Människor är djur!

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Sitter och kollar på lite youtubeklipp och förundras över vilka djur människor är.
Det är nazister som delar ut flygblad i skellefteå. På ena sidan står ett gäng muppar och skricker "Inga nazister på våra gator" och på andra sidan ett gäng töntar som skricker nått jag inte hör, typ " döda dom röda".:död

Nazisterna blir så hetsade att dom står o knyter sina knogar samtidigt som man ser ansiktet blir helt rött. Medan dom "röda" står och hetsar.

Skulle man plocka ut dessa människor en o en så tror jag fasiken dom inte skulle våga öppna käften lr knyta sin knoge. Tycker det e så tragiskt o patetiskt att se 2 folkgrupper stå och hetsa varandra. Ibland önska jag man kunde konfrontera dom en o en och se vad dom har att säga:va

Eller vad tycker ni? Varför förändras människan så fort man tillhör en grupp, så som supportrar inom fotboll med mera.

För mig är det ett gäng messar.

Edit här e klippet, vet inte hur man lägger in det tyvärr. Men det kanske nån annan kan?
http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=0_tP0850xW8

Last edited:
Konformitetens makt. Samma typer av människor som återfinns i grupperna oavsett om den politiska läggningen - oftast ett resultat av omgivningen snarare än någon regelrätt övertygelse - placerar dem i extrem höger eller extrem vänster. En individ kan vara smart, ett kollektiv är oftast dumt.

Konformitetens makt. Samma typer av människor som återfinns i grupperna oavsett om den politiska läggningen - oftast ett resultat av omgivningen snarare än någon regelrätt övertygelse - placerar dem i extrem höger eller extrem vänster. En individ kan vara smart, ett kollektiv är oftast dumt.

:mattias
En av människans största drifter och behov...att tillhöra...
Se på nazi-tyskland.....masspsykos..70 miljoner människor....inte ett sammanträffande!!!
Människor ÄR djur och så kommer det att förbli....

Svaga individer som alla låter sig påverkas av grupptrycket. Det var ok när du var 12-13 men inte som vuxen människa. Väx upp och börja ät kött och raka er under armarna *tjejerna då* och idioterna med rakade huvuden kan vi väl skicka till någon straffkoloni?
Jag förstår att man kan ogilla människor så mycket att man vill ha bort dem från "vårt" land men knappast på grund av deras hudfärg väl?
Möjligtvis pga deras uppförande i trafiken, eller för att personen i fråga gör sig lustig på min bekostnad eller dylikt men att utvisa dem för att de är lite mörkare än medelsvensken eller bakar pizza känns ju lite 90-tal.

Edit/ Jag har även sett vad dylika människor lyckas åstadkomma på egen hand, utan sin så kallade stödgrupp, och jag har blivit måttligt imponerad varje gång :näsblod

Svaga individer som alla låter sig påverkas av grupptrycket. Det var ok när du var 12-13 men inte som vuxen människa. Väx upp och börja ät kött och raka er under armarna *tjejerna då* och idioterna med rakade huvuden kan vi väl skicka till någon straffkoloni?
Fast det är ju ett argument för antingen den naive eller den som anser att det är oerhört viktigt att alltid påpeka hur otroligt självständig man själv är. Men oavsett vilket så är det fel!
Evolutionen har försett dig, precis som alla andra, med ett behov av att anpassa sig till andra perosoner vilket faktiskt är en rätt smart överlevnadsstrategi. Utan den skulle varken språk, kultur eller grupper uppstå vilket man nog inte behöver vara Einstein för att förstå hade varit lite jobbigt under mänsklighetens utveckling. Dessutom hade man nog blivit en väldigt ensam människa om man inte anpassade sig...
Kontentan av det evolutionära behovet av att anpassa sig är att vi faller för grupptryck, följer modet, är med i lagidrotter, tittar på samma tv-program som andra, har samma religion som de flesta andra i vår omgivning o.s.v.
Tyvärr även att vi ibland gör saker i grupp som vi inte skulle gjort om vi var ensama, typ Abu Ghraib, fotbollshuliganism m.m.

Fast det är ju ett argument för antingen den naive eller.....

Du är medveten om att vi även håller på och evolutionerar bort lilltån? Allt som ligger i vår instinktiva natur är inte alltid bra och evolutionen löser det genom att det försvinner under x antal generationer.
I den tid vi lever i nu så har vi inte samma behov av detta instinktiva lagarbete anser jag, även om vi aldrig kommer ifrån det helt om man inte vill vara en eremit boendes mitt ute i skogen. Bara för att man kan fungera i en grupp med människor så betyder det inte att man faller för grupptrycket.
Den starkaste individen är den som klarar av att leda en grupp men även fungerar på egen hand, det anser jag vara starkare än den som faller för trycket.

Och en del säger att Einstein hade rätt och en del säger att han hade fel. Och vad är det som säger att Thomas Locke hade fel på 1600-talet, han kanske träffade mitt i prick när han förklarade Tabula rasa? Iofs så tror jag han förstod att man inte till fullo kunde avfärda människans nedärvda funktioner, men ändå.

Men du har ju läst böcker och har kvitto på det så du har säkert rätt, det brukar ju alltid vara rätt det som står i böckerna...

Jag tycker polisen kunde ha flyttat på sig, eller så får dom vara lite försenade tills nästa gång... många av dom där mupparna skulle nog stanna hemma vid nästa demo om dom fick lite stryk.

[youtube-id]ns_tr0k0l/youtube-id]

haha!

Haha, fyfan va bra! :rofl

Angående trådämnet:

Visst, båda grupperna är förstås töntiga(är helt inne på dee_catis linje. Bra karl reder sig själv) men jag skulle vilja se 30st "röda" stå upp mot 800 nassar. Även om det finns ett tiotal poliser emellan. Gruppmentalitet suger - individualitet rockar! :yoparty

Bäst var snyggingen med blå lugg till höger i bild ca 53sek in i filmen. :tuttar

Last edited:
Haha, vilka bonnläppar. Jag visste inte att det bodde så många människor i hela Skellefteå. Det måste ju varit världens happening! Lokal-TV och allt var ju där!

Det där klippet är väl inget. Kolla bara på närmaste forum där Apple, Linux och Microsoftanhängare ryker ihop... Där hänger smockan i luften.

Haha, vilka bonnläppar. Jag visste inte att det bodde så många människor i hela Skellefteå. Det måste ju varit världens happening! Lokal-TV och allt var ju där!

Skellefteå innehåller inga bonnläppar längre, tror jag.
Är där när jag åker hem från lappskogen (pluggar borta vid sista anhalten innan världens ände - arjeplog) då jag har lite dötid där när jag byter buss.

Tror inte ens var 4e person man ser/hör/träffar inom 200m radie av busstationen talar okej svenska.

Bara för att man kan fungera i en grupp med människor så betyder det inte att man faller för grupptrycket.
Den starkaste individen är den som klarar av att leda en grupp men även fungerar på egen hand, det anser jag vara starkare än den som faller för trycket.

Och en del säger att Einstein hade rätt och en del säger att han hade fel. Och vad är det som säger att Thomas Locke hade fel på 1600-talet, han kanske träffade mitt i prick när han förklarade Tabula rasa? Iofs så tror jag han förstod att man inte till fullo kunde avfärda människans nedärvda funktioner, men ändå.

Men du har ju läst böcker och har kvitto på det så du har säkert rätt, det brukar ju alltid vara rätt det som står i böckerna...
Du har helt rätt: Jag tror att böcker är en bra källa för kunskap! Vilka källor brukar du vända dig till??
För övrigt finns det ganska mycket, t.ex. inom kognitionsforskningen och artificiell intelligens, som visar att Locke hade fel om Tabula Rasa. Men det är kanske en annan fråga?!

Det är ju ganska tydligt att det är oerhört viktigt för dig, och Bozo, att vara starka, ledare och självständiga utan påverkan från andra. För mig får ni gärna leva med det, och givetivs påverkas ni inte heller av reklam.

Ni framför dock er enorma individualitet och brist på behov av samhörighet på ett forum som riktar sig till just en specifik grupptillhörighet. Lite ironiskt är det väl i alla fall??

men, men: Här har ni något att trösta er med!
http://www.youtube.com/watch?v=2T1LIrzsgqA&feature=related

Egentligen ville jag hitta Larson teckningen med tusen pingviner i en stor grupp där en skriker att han är unik men mina kunskaper var inte tillräckliga. Får nog läsa fler böcker...

Ni framför dock er enorma individualitet och brist på behov av samhörighet på ett forum som riktar sig till just en specifik grupptillhörighet. Lite ironiskt är det väl i alla fall??

Du har nog förväxlat flockdjursagerandet med vänskap på nåt sätt tror jag. Exempelvis har inte jag några behov av att gå med i nån klubb och leva med hojen som en livsstil. De som gör det får gärna göra det men personligen har jag inget behov av det även fast man naturligtvis lättare slår sig i slang med andra mc-förare än random person. Gemensamma intressen har inget med att falla för grupptryck att göra. Jag har f.ö fler intressen än att köra hoj.

Detta forum besitter dessutom en hel del värdefull kunskap som jag gärna tar del av, kunskap som även baseras på egna upplevelser och erfarenhet, inte enbart genom att sitta med näsan långt nertryckt i valfri Freudlunta. Och då syftar jag på motorcykelrelaterade frågor, inte psykologteorier.

Så, nej jag tycker inte det är ironiskt alls faktiskt.

Men du! Det är skillnad på att påverkas av reklam och av en folkgrupp.
Att påverkas av reklam gör man och man tar ett medvetet beslut om man tycker produkten är bra lr ej. Men vissa personer verka missa det när det gäller folkgrupper. Dom som faller för grupptryck verkar dock inte ta ett så stort personligt ansvar. Vilket jag tycker är bedrövligt...

Det är ju ganska tydligt att det är oerhört viktigt för dig, och Bozo, att vara starka, ledare och självständiga utan påverkan från andra. För mig får ni gärna leva med det, och givetivs påverkas ni inte heller av reklam.

...

Last edited:
Haha sån är för jefla kul! :-D SD hade torgmöte här i byn för ett tag sedan! Då var det ett stortgäng som "mot" demostrera! kl 12:00! Inga jobb har de att gå till stackarna!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg