Online-backup som inte kostar skjortan

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
Finns det nån vettig lösning för att backa upp kanske 10-40GB som jag inte vill bli av med. Jag kör gärna online för at inte riskera att nån DVD *också* brinner upp eller liknande. Mitt webhotell tar 300 kr exkl. moms för varje GB så det var liiiiite för dyrt.

/Nicke

En 500 gigs extern disk för en femhundring :tummenupp

Sålänge du har bägge diskarna igång så är du safe, kraschar en så får du bränna ut på DVdskivor.

En 500 gigs extern disk för en femhundring :tummenupp

Sålänge du har bägge diskarna igång så är du safe, kraschar en så får du bränna ut på DVdskivor.

Jag kör Time Machine med en extern hårddisk. Men säg att det havererar när jag inte har kört en backup på några dagar. Tråkigt om de sista 3 dagarnas skrivande på c-uppsatsen är borta... Det slipper jag med iDrive, tappar som mest en timme.

Om det brinner så är man ju rökt, det var därför jag tänkte på online-varianten. Jag backar upp till en extern disk då och då också och har bränt ut foton på DVD men det tenderar att bli längre och längre mellan gångerna...

Tack för tipset!

Fem dollar i månaden för 150 GB

http://www.idrive.com/

Jag kör gratisversionen med 2 GB för dokumentmappen.

Last edited:
Om du har Telia som ISP så ingår väl förvaring på deras servrar utan extra kostnad? Vet dock ej hur mycket utrymme man får eller hur bra det fungerar.

Jag kör själv Telia ADSL, men har ej brytt mig om att nyttja deras tjänst i det här fallet.

Om du har Telia som ISP så ingår väl förvaring på deras servrar utan extra kostnad? Vet dock ej hur mycket utrymme man får eller hur bra det fungerar.

Jag kör själv Telia ADSL, men har ej brytt mig om att nyttja deras tjänst i det här fallet.

Säker lagring, 2GB. Rätt smidigt då man snabbt kan skapa webalbum av sina bilder. Tror man kan utöka för en extrakostnad.

Någon som vet om Com hem har liknande? Kollade min digitalbildsmapp nu och såg att den överskred 20 gig kanske blir dyrt då?

Misstänker att jag får fortsätta med min externa disk.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg