Kawasaki Z750/Z1000-tråden

Var förra ägaren som bytte hållaren men är 99% säker att hålen den sitter i var där innan och inte nyborrade = Alltså passar utan mods. Det var lite tajt om utrymme för skyltbelysningen ovanför, fick ta en plåtsax och klippa till ovansidan på belysningen för att den skulle passa samt en liten bit aluplåt att fästa den i ovanför regplåten. 2 bultdioder löser iof detta lätt (ej godkänt dock). Reflexen under bultad i regplåten.

regplt.jpg
 
Var förra ägaren som bytte hållaren men är 99% säker att hålen den sitter i var där innan och inte nyborrade = Alltså passar utan mods. Det var lite tajt om utrymme för skyltbelysningen ovanför, fick ta en plåtsax och klippa till ovansidan på belysningen för att den skulle passa samt en liten bit aluplåt att fästa den i ovanför regplåten. 2 bultdioder löser iof detta lätt (ej godkänt dock). Reflexen under bultad i regplåten.

regplt.jpg

Då får det bli en sån hållare, nu gäller det bara att hitta en snygg diod-skyltbelysning!

Öppnade även upp bakersta kutsen för att se hur det ser ut, man måste lossa på hela styrenheten för att komma åt den innersta vänstra bulten va?

Vilka bult skruvar man fast biltema-hållaren med?
 
Jo vad jag hört så måste du lyfta på hela el-paketet där för att komma åt. När du monterar så använder du 2 bultar längst bak bara. Dom som ligger ca 5cm framför baklyset. Dom kommer du åt med en u-ringnyckel eller spärrskaft och förlängare.
 
2. Är det Slip-on / Bult-on och katalysatorn sitter kvar så är det inga problem med FI lampan, har provat 2 system på min Hoj , inga problem.

Efter att ha nermonterat orginal systemet och gjort plats för ett gpr slipon (som vissade sig sedan vara fel modell) och sedan montera tillbaka orginalet med alla vajrar på rätt ställe så fick jag FI-felkoden på displayen.
Ingen annan som fått de felet? Hur löser man de?
 
Tjoho!

Har läst igenom delar av tråden men den är så sjukt lång så det är nästintill omöjligt att läsa hela :)

Jag har lite problem med att fotpinnarna skrapar i marken i kurvor!
Är det bara jag som har fel kurvteknik eller är det fler som har problemet?
Någon som vet några bra fotpinnnar att byta till eller blir problemet att nånting annat tar i då?
Sen tips om kopplings & bromshandtag? Har korta fingrar så orginal funkar sådär:mad:

Ber om ursäkt över att frågorna kan vara behandlade tidigare i tråden men som sagt den är fan toklång! (så mycke fritid har jag inte) :tungan
 
Efter att ha nermonterat orginal systemet och gjort plats för ett gpr slipon (som vissade sig sedan vara fel modell) och sedan montera tillbaka orginalet med alla vajrar på rätt ställe så fick jag FI-felkoden på displayen.
Ingen annan som fått de felet? Hur löser man de?

varifån lossad du på vajrarna på vänster sida av sadel el nere vid dämparen?
 
Tjoho!

Har läst igenom delar av tråden men den är så sjukt lång så det är nästintill omöjligt att läsa hela :)

Jag har lite problem med att fotpinnarna skrapar i marken i kurvor!
Är det bara jag som har fel kurvteknik eller är det fler som har problemet?
Någon som vet några bra fotpinnnar att byta till eller blir problemet att nånting annat tar i då?
Sen tips om kopplings & bromshandtag? Har korta fingrar så orginal funkar sådär:mad:

Ber om ursäkt över att frågorna kan vara behandlade tidigare i tråden men som sagt den är fan toklång! (så mycke fritid har jag inte) :tungan
jag har samma problem, har börjat att hänga ut röv+knä+överkropp (med så raka armar åt sidan som möjligt) det hjälper en hel del men pinnarna tar fortfarande i.

jag skulle vilja ha racepinnar :D
 
jag har samma problem, har börjat att hänga ut röv+knä+överkropp (med så raka armar åt sidan som möjligt) det hjälper en hel del men pinnarna tar fortfarande i.

jag skulle vilja ha racepinnar :D

Jo visst det är ju ett alternativ! :tummenupp
Racepinnar? Länk?

Skulle hellst vilja ha "bak" fötterna lite me!

En annan grej!
Styrdämpare? Någon som provat montera de?
 
Ok!
Men någon måste väl ha?

Det finns tyvärr inte så många dämpare o få tag i men jag vet att MOTO4ALL har det på sin svarta z1000, jag fick också tag i en leverantör som kunde fixa men jag är på jobbet nu så har tyvärr inga uppgifter på det men priset var runt 4000 så jag tyckte inte det var värt det.
 
Har precis lagt en beställning på ett par diodblinkers och diodskyltbelysning men jag undrar om det blir spökerier med blinkfrekvensen tilsammans med mina orginalblinkers fram nu? måste jag komplettera med tex.vis biltemas "lastoberoende" relä?
 
Tjoho!

Har läst igenom delar av tråden men den är så sjukt lång så det är nästintill omöjligt att läsa hela :)

Jag har lite problem med att fotpinnarna skrapar i marken i kurvor!
Är det bara jag som har fel kurvteknik eller är det fler som har problemet?
Någon som vet några bra fotpinnnar att byta till eller blir problemet att nånting annat tar i då?
Sen tips om kopplings & bromshandtag? Har korta fingrar så orginal funkar sådär:mad:

Ber om ursäkt över att frågorna kan vara behandlade tidigare i tråden men som sagt den är fan toklång! (så mycke fritid har jag inte) :tungan

http://cgi.ebay.it/PEDANE-ARRETRATE...66:2|39:1|72:1385|240:1318|301:1|293:8|294:50
 
Världens mest inaktiva tråd på detta forum... va lite aktiva vafan... fota Era hojar gör nått! gogo det regnar ju fan ute... det är då man har tid att kolla detta forum. :)
 
Back
Top