drar till Land of the free

En typisk grej att undvika om du frågar mig (eller NyTeknik som sade samma sak till mig innan jag åkte, han har bott där).

Har han bott på Alcatraz?

Vad satt han inne för?

Var det han som buggde gummibåt av regnrockar när han var där? :va

...Nu är ju bensinen i princip gratis i världens bästa land men det är en ströande grej efter en i övrigt perfekt semester...

Njae, nu har soppan gått upp $1 på bara ett par månader.

Från 3,50/L till 5,50/L bara sådär lixom... :gnissla

fyfan... De blir till att köra ecodriving med v8:an...

Ja, det är inte ofta automaten i 750:n hamnar i sportläge numera...

Å andra sidan så går den på runt litern i motorvägsfart. I stan får man nog dock dubbla det. :gnissla

En typisk grej att undvika om du frågar mig (eller NyTeknik som sade samma sak till mig innan jag åkte, han har bott där).

Har han bott på Alcatraz?! Intressant...

Edit: Hopplös pucktvåa. Dock kan jag rekommendera Alcatraz, det var rätt fränt.

Hyr cykel borta vid Fisherman's Wharf (där man kan köpa en clam chowder som serveras i skål tillverkad av ett surdegsbröd. Skall vara god, men jag missade den) och cykla över Golden Gate. Sedan är det en lång nerförsbacke till Sausalito och färja tillbaka över. Klart fräck upplevelse. Bra bilder om man trampar lite i uppförsbacken till fortet som ligger väst om brons norra fäste.

I S.F. behöver man inte bil. Spårvagnar, bussar och tåg fungerar utmärkt. Spårvagnarna är fräckast, helst när man får stå utanpå och klänga sig fast. I L.A. och nästan överallt annars är bil nästan nödvändigt.

I L.A. kan jag rekommendera Queen Mary. Imponerande. "Ghost Tour" lät löjligt men var kul när man gick den. Ner i gamla pannrummen - mäktigt! Det är också klart värt att flumma runt kring Venice Beach någon halvdag eller så. Att alla hojaffärerna ligger precis där bakom, Lincoln Boulevard (eller Avenue, finns båda, en är helt fel och längre norrut) tror jag det var, gör det inte sämre.

Klimatet är som klimat borde vara, vare sig mer eller mindre. Jag har väl varit tre veckor i CA, alla på sommaren, och haft perfekt väder varje dag. Alldeles lagom för shorts och t-shirt. Stilla havet ser till att det inte blir sådär stekandes som det gärna är en bit inåt landet.

Turnera runt. Åk 101 från LA en bit ut mot San Fernando Valley/Santa Barbara och ta en Canyon Road ner mot havet. Topanga tror jag att jag körde. Fantastiskt vackert, och att se Stilla Havet titta fram mellan ravinväggarna kan vara det vackraste man kan se.

Last edited:
Jo Alcatraz är nu inbokat och cykla är inte att tänka på pga mitt knä, dock tror jag att det kommer hyras en trailblazer av avis för perioden jag kommer vara där, sammt att jag funderar på att åka till la sammt lv men det är 52mil enkel resa så får bli att man är där nån dag isf.

Kommer inte ihåg vad sjön heter just nu, (kan vara lake perris) men det finns en strax utanför L.A som är perfekt om man vill busa jet-ski/vattenskoter. Kanonställe! Har du gott om tid tar du isf bilen in till Las Vegas.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg