Vilken 450?

RGV Nisse

Äntligen hel!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
RMZ450 SX144
Hade tänkt köpa mig en 450 cross så fort jag får hojen såld, hade tänkt att köra både cross och supermotard med den. Är mest sugen på en ktm sxf450 07- pga av el starten är roligare att köra sig trött än att kicka sig trött, men har jag hört att det är bristande kvaliteten på dessa hojar stämmer det? Vilken 450 ska man annars välja? Och så undrar jag hur 250 2t funkar att köra supermotard med?

Last edited:
Kawasaki 450 -07 :tummenupp har ett grymt effektregister. Det är den 450 hoj som hade mest effekt 2007. Jag har åkt cross med en sån. Och den går hur bra som hellst! :) Mycket effekt som gör den både stark och snabb men ändå väldigt lättkörd. Superkul hoj att tävla med men också perfekt för att latja och dra ut i skogen med. Den funkar för motard med. Har sätt flera som kör med kawa, dock har jag aldrig själv gjort det.

Om du ska åka 250 så rekomenderar jag också Kawasaki :tummenupp. Har nämnligen kört en sån med. Kawasa 250f var den 250f cykel som fick bästa resultat i MXA (motocrossactionmag.com) år 2006, 2007, 2008.

Lycka till med crossköpandet! Har min 450 kvar om du är intresserad.
http://www.enduromx.com/mcs/mcsvd.asp?qs=1100a22241111113631qqssaa1&nr=140740

Kan ju köpa min kawa kx 250 2 takt -08 om du vill ha en ny hoj till beg.pris :tummenupp Svensksåld o gått 4 tim som får säljas pga bl.a ryggproblem. Är nog en grymt rolig hoj på motardbana kan jag tänka mig:)

Kawasaki 450 -07 :tummenupp har ett grymt effektregister. Det är den 450 hoj som hade mest effekt 2007. Jag har åkt cross med en sån. Och den går hur bra som hellst! :) Mycket effekt som gör den både stark och snabb men ändå väldigt lättkörd. Superkul hoj att tävla med men också perfekt för att latja och dra ut i skogen med. Den funkar för motard med. Har sätt flera som kör med kawa, dock har jag aldrig själv gjort det.
App app app, kawan är säkert en grym hoj på alla sätt och vis men mest effekt har den inte, för det behöver man två cylindrar. :)

Sant. Men jag tänkte dock inte på Aprilian eftersom att den inte var med i testet ;)

Tänkte mer hur dessa hojar är kvalitets mässigt, effekten är väl rätt lika i alla antar jag två tre hästar hit eller dit är nog inget jag märker av. Vill ha en hoj som håller och inte åka på ett ras direkt

Hur är aprilian att köra cross med är den stor och tung? förhoppnings vis blir det mest supermotard om det blir en bana tullinge.

Last edited:
Jag kom på en fråga till, vad kör ni med för däck (storlek, märke, modell) och vart köper man dom? Ser att många kör med 16,5" fram vad är fördelen med det? Känns som att jag vill ha 17" fram då jag har många nya och gamla rr däck kvar.

Last edited:
vad skulle det va för dåligt med kavalisorten på en ktm? är det nya motorn som inte är bombsäker än eller?

Tänkte mer hur dessa hojar är kvalitets mässigt, effekten är väl rätt lika i alla antar jag två tre hästar hit eller dit är nog inget jag märker av. Vill ha en hoj som håller och inte åka på ett ras direkt

Hur är aprilian att köra cross med är den stor och tung? förhoppnings vis blir det mest supermotard om det blir en bana tullinge.

Du kan nog köpa vilken som helst, känns inte som nån håller på och rasar speciellt frekvent.

En RXV/SXV är lite tyngre men det funkar ju till att träna på, en MXV är tom lättare än ovan nämnda Kawasaki tex. :)

Jag kom på en fråga till, vad kör ni med för däck (storlek, märke, modell) och vart köper man dom? Ser att många kör med 16,5" fram vad är fördelen med det? Känns som att jag vill ha 17" fram då jag har många nya och gamla rr däck kvar.

Skulle tro att 90% av de som tävlar kör 16,5", tanken är väl att profilen på däcket blir högre så det är mer gummi i backen vid nerlägg, finns de som blivit av med chatter genom att byta tex. Personligen vette fan om det skulle göra nån skillnad men för de som är snabba på riktigt är det säkert betydelsefullt. :)
Mjukaste Dunlop 125/80R420 is the shit. :yoparty

Last edited:
vad menas med chatter :va

Känns som om framhjulet studdsar i fullt nerlägg på asfalt. Det blir en sorts självsvängning där fästet varierar ca 3ggr per sek. Fäste, ej fäste, fäste, ej fäste.

Mycket obehagligt och det känns inte så kul att försöka sätta tider med mycker chatter. Ofta förekommer det av fel chassiegeometri eller fel setting på din fjädring.

Kaworna håller en bra kvalité. Kaworna som jag har haft har gått som klockor. Bara man sköter om cyklarna, servar vid gämna mellanrum och är noggran så bör man inte råka ut för ras.

Kaworna håller en bra kvalité. Kaworna som jag har haft har gått som klockor. Bara man sköter om cyklarna, servar vid gämna mellanrum och är noggran så bör man inte råka ut för ras.

Tack för alla svaren, Nu har jag sålt hojen i dag. Så nu blir det en ny hoj här i dagarna är mest sugen på en ktm pga el starten är det någon som har något att säga värför jag inte skulle köpa en ktm? Är det någon som har något till salu? Är även intresserad av ett par supermotard fälgar.

Tack för alla svaren, Nu har jag sålt hojen i dag. Så nu blir det en ny hoj här i dagarna är mest sugen på en ktm pga el starten är det någon som har något att säga värför jag inte skulle köpa en ktm? Är det någon som har något till salu? Är även intresserad av ett par supermotard fälgar.
Jag skulle råda till till KTM 450 eller 505 med den nya motorn. Den går som ett troll!!! KTM är det många som kör med här i sverige så det finns gott om kunskap och beg delar. Alla Husaberg-hjul från 03 o framåt passar oxå ska du veta.
Lycka till!
//m

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back