecka snart för före det körde jag två gånger per dag, min vänstra hand värkte konstant och jag orkade på slutet knappt ta ut min hoj ur garaget så slut var jag av körandet:(
jag var liksom färdig efter jag fått på mig stället:gnissla så troligen tog jag ut mig så att jag tippa av ren trötthet...det gick lite fort i konvändningen, jag försökte fotbromsa men den tog så långt ner, jag tryckte inte tillräckligt(luta i vändningen och jag ville inte rulla för det ska man ju inte göra för då blir man ju kuggad) så jag tog handbromsen med fullt rattslag till höger, tvärnit och pang i backen....(första gången gjorde jag samma sak,vändning till höger men inte i konvändning utan bara vanlig vändning på träningsplatsen, tvärnit, trodde foten var nere men den var uppe och pang i backen)

minns att mina armar var som spagetti på varje träningspass, svårt att krypköra då:(
sen fick jag abstinens och grät i två dagar under vilovecka:rolleyes: rena pandemonium inombords...nu är det ibland bra och ibland tar jag nog det här så allvarligt att fan målas på väggen direkt.:huvet

Orcid, jag tror ditt självförtroende är kört i botten just nu....Jag har själv varit borta länge från livet då jag brakade totalt för några år sedan och efter det klarar jag inte stress. Jag har märkt att jag har lättare att fokusera när jag tar 1 Berocca och har därför tagit en brustablett 1 timme för varje trafikskolelektion o uppkörning och det har gått bra och jag har varit fokuserad men så glömde jag den inför en lektion och det lektionen gick åt pipan, det roliga var att min lärare oxå tyckte att jag inte alls var så som jag brukar och att det inte gick bra för mig denna lektion (han visste inget om min missade brustablett). Jag klarar inte heller av stress o blir blockerad om det blir för mycket så just Berocca har verkligen hjälpt mig. Helt ofarliga brustabletter recept fritt från Apoteket o på röret står det "hjälper kroppen att på ett naturligt sätt klara av perioder av fysikt o psykisk ansträngning" Mig har dom hjälp väldigt mycket tiden till uppkörningen.
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Orcid, jag tror ditt självförtroende är kört i botten just nu....Jag har själv varit borta länge från livet då jag brakade totalt för några år sedan och efter det klarar jag inte stress. Jag har märkt att jag har lättare att fokusera när jag tar 1 Berocca och har därför tagit en brustablett 1 timme för varje trafikskolelektion o uppkörning och det har gått bra och jag har varit fokuserad men så glömde jag den inför en lektion och det lektionen gick åt pipan, det roliga var att min lärare oxå tyckte att jag inte alls var så som jag brukar och att det inte gick bra för mig denna lektion (han visste inget om min missade brustablett). Jag klarar inte heller av stress o blir blockerad om det blir för mycket så just Berocca har verkligen hjälpt mig. Helt ofarliga brustabletter recept fritt från Apoteket o på röret står det "hjälper kroppen att på ett naturligt sätt klara av perioder av fysikt o psykisk ansträngning" Mig har dom hjälp väldigt mycket tiden till uppkörningen.

jag 'är sjukskriven sen många år pga att jag gick in in väggen och tål noll stress:( jag har inte testat berocca då jag äter massa andra vitaminer dagligen som jag måste ta då jag gjort en gastric by pass.
ska kolla om jag kan ta det eller om det blir för mycket. tack för tipset!

jag försöker tänka lätta tankar som- det är inte hela världen om jag kuggar, sommaren är inte slut jag hinner ju med en eller två till i år;)
men jag väldigt mycket svart vit när det kommer till saker som ska liksom göras, besatt av att bli klar...och vv snubben känns som världens hemskaste ondaste monster som ska stå där med piskan och håna mig om jag säger nått dumt eller om foten åker ner så vrålar han -DU ÄR KÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRD åk HEM märej. :hihi
jag vet det är helflängt...men jag tror det har också med att göra att jag är rätt petig, jag ska kunna allting prickfritt annars är jag ju inte redo och vem fan är perfekt???? inte jag:rolleyes:

ska knoppa nu..vila ut ordentligt. natti på er:trött:hoppa
 

lukas85

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2008
Ort
Uppsala
Hoj
Speed Triple -09
Orcid, jag vet hur det är med den där besattheten man lätt får innan uppkörningen.
Jag var riktigt närvös dagarna innan, men något som hjälpte mig var att tänka "klarar jag inte uppkörningen nu, då tar jag det nästa gång....no big deal" För det är så lätt att man gör det till en större grej en vad det igentligen är!
Så självklart ha som mål att fixa det på första uppkörningen, men kom ihåg att du har många fler chanser att ta det om du skulle bli kuggad.
 

M|cke

Konceptet
Gick med
15 May 2009
Ort
Vendelsö
Hoj
BMW S1000XR -20 Yamaha R1 -05
Grattis på er som fixat lappen, samt rocka på ni som skall ta den.

Klart som fan ni klarar det, säg åt era hjärnspöken att gå och gömma sig.

/M|cke
 

J.Ekholm

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
Avesta
Hoj
Suzuki GSX 750E -82
Uppkörning imorgon, fy fan vad nervös jag är! Hoppas allt går bra! Grattis till alla er som tagit den i år!
 

Orcid

Pure Madness!
Gick med
12 Jul 2008
Ort
Kga
Hoj
min:ER 5 -99, makens:GPZ1100 -96
Orcid, jag vet hur det är med den där besattheten man lätt får innan uppkörningen.
Jag var riktigt närvös dagarna innan, men något som hjälpte mig var att tänka "klarar jag inte uppkörningen nu, då tar jag det nästa gång....no big deal" För det är så lätt att man gör det till en större grej en vad det igentligen är!
Så självklart ha som mål att fixa det på första uppkörningen, men kom ihåg att du har många fler chanser att ta det om du skulle bli kuggad.

tack ja jag försöker tänka att jag hinner med fler uppkörningar i år så om jag kuggar på första så är det som det ska vara;) men klara jag mig är det ju givetvis en bonus, men vi får se vad det blir då den dagen...

men det är svårt, försöker stränga igen tankeverksamheten över det hela så man inte börjar älta än mer för då är jag rökt:gnissla
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top