Ursprungseffekt?

Abrakadabra

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 Apr 2005
Hoj
Ja
Jag ringde nyss försäkringsbolaget och frågade varför mig hoj var försäkrad enligt en viss effekt när det står i regbeviset att den har ett lägre värde. Svaret jag fick var att de var tvungna att gå på ursprungseffekten. :va

Hojen är fortfarande strypt men försäkringen kostar samma som den inte skulle vara det. Vad är tanken bakom strypningen om man inte får lägre premie?

Många stryper hojarna till 25kw för att man med "A begränsad" endast får köra just 25kw.

Förr ströps det för fulla muggar, men hur många tror du behöll strypningarna i?
Därför går de nästan alltid på ursprungseffekt.

Som vanligt får skötsamma lida för att för många fuskar.

Därför betalar man på 25kW hojar fulleffektspremie.

Därför blir det ovanligare och ovanligare att med avställbara försäkringar.

Som vanligt får skötsamma lida för att för många fuskar.

Därför betalar man på 25kW hojar fulleffektspremie.

Därför blir det ovanligare och ovanligare att med avställbara försäkringar.

Jepp pillandet med att strypa hojar, besiktiga och sedan ta bort har definitivt hjälpt till att försämra dessa regler men att fuskare skulle påverka att ditt fordon inte gå att ställa av är väl lite mer långsökt? Mer ett sätt för bolagen att förenkla sitt arbete. Vill du ställa av så bara byt ägare till sambo eller familjemedlem, vill du inte ja då har du en fullgod försäkring året runt, kan köra hoj när du vill och händer det hojen något är man skyddad. Jag personligen tycker ju att kunden själv ska få bestämma om han vill ha den försäkrad eller inte under en tid såpass lång som 6 mpnader då ett fordon inte används.

[...]men att fuskare skulle påverka att ditt fordon inte gå att ställa av är väl lite mer långsökt? Mer ett sätt för bolagen att förenkla sitt arbete. Vill du ställa av så bara byt ägare till sambo eller familjemedlem, vill du inte ja då har du en fullgod försäkring året runt, kan köra hoj när du vill och händer det hojen något är man skyddad. Jag personligen tycker ju att kunden själv ska få bestämma om han vill ha den försäkrad eller inte under en tid såpass lång som 6 mpnader då ett fordon inte används.

Problemet var väl att folk ställde på och av dag för dag vilket det knappast var tänkt.

Men att folk ställer av fordonet om det inte ska användas på några månader har nog ingen haft synpunkter på...

Ok, strypningen har tappat syftet, för vem vill köra med mindre effekt än vad man betalar för?

Ta bort alla strypningar eftersom försäkringsbolagen skiter i dem.

Ok, strypningen har tappat syftet, för vem vill köra med mindre effekt än vad man betalar för?

Ta bort alla strypningar eftersom försäkringsbolagen skiter i dem.

Kan ju ha att göra med att alla inte har körkort för obegränsat?

Hur menar du, skulle den gå som mellanhoj nu?

Såg nu att jag läste lite fel.
Läste det som att du menade att strypningar överlag var onödigt.
Förstår dock om du inte vill ha kvar strypningen på din om du har A-kort.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back