Honda SP1-tråden

Kul? Coolt?? Väldigt va alla är artiga då:confused:...kan vi inte starta en insamling så killen kan få ett par riktiga kåpor???

Okej bara för din skull har jag fixat riktiga kåpor nu:arsele:D
 

Bifogat

  • klar fram.JPG
    klar fram.JPG
    114.1 KB · Visningar: 58
  • klar h-sida.JPG
    klar h-sida.JPG
    100.8 KB · Visningar: 68
  • klar snett h-bak.JPG
    klar snett h-bak.JPG
    95.6 KB · Visningar: 61
Men jag e väl gammal o gnällig!? :rolleyes:

Btw, tangerade 1.35-tider me Spettan på Gotland Ring i helgen!

Ja:D

Men 1.35 ger ett visst hopp iaf...inte illa :tummenupp:Bugar

1.45.2 är mitt rekord so far...i medvind och med en instruktör som hare...:D

Okej bara för din skull har jag fixat riktiga kåpor nu:arsele:D

Schnyggt :tummenupp:tummenupp

Hoppas du inte tog illa upp, smaken är ju olika. Men personligen tycker jag det är som en ny hoj med "riktiga" kåpor

Ja, det är ett typfel på SP1:orna...

Hmm hårklyverier kanske men vad räknas som "typfel"? Att det förekommer oftare än på medelhojen eller?
 
Last edited:
Ja:D

Men 1.35 ger ett visst hopp iaf...inte illa :tummenupp:Bugar

1.45.2 är mitt rekord so far...i medvind och med en instruktör som hare...:D



Schnyggt :tummenupp:tummenupp

Hoppas du inte tog illa upp, smaken är ju olika. Men personligen tycker jag det är som en ny hoj med "riktiga" kåpor



Hmm hårklyverier kanske men vad räknas som "typfel"? Att det förekommer oftare än på medelhojen eller?

hehe nee det är lugnt:tummenupp

Ska till ringen och vara instruktör under lelle, målet är att komma ner till 1:30 med sp1an:)
 
Bör kunna funka.

Min hoj är ju fortfarande i gatlegalt skick, men e sugen på plocka bort all skit för o få den lättare.. Kanske blir ändring på de i vinter!

jo 1:30 ska man nog kunna fixa, körde 1:35 med en gamal rs250 och 1:28 med k6an på kassa däck.
 
Drevning

Har nån av er drevat om era hojjar, typ mindre/större bakdrev. Nån som provat utanför original drevningen och vad fick ni för effekt?? Bättre eller sämre??

Dofilus:banana
 
Kompisens bägge SP1:or (1 gat och en banhoj) har bägge problem med tank som blöder och läcker bensin. Är det fler som haft problem med detta?

:confused:

Se till att din kompis tar kontakt med HONDA, detta kommer dom att ta på garanti ifall dom är svensk sålda!!!!
 
Har nån av er drevat om era hojjar, typ mindre/större bakdrev. Nån som provat utanför original drevningen och vad fick ni för effekt?? Bättre eller sämre??

Dofilus:banana

Det blir ingenn skillnad på effekten däremot på utväxlingen. Drevar du upp den bak, och mindre fram så blir hojen starkare. Dvs lättare att köra på slangen:yoparty
 
Se till att din kompis tar kontakt med HONDA, detta kommer dom att ta på garanti ifall dom är svensk sålda!!!!

varför skulle dom ta det på garantin? hojarna är ju 8-9 år gammal så garantin har väl gått ut för länge sedan lr:confused:, då kanske jag kan få en ny TPS-sensor på garantin min är ju bara 7 år gammal
 
Last edited:
Det blir ingenn skillnad på effekten däremot på utväxlingen. Drevar du upp den bak, och mindre fram så blir hojen starkare. Dvs lättare att köra på slangen:yoparty

Nja, jag var inte ute efter hkeffekten den är ju som den är utan hur blev/blir uppförandet på hojjen?? Blir den till att dra som en ursinnig upp till 150 och sen helt tom eller?? Vi snackar max två tre kugg upp bak.
 
Porrigt med vita fälgar onekligen!! :yoparty

tycker att det är skitfult med vita fälgar på en spetta, däremot guldfärgade:tummenupp

ska du verkligen sälja spettan klasse? du verkar ha satt det i system att köpa billigt för att sedan försöka kränga och tjäna lite pengar vilket iofs är kanon om man kan göra:tummenupp
 
Den måste mullra en del med dom piporna, har du kortat dom?

jag köpte hojen kraschad och piporna var då buckliga och allmänt trasiga längst ner. Då var det bara att kapa bort det skadade partiet på ca 10 cm så nu mullrar det bra:)

Har nån av er drevat om era hojjar, typ mindre/större bakdrev. Nån som provat utanför original drevningen och vad fick ni för effekt?? Bättre eller sämre??

Dofilus:banana

Jag har kört lite med 1 kugg mindre fram vilket gör att man kan powerwheela upp den på 2an med lite teknik. Jag har nu även drevat upp den 3 kugg bak så nu lär det vara ett satans acc (har inte haft möjlighet att prova än).
 
Last edited:
Nja, jag var inte ute efter hkeffekten den är ju som den är utan hur blev/blir uppförandet på hojjen?? Blir den till att dra som en ursinnig upp till 150 och sen helt tom eller?? Vi snackar max två tre kugg upp bak.

Drevade upp min Vtr F två kugg bak, blev mycket roligare att köra. Inga negativa erfarenheter förutom mätaren då men det kan du ju fixa med en Speedohealer
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top