Crasha på bana?

Om du kan tänka dig att köra en annan hoj är R6:a på bana så kulle jag föreslå LMS prova-på dag 29/6. Visst, du får köra 125 standard men du får ändå känna på om bana är något för dig.

Sen är det bara att anmäla sig till licenskurs och fixa kraschkåpor! :tummenupp
 
Om du kan tänka dig att köra en annan hoj är R6:a på bana så kulle jag föreslå LMS prova-på dag 29/6. Visst, du får köra 125 standard men du får ändå känna på om bana är något för dig.

Sen är det bara att anmäla sig till licenskurs och fixa kraschkåpor! :tummenupp

Mer info om det tack!! vart e det, vad kostar det och ska man köra med egen hoj?:)
 
Körkort eller genomgången licenskurs är nog ett krav hos alla arrangörer. Och är det så att du är helt färsk på hoj bör du nog inte vara på banan samtidigt med licensförare, fartskillnad som du inte ens har drömt om kan skapa riktigt läskiga tillbud...

För övrigt gäller helförsäkring hos ALLA bolag på SMC:s kurser, men det är bara Folksam som ger rabatt på premien efter genomgången kurs.
 
Körkort eller genomgången licenskurs är nog ett krav hos alla arrangörer. Och är det så att du är helt färsk på hoj bör du nog inte vara på banan samtidigt med licensförare, fartskillnad som du inte ens har drömt om kan skapa riktigt läskiga tillbud...

För övrigt gäller helförsäkring hos ALLA bolag på SMC:s kurser, men det är bara Folksam som ger rabatt på premien efter genomgången kurs.


Nee, på falkenberg skulle det tydligen bara va att gasa..
 
Jag kan försåt tanken. Inhägnat område och licens är ju inte heller per definition ett körkort så lagmässigt får man köra på bana utan KK det är sant.
MEN Falken kräver KK för att köra i gatgruppen och det gör nog alla andra oxå utan undantag.
Det blir ett problem om folk tror att det är helt OK att köra utan KK och klubben kommer oxå vara hårdare att kontrollera även KK och inte bara Licens hädanefter.
Det är INTE tillåtet att köra våra bandagar utan KK och som sagt vi får väl helt enkelt ha som standard att kontrollera KK precis som görs med Licens.

Varför det aldrig kollats är av en enkel anledning. Majoriteten som kör gathojar på bandagar kör dit hojen, en väldigt liten del kommer med kärra, och då tar man för givet att man har KK. Antagligen kanske man inte kan göra det.

Påställd hoj och KK eller Licens är kraven.

(när företag hyr av klubbarna och annordnar dagar är det upp till dom, man måste kontrollera detta själv)
 
Jag kan försåt tanken. Inhägnat område och licens är ju inte heller per definition ett körkort så lagmässigt får man köra på bana utan KK det är sant.
MEN Falken kräver KK för att köra i gatgruppen och det gör nog alla andra oxå utan undantag.
Det blir ett problem om folk tror att det är helt OK att köra utan KK och klubben kommer oxå vara hårdare att kontrollera även KK och inte bara Licens hädanefter.
Det är INTE tillåtet att köra våra bandagar utan KK och som sagt vi får väl helt enkelt ha som standard att kontrollera KK precis som görs med Licens.

Varför det aldrig kollats är av en enkel anledning. Majoriteten som kör gathojar på bandagar kör dit hojen, en väldigt liten del kommer med kärra, och då tar man för givet att man har KK. Antagligen kanske man inte kan göra det.

Påställd hoj och KK eller Licens är kraven.

(när företag hyr av klubbarna och annordnar dagar är det upp till dom, man måste kontrollera detta själv)


Okej :( jag tyckte också det lät för bra för att vara sant att bara dra dit och köra.. Då skulle vilken 11-årig amatör som helst kunna piska r1 på bana..
 
Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Back
Top