R1 laddregulator,kablar asvarma.

invain

mer meka än köra
Gick med
24 Sep 2007
Ort
Åtvidaberg
Hoj
cbr 900-93
Bytte till en r1 laddregulator på min cbr 900 -93,idag stod hojen på tomgång i 5 min och då såg jag att det började ryka från kontaktstycket under sadeln och när jag kände på kablarna från regulatorn så var de svinvarma,gick inte att hålla i mer än några sekunder och det rök som sagt från kontaktstycket,tyvärr så såg det bränt ut redan innan jag bytte så det går inte säga om det blivit värre,kan det va så att det kyler så pass när man åker att det inte är nån fara?Den laddar som den ska men jag har bara kört 4 mil i år och nu törs jag fan inte åka nåt långt alls.Om nåt var galet skulle den väl inte ladda eller?
 
Har du kopplat allting rätt? Jag misstänker att kontakterna inte passar rakt av? Har du kollat så att ingen kabel är skadad och ligger mot ramen nånstans, eller ligger mot någon annan skadad kabel, om det hade blivit för varmt förut också?
 
Har du kopplat allting rätt? Jag misstänker att kontakterna inte passar rakt av? Har du kollat så att ingen kabel är skadad och ligger mot ramen nånstans, eller ligger mot någon annan skadad kabel, om det hade blivit för varmt förut också?

Har inte kollat men skulle den ladda om det var kortis??Den gamla regulatorn var nästan uppbrunnen vid kontakterna så jag trodde det var det som orsakat det brända på plastkontakten.
 
Har inte kollat men skulle den ladda om det var kortis??Den gamla regulatorn var nästan uppbrunnen vid kontakterna så jag trodde det var det som orsakat det brända på plastkontakten.
Säg att din generator ger 350W, lyset tar kanske 70W totalt, soppapump 30W, tändning 50W, då kan 200W glatt ledas över nånstans och smälta dina kablar. En lödkolv är oftast runt 30-60W, så visst kan 200W smälta sönder en hel del.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top