Ta bort strypningen

Hur stor är den strypta effekten i regbeviset?

De flesta cyklar levererades aldrig ens med strypningarna i utan de togs ur av handlarna....
 
72KW


Hur vet jag det?

Aha det var en sådandär 100hk strypning inte helt ovanligt framförallt i Tyskland då de försäkrade på strypt effekt. Är det en import? Nu kör jag inte TL1000 men jag vill minnas att där fanns CDI med en brun kabel som skulle kapas. Sök!

Enklaste sättet är att kolla om du inte tror dig känna skillnaden är att se hur fort cykeln går. Besök en tom motorväg och kräma ur den. Toppfart?
 
Aha det var en sådandär 100hk strypning inte helt ovanligt framförallt i Tyskland då de försäkrade på strypt effekt. Är det en import?
Nope.

Enklaste sättet är att kolla om du inte tror dig känna skillnaden är att se hur fort cykeln går. Besök en tom motorväg och kräma ur den. Toppfart?
Hur stor kan skillnaden vara?

Så här ser det ut.

Är denna strypt?
Är det någon som har en strypt TLR och kan via bilder på det (insuget)?
Jag undrar om man kan se om insuget är strypt?
Eller är det på något annat sätt man stryper den?
 

Bifogat

  • DSC05864.jpg
    DSC05864.jpg
    239.7 KB · Visningar: 72
  • DSC05861.jpg
    DSC05861.jpg
    239.9 KB · Visningar: 62
Last edited:
Ok, hur många har kollad detta efter jag gjort detta inlägg och insett att de har strypt hoj?
Är det ingen här som vet hur man åtgärdar detta?
 
Ok, hur många har kollad detta efter jag gjort detta inlägg och insett att de har strypt hoj?
Är det ingen här som vet hur man åtgärdar detta?
Har du testat toppfart? Hur fort den ska gå kan du hitta om du googlar lite.

Ta bort dom där brickorna och se om det gör någon skillnad. Det skulle ju säkert kunna ge lite att googla på det också, både här inne å på resten av nätet.
 
Har du testat toppfart? Hur fort den ska gå kan du hitta om du googlar lite.

Ta bort dom där brickorna och se om det gör någon skillnad. Det skulle ju säkert kunna ge lite att googla på det också, både här inne å på resten av nätet.

Nä jag ha inte testat toppfart (!). Om jag svarvar bort denna och det är fel så kanske det inte är så bra.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top