Motorcyklist dör i frontalkrock vid omkörning.

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Uppfattade jag artikeln rätt om han som filmade fick 1 års fängelse för filmen?!

Uppfattade jag artikeln rätt om han som filmade fick 1 års fängelse för filmen?!

Han skulle fått det för vårdslöshet, men domen upphävdes p.g.a. hans bäste väns död.

"He was given a 51 week jail sentence suspended for two years, fined £190 and disqualified from driving for three years."

"The prison sentence was suspended after Mr Prowse's family asked the court to show lenience because he and Bowden were close friends"

Föraren blev på något vis intrasslad i hjulen och blev halshuggen och av med båda benen. Fy fan.

Tänk er för där ute på vägarna.

Som sagt, vad ska man säga. Det är en tragedi för alla inblandade men samtidigt så måste ju gubbarna ha varit införstådda med risken att göra en sådan omkörning.

Tänk efter före brukar vara ett gott råd.

Om du inte kan utesluta att framförvarande fordon helt plötsligt kan få för sig att göra en hastig eller dum manöver så ska du inte köra om.

Fred00: Det kan låta krasst men så går det när kött möter stål i god hastighet. De som åker ut i diket här på SH (som man kan läsa dagligen om) har väldigt tur att det inte är lyktstolpar eller träd av lite kraftigare diameter i vägen. Får man möte av nåt sånt i 70-100km/h så är Kalle i två bitar.

Last edited:
Tråkig video som fan! Det händer snabbare o lättare än vad man tror. :( Men jävla snubbe i den första bilen som han kör om, ser ju nästan ut som han kör ut med vilje.

Tacka vet jag bana nuförtiden, inga möten eller hemska fasta föremål! Men klart det är skönt o dra ut en sväng på den fina skånska landsvägen också! :D

Ja så kan det också gå till,,,,,,,,,,,,,, som jag brukar säga, tänk på att allt kan hända bland bilister i trafiken. Det är alltid hojåkaren som ondast hur fel bilisten gör.

Kör ikapp och skäll ut folk som klantar säg,,,,, jag mässade för en gubbe för några veckor sen för att han sniffade på mig i en korsning, jag tyckte det var rätt hyggligt av honom att stanna och lyssna, det ska tokfan ha all heder för.

Köra för fort,,,,,, ja på bana.

Last edited:
Tråkig video som fan! Det händer snabbare o lättare än vad man tror. :( Men jävla snubbe i den första bilen som han kör om, ser ju nästan ut som han kör ut med vilje.

Tacka vet jag bana nuförtiden, inga möten eller hemska fasta föremål! Men klart det är skönt o dra ut en sväng på den fina skånska landsvägen också! :D

Eller så kom han i döda vinkeln,hursomhelst tragiskt...

Som sagt, vad ska man säga. Det är en tragedi för alla inblandade men samtidigt så måste ju gubbarna ha varit införstådda med risken att göra en sådan omkörning.

Tänk efter före brukar vara ett gott råd.

Om du inte kan utesluta att framförvarande fordon helt plötsligt kan få för sig att göra en hastig eller dum manöver så ska du inte köra om.

Fred00: Det kan låta krasst men så går det när kött möter stål i god hastighet. De som åker ut i diket här på SH (som man kan läsa dagligen om) har väldigt tur att det inte är lyktstolpar eller träd av lite kraftigare diameter i vägen. Får man möte av nåt sånt i 70-100km/h så är Kalle i två bitar.

I det här fallet är det ändå delat ansvar, hojen gör fel i att köra för fort, men bilisten försöker köra om vid möte.
En hoj kan mycket väl köra om vid möte så länge man inte passerar mittlinjen. Det kunde inte bilen i det här fallet, alltså ligger faktiskt ansvaret en del på bilisten här också. Tycker det nämns för lite om honom i fallet. Han borde likaså få böter och fängelsestraff.

Last edited:
I det här fallet är det ändå delat ansvar, hojen gör fel i att köra för fort, men bilisten försöker köra om vid möte.
En hoj kan mycket väl kan köra om vid möte så länge man inte passerar mittlinjen. Det kunde inte bilen i det här fallet, alltså ligger faktiskt ansvaret en del på bilisten här också. Tycker det nämns för lite om honom i fallet. Han borde likaså få böter och fängelsestraff.

Får be om ursäkt - höll faktiskt på att skriva att bilisten är lika skyldig (kanske mera) eftersom han hade dålig uppsikt bakåt men det verkar som om jag missade att få med det. Å andra sidan är det svårt att uppskatta hastighet hos ett fordon långt bort, speciellt en MC. Men ja - jag håller med dig, bilisten har ju givetvis skuld i olyckan.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back