Kamikazegrävlingar

supermoppe

Men i min värld...
Gick med
24 Jul 2005
Hoj
DT
Förstår mig inte på grävlingar, har sett en hel del av dom... men endast i olevande skick efter vägkanten. Idag såg jag en levande för andra gången i mitt liv, 0,1 sek senare så var den också död då jag själv råkade köra över den med pickisen och såg även i backspegeln att bakomvarande bil körde över den. Springer dom ut framför bilarna med flit? Någon instinkt? Man börjar ju undra! :va

Då är det bra att man har pickis. De omjusterar framvagnen på vilken svensonbil som helst de massifva jäklarna.

Då är det bra att man har pickis. De omjusterar framvagnen på vilken svensonbil som helst de massifva jäklarna.

Jepp, segt skinn som fan i dom, farsan körde över en med timmerbil och vid sista hjulparet så small den som en vattenballong :näsblod

De har lite taskig syn, vilket gör att unga och oerfarna djur tar sig ut på vägen utan att veta om att det är farligt. Det är nästan bara ungdjur som blir påkörda...

Skoda pickis. :yoparty Räcker att man kör på en råtta med 13" hjulen för att framvagnen ska ställa om sig. :näsblod Såg ut som att den kom precis mitt under bilen. Kände inget i ratten men det smällde till rätt rejält. :brynad Tog en snabbkik under bilen men kunde inte se nånting som var konstigt. Dock såg det ut som att pasaten bakom fick en finjustering på högerhjulet...

De har lite taskig syn, vilket gör att unga och oerfarna djur tar sig ut på vägen utan att veta om att det är farligt. Det är nästan bara ungdjur som blir påkörda...
Men varför händer det aldrig att man ser en levande grävling för (inte jag iaf)? :confused:

Last edited:
Skoda pickis. :yoparty Räcker att man kör på en råtta med 13" hjulen för att framvagnen ska ställa om sig. :näsblod Såg ut som att den kom precis mitt under bilen. Kände inget i ratten men det smällde till rätt rejält. :brynad Tog en snabbkik under bilen men kunde inte se nånting som var konstigt. Dock såg det ut som att pasaten bakom fick en finjustering på högerhjulet...

Ja klappar man på en grävling med skodapickis så klarar den sig nog fanimej.

Ett av världens lataste djur. Man ser dom alltid slappt vilandes vid vägkanten.

Men varför händer det aldrig att man ser en levande grävling för (inte jag iaf)? :confused:

Jag har varit nära att ta två styck med hojen hittills i år. En bidragande orsak till att man aldrig ser dom kan vara att de är nattaktiva.

Last edited:
Ett av världens lataste djur. Man ser dom alltid slappt vilandes vid vägkanten.

Jag har varit nära att ta två styck med hojen hittills i år. En bidragande orsak till att man aldrig ser dom kan vara att de är nattaktiva.
I så fall måste den här ha sprungit i sömnen. :rolleyes:

De är skygga (fast nyfikna) och mest aktiva på natten. Jag har sett ganska många, när jag stått ute och borstat tänderna eller slagit en sista drill vid stugan.

Jag har varit nära några gånger men jag har klarat mig hittills från att köra på de jävlarna.
Det som jag däremot reagerar mer över är dessa förbannade ekorrar som springer ut framför min bil titt som tätt! Så sent som idag så sprang det ut en framför mig och på exakt samma ställe så satt det TRE ekorrar på vägen för någon vecka sedan och precis i sista stund så splittrades de från den klunga de hade bildat på vägen och i backspegeln så såg jag att de sprang tillbaka och satte sig på samma ställe igen.
Jag vet inte om jag skulle klara av att köra över en söt ekorre :(

Grävlingar är ju rätt balla ibland
http://www.nwt.se/karlskoga/article22543.ece

"– Grävlingen stannade upp och tittade på mig. Det såg ut som om den funderade på om den skulle attackera eller inte, berättar Inger. Då slog jag till den igen.
Efter det gav sig grävlingen och lommade iväg."

Kanske var den sugen på lite riktig hankypanky jycksex med Zizzi :D

:rofl

Här är det en stackars räv som får däng :D

[YOUTUBE-ID]mVzfcpu9RM0&feature=PlayList&p=6320E10DD86EBE7B&playnext=1&playnext_from=PL&index=36[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Grävlingar är ju rätt balla ibland
http://www.nwt.se/karlskoga/article22543.ece

"– Grävlingen stannade upp och tittade på mig. Det såg ut som om den funderade på om den skulle attackera eller inte, berättar Inger. Då slog jag till den igen.
Efter det gav sig grävlingen och lommade iväg."

Kanske var den sugen på lite riktig hankypanky jycksex med Zizzi :D

:rofl

Här är det en stackars räv som får däng :D

[YOUTUBE-ID]mVzfcpu9RM0&feature=PlayList&p=6320E10DD86EBE7B&playnext=1&playnext_from=PL&index=36[/YOUTUBE-ID]
Vår katt försvann in under altanen och det blev ett jväla liv sen kom kattfan ut backandes med en grävling i truten :hihi Den måste ju varigt sjuk och halv död.

Fast den katten har lite storhetsvansinne, redan som liten unge bestämde den över vår jycke efter några månader även över grannens hund, sen över deras katter, sen över grannen :hihi
Dom tyckte han va så söt med sin krokiga svans att dom inte hade hjärta att kasta ut han när han gick in hos dom och åt och sov.

Hårda som sten och knippsar ben som en stor bultsax:tungan

Vilket påminner mig om att jag har en äldre kollega som på fullaste allvar tror att grävlingar, precis i ögonblicket innan kollision blåser upp sig. Det skulle vara anledningen till att de är hårda att köra på enligt honom.

Han har också köpt myten om pinnar i stövelskaften när man går i grävlingsrika trakter...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg