Sherlock Holmes

• Thread starter Thread starter KGK
  • Start date Start date

KGK

1200
Gick med
1 Jan 2006
Hoj
KGK
Grymt att de spelar in nya filmer med Sherlock Holmes.

[YOUTUBE-ID]QUQbmFAE5WI[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Ser ju ganska lovande ut. Bara dom inte förstör filmen med en massa hightech mumbo jumbo/explosioner all night long med tanke på när detta utspelar sig.

Själv ser jag Sherlock som någon som löser brott med hjärnan och inte med musklerna (t ex. fighten mot 200 kilos ryssen). Men man får väl kika på filmen och uttala sig efteråt.

Ser ju ganska lovande ut. Bara dom inte förstör filmen med en massa hightech mumbo jumbo/explosioner all night long med tanke på när detta utspelar sig.

Själv ser jag Sherlock som någon som löser brott med hjärnan och inte med musklerna (t ex. fighten mot 200 kilos ryssen). Men man får väl kika på filmen och uttala sig efteråt.

Ja, det står något om Sherlock och martial arts så det är väl där dom fått influenserna till action.

Givetvis var holmes i första hand smart, men conan doyle var ändå noga med att måla upp rollfiguren som mer än så! Hur skulle det sett ut om holmes bara vore en liten nörd som kunde lösa mysterierna men inte haffa bovarna? Nej, Holmes hade en enastående fysik! Han var ju bland annat mycket intresserad av och kunnig inom fäktning, så jag tycker inte att lite slagsmål skulle förstöra filmerna nämnvärt. Visst var han väl knappast någon superhjälte, men han höll sig i form och kunde nog bekämpa brott på fler plan än det intellektuella:tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg