LMS Roadracing SM 13-14:e Juni

om jag inte är helt ute o cyklar så behöver man elitlicens för att köra SM eller ha blivit uppklassad Elit(fd A förare) för att köra Superstock600 eller Superbike.

För att få köra 125/250 som kräver senior licens så kan man (om jag förstått det rätt) enligt
http://www.svemo.se/view.php?sp=139&p=156
lösa en nationell tillfällig licens för att få köra de klasserna.

Så, svaret är ja, du kan köra med tillfällig licens om du vill (om annat blir svaret återkommer jag)
:tummenupp

Tack för hjälp. Det skulle vara skönt att slippa lösa licens om man får för sig att vingla runt på Sviestad, till andras förtret. ;)

Nu har jag suttit i 30 min och letat på lms hemsida vart man skulle skicka in sitt transpondernummer någonstans. Men nu har jag gett upp...

Eric Sjöström tillbaka i 250. :tummenupp

Jag hörde nå't rykte om att Fredde funderar på att sätta ihop 250'n när Neutral erbjöd honom att köra hans Honda... Går ju inte att köra okittat dret! :)
Eller så ska Erik köra Freddes TZ'a kanske?

Jag hörde nå't rykte om att Fredde funderar på att sätta ihop 250'n när Neutral erbjöd honom att köra hans Honda... Går ju inte att köra okittat dret! :)
Eller så ska Erik köra Freddes TZ'a kanske?
Fredde på sin hoj och Eric på Fredrikssons TZ-05:a låter som en bra plan tycker jag. Blir mindre och mindre sugen på att vara kon i slutet av fältet. :näsblod

Vet du det innan tävlingen är körd? Finns väl fler chanser att arrangera årets bästa tävling?

Det har du ju förstås rätt i. Men det var det förra året. Men for the record så tycker jag faktiskt att alla arrangörer sköter sig numera :tummenupp

Vi vet nog ungefär lika mycket/lite du å jag, men i den här tråden skrev Nr:18 det här:

Vi ska inte köra KM, utan en ny tävlingsform. Det kommer att vara öppet för alla. Mer info kommer

Och det kan ju vara allt från vanlig RR, men blandat med alla förare till kör-vad-du-vill-bara-det-har-två-hjul, 17 förare per team och ett varv per förare mellan bytena :va

är det någon vänlig själ som har en plats i tältet till helgens tävling:)
ja självklart ja bjuder på öl :):yoparty

Nyheter
Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil