Dela garage med någon man inte känner - skriva kontrakt?

Maffe

9
Gick med
18 Jul 2007
Hoj
SV650s
Hej!

Jag sökte garage utanför mitt hem, det var fullt men har nu blivit en lucka. När jag sökte så sa jag att jag kan dela med någon då jag ska ha mcn ståendes där.

Nu ångrar jag mig lite för det har dykt upp ett garage och han som hyr ut ringde mig och frågade, jag sa åter ja till att dela. Han skulle då kontakta den andra killen.

Nu till min oro. Vad händer om jag kommer ut en dag och MCn är borta? Inga brytmärken eller nånting...
Kan man skydda sig på nåt vis? Har inte träffat killen ännu men han verkade enligt hyresvärden vara en reko kille. Men jag är ändå nojig.

Hur har ni andra gjort?
Tips mottages tacksamt!

vafan, 99.9% av alla därute snor INTE andras motorcyklar, ska ju va en jäääävla otur om den killen du ska dela garage med tillhör den 0.1% ohederliga skaran, sluta oroa dig

Jag delar garage med fyra andra i ett rum med armerad vägg och låst ståldörr som avskiljer från "stora" vanliga bil garaget. Litar till 110% på mina garagegrannar men tar som vana att alltid låsa hojjen ändå med skivbromslåset. Inte för att nånn av mina garagegrannar skulle sno den utan för att nånn utomstående kanske skulle få för sej att slägga ner dörren (hur det nu skulle gå till) och plocka hojjarna, på vintrarna kedjar jag fast den i ett element :banana

låsa med skivbroms oavsett hur säkert den står kan väl vara en bra vana :tummenupp

Va e problemet...?
Att killen du delar garage med ska baxa hojen.
Tror inte du ska noja dig alls. å skulle det mot all vett å sans hända ändå, så e det väl bara att sno hans.. skämtåsido. du vet ju vem han är, å ni ska dela garage.
förmodligen är det enda som kommer att hända att ni slutar som två garagepolare/åkarpolare. :tummenupp

Lyft av bakhjulet så är det riktigt stökigt att sno hojen =)

Jag hade nog inte oroat mig för stöldrisken i första hand, utan mer för att råka få en garagegranne med en mer... liberal syn på ordning och reda i ett garage än vad jag har. :eek:

Han kommer säkert lyfta ur din motor sälja på Blocket och ersätta med något vrak som gått 20.000mil ... ... :näsblod

Jag tror han kommer lacka om sin hoj i garaget. Allt sprutdamm och stänk kommer att komma på din hoj.
Men egentligen gör det inget för innan har han svetsat en ny rörram där, med svetsstänk och loppor över hela din hoj.
Så den behöver nog lackförbättras ändå...:gnissla

Han kommer förövrigt även tippa din hoj när han ska provsitta medans du inte är där :)

Han kommer säkert lyfta ur din motor sälja på Blocket och ersätta med något vrak som gått 20.000mil ... ... :näsblod

Å jag som precis tänkte erbjuda dig en GRATIS garageplats... :D

Jag är ingen tuff kille men för citera Ali Hussein(Lasse Lindrot) "Du vet var hans postlåda bor" och det är jobbigt att sno någons grejer då!

Glöm för guds skull inte kapellet!!!

Ollning på andras fordon är allvarliga saker!
:fakta:mattias

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back