Varför stjäls det så mycket supermotarder?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Ja, varför är det så? Min uppfattning är att det stjäls mest supermotard/offroad, titta bara i stulet/upphittat delen så kommer ni se att över 70% av trådarna handlar om supermotarder/offroads.

Är tjuvarna mer sugna på SM eller vad är grejen? Vilka SM/Offroads har startspärr? Inga såvitt jag vet... eller har jag fel? Kan det vara en bidragande faktor?

Dels är elsystemet/tändningslåsen undermåliga så dom är lätta att få igång, dels tilltalar modellen moppefuckon.

Simple as that!

Sen kan det ju vara så att det finns en aldrig sinande marknad för begade grejor till moppar som stegras över/slängs i backen med jämna mellanrum också...

Dels är elsystemet/tändningslåsen undermåliga så dom är lätta att få igång, dels tilltalar modellen moppefuckon.

Simple as that!

Sen kan det ju vara så att det finns en aldrig sinande marknad för begade grejor till moppar som stegras över/slängs i backen med jämna mellanrum också...

För att inte tala om beggade motorer till Husaberg och KTM......

Har själv flera gånger blivit erbjuden beggade motorer för 3kkr vilket är långt under marknadsvärdet.....

Startspärr.. Vissa har ju inte ens tändning :gnissla Haft några KTM 660smc där va gick det inte ens att hindra någon från att starta den när man va iväg :huvet

Startspärr.. Vissa har ju inte ens tändning :gnissla Haft några KTM 660smc där va gick det inte ens att hindra någon från att starta den när man va iväg :huvet

Bra tips :tummenupp

För att dom trots alla lås är lättare än andra hojjar att lyfta upp på ett släp?

Precis min tanke.
En hyggligt stark person kan utan större svårighet släpa in en motard/offroad i en Van av lagom storlek och lösa resten när han kommit hem.

En annan aspekt är att dem är vanliga och det ofta körs sönder både gafflar, hjul och annat vilket skapar en stark begmarknad.

En till är att det inte blir så mycket "till övers" att göra sig av med efter att allting säljbart har demonterats.

Det finns ju för övrigt även gamla motarder/offroadare med startspärr.
-Kickstart heter det:D Jag inbillar mig att de flesta som försvinner har elstart.
Om inte så får tjyven gärna försöka med min så polisen kan hämta honom där han ligger och kvider i garaget med bruten fot efter första bästa baktändning:D

Har tänkt på det många ggr! Kör själv bara med skivbromslås ock stylås, och det tar ju inte många sec att slänga in hojjen i en skåpbil eller liknande :död
[YOUTUBE-ID]bH3Nf9VeCKs[/YOUTUBE-ID]

Har tänkt på det många ggr! Kör själv bara med skivbromslås ock stylås, och det tar ju inte många sec att slänga in hojjen i en skåpbil eller liknande :död
[YOUTUBE-ID]bH3Nf9VeCKs[/YOUTUBE-ID]

Tror inte att vem som helst kan lyfta en SM sådär :Bugar

Jag har startspärr.... fast min e ju lite mer "låtsas motard". Har ju bara 50 på bakhjulet så man hänger junte me de riktiga motarrrderna! :)

för att de är lätt att kasta in i en större bil / släp och slipa ramnummer och ta bort alla lysen och använda / sälja till nån man känner som känner nån för typ 10.

För att motorhaverier är rätt vanliga och ägaren kanske inte har råd/lust att fixa. Plums i sjön.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back