Ut mot Furusund idag kl 14.00?

bikerwoman

Bannad
Gick med
30 Sep 2003
Hoj
Gixxer 750- 08, sprillans ny! blå/vit
Hej vi är några st. som tänkte åka lite Roslagsvägar ut mot Furusund idag, vi samlas vid OK roslagstoppet kl 14.00.
Alla är välkomna att haka på, fika ute vid färjan:tummenupp

OK Roslagsstoppet, var ligger det?
Får se om vi syns... vore skoj... och det är ju onekligen en skön väg.

Men säg bara att det är vid kokosbollarna... det vet väl vem som helst var det är. ;)

Hann inte till 14 då frugan precis kom hem, men åker strax ut tror jag.

Bah, sett alla trådar för sent. Bättre lycka nästa helg, månne?

fususunds vägen fick ny asfalt förra året tror jag, grymt skön väg, var ut dit idag med Mr-E, Skuggan osv.

Tack alla för en trevlig tur idag:tummenupp
Först körde vi Rialavägen vilken var nyasfalterad men med katastrofalt mycket grus i varje kurva! Jättesynd, för den nya asfalten hade annars varit kanon!
Sen åkte vi vidare mot Bergshamra och sen mot Furusund, Furusundsvägen var i kanonskick utan något som helst grus.
Sen åkte vi en för mig ny väldigt kurvig och kul väg förbi Länna kyrka, sedan vidare mot Finsta och sen hem till mig på krokiga vägar.
Väl hemma hos mig hade min polare Anki gjort en rabarberpaj som vi kom alldeles lagom till:tummenupp

Bah, sett alla trådar för sent. Bättre lycka nästa helg, månne?

..så kan det gå... blir oftast spontanåka för min del, kör bara när jag känner mig taggad och det gjorde jag idag :)
Är såååå nöjd med min nya hoj :)

Men säg bara att det är vid kokosbollarna... det vet väl vem som helst var det är. ;)

Hann inte till 14 då frugan precis kom hem, men åker strax ut tror jag.

Synd att du inte hann, blev en trevlig tur!

Last edited:
Låter mysigt, jag fick för mig att möblera om vardagsrummet lagom tills frun kom hem istället så det vart lite mer pyssla med sånt... så det blev en kvällstur istället... tog svängen hagby-täby kyrkby-Ullna GK-brottby-roslagsstoppet-kårsta-frösunda-arlanda-märsta-upplands väsby-sollentuna. Så det vart en härligt tripp på dryga 10mil eller nåt sånt, men kallt var det så nu hoppar jag in i bastun! :)

..så kan det gå... blir oftast spontanåka för min del, kör bara när jag känner mig taggad och det gjorde jag idag :)
Är såååå nöjd med min nya hoj :)

Grymt. Ska bli fint väder mot slutet av veckan, så jag lär iaf dra ut och leka en sväng. Hoppas också att få tag på nå'n hoj till tjejen så att hon får hänga på och köra själv.

Grymt. Ska bli fint väder mot slutet av veckan, så jag lär iaf dra ut och leka en sväng. Hoppas också att få tag på nå'n hoj till tjejen så att hon får hänga på och köra själv.

Har hon kort då eller övningskör hon? Kan väl inte vara så svårt att få tag i en hoj?
Jag har nyss varit på Rörken och lekt:tummenupp ...ok..lite lek blev det vid rödljusen på vägen hem oxå..

:tummenupp riktigt sjysst tur, perfekt start för mig!

Ja det var väl en lagom "nybörjartur" i BW´s sällskap? Du hängde ju på bra med gamla Bettan:tummenupp

Tusen tack för hjälpen med målning idag!:krama

Jag dyker upp...

Tack för igår, fan vilken fin sång det är i din pipa:tummenupp Man fick ju rysningar och blev grön av avund när du åkte härifrån!

Last edited:
Har hon kort då eller övningskör hon? Kan väl inte vara så svårt att få tag i en hoj?
Jag har nyss varit på Rörken och lekt:tummenupp ...ok..lite lek blev det vid rödljusen på vägen hem oxå..

Hon har kort, kör bra, men har inte (än) hoj. Hoppas på att få tag på en till henne så att hon kan vara med och köra och inte bara sitta bakpå.

Hon har kort, kör bra, men har inte (än) hoj. Hoppas på att få tag på en till henne så att hon kan vara med och köra och inte bara sitta bakpå.

Få tag på kan väl inte vara svårt, är det däremot priset det handlar om så kanske det är det? Vad vill hon ha då?
Och kom nu inte och säg att hon ska köra nån skruttigare hoj än du, för då vaknar diskrimineringstanten i mig!:mad:

Få tag på kan väl inte vara svårt, är det däremot priset det handlar om så kanske det är det? Vad vill hon ha då?
Och kom nu inte och säg att hon ska köra nån skruttigare hoj än du, för då vaknar diskrimineringstanten i mig!:mad:

Just nu är det väl kanske inte riktigt köpläge. Hon har kollat på R6 framförallt, men körde en SV650 och gillade den, även om hon tyckte att den saknade lite mos. När väl min ekonomi tillåter det - dvs. när jag är helt klar och jobbar på byrå heltid - blir det troligtvis en S1000RR till mig och åtminstone en beg. R6 till henne. Men det är då och nu är nu, och eftersom det inte är köpläge för henne får hon lita till kompisar som lånar ut sin hoj, vilket förvisso finns. Gäller att det är "rätt" dag bara.

Hade pengar inte varit något problem hade jag köpt henne en RSV4, så att hon skulle ha en skruttigare hoj än jag är det inte fråga om. Du kan m.a.o. vara lugn. :tummenupp

Last edited:
Just nu är det väl kanske inte riktigt köpläge. Hon har kollat på R6 framförallt, men körde en SV650 och gillade den, även om hon tyckte att den saknade lite mos. När väl min ekonomi tillåter det - dvs. när jag är helt klar och jobbar på byrå heltid - blir det troligtvis en S1000RR till mig och åtminstone en beg. R6 till henne. Men det är då och nu är nu, och eftersom det inte är köpläge för henne får hon lita till kompisar som lånar ut sin hoj, vilket förvisso finns. Gäller att det är "rätt" dag bara.

Hade pengar inte varit något problem hade jag köpt henne en RSV4, så att hon skulle ha en skruttigare hoj än jag är det inte fråga om. Du kan m.a.o. vara lugn. :tummenupp

Äsch jag skojade bara:tummenupp Men det ligger faktiskt nåt litet i det att de flesta par som kör hoj där har tjejen en mindre,sämre och äldre hoj än mannen..
Är det ok om jag pm:ar dig om en fråga?

Äsch jag skojade bara:tummenupp Men det ligger faktiskt nåt litet i det att de flesta par som kör hoj där har tjejen en mindre,sämre och äldre hoj än mannen..
Är det ok om jag pm:ar dig om en fråga?

Nej, fan. Klart hon ska ha en minst lika bra hoj som jag. Vi har lite olika preferenser bara. Hon är också, av naturliga skäl, mindre än jag varför hon gärna har en mindre hoj.

Sure, fire away.

*/ ?>
Nyheter
Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar

Donut Labs VD Marko Lehtimä...

Donut Labs solid state-batteri – redo för användning i Verge-motorcyklar