R1 och R6-tråden!

Efter en klotning är jag i stooort behov av ny lykta, lyktkåpa höger sidokåpa och ev magkåpa. Även skyddet till kopplingskorgen till Yam R1 -01. eller tips på var jag kan hitta det...
 
Ja den kommer du garanterat att trivas bra på :)


Det blev ingen R1... Det blev en sprillans cbr 600 rr istället. Eller ja, en sprillans 08... Den var inte monterad än, det skulle dom fixa till veckan. Sorry att jag överger yamaha-träsket, men jag kommer säkert tillbaks ;)
 
Det blev ingen R1... Det blev en sprillans cbr 600 rr istället. Eller ja, en sprillans 08... Den var inte monterad än, det skulle dom fixa till veckan. Sorry att jag överger yamaha-träsket, men jag kommer säkert tillbaks ;)

Svikare!!!:) Nej då, 600 rr är en mycket fin hoj. Grattis!!
 
Tjo!

Är det nån här som bytt topp lr haft av toppen på en R1 utan att ta ur motorn? Funderar på om det är möjligt lr omöjligt.. Nån som vet? X-up?
Är det nått speciellt man behöver tänka på, dela med er av era misstag:)

(jag ska byta topp på min)
 
Någon som vet med sig att en försäljning av en 240 (R1) är på gång inom en månad eller två?

Jag söker iallafall en R1 '98, '99, '00 eller kanske '01 om priset är rätt. Blå. Fint skick, inget hemmalackat lik eller touringsänke som gått 7kmil.

Gärna original, men det spelar ingen större roll.

Prisidé; max 45kkr. Köpes i juli månad då jag flyttat hem till Sverige igen.


Nej men jag har en 01:ans R6 till salu som du kan få för 45 000:-
En blå som ligger på blocket i västmanland för 49 000:-
 
har lite strul med mitt förhöjda kåpglas på r1an 06 från hotbodies passformen är i mitt tycke lite konstig sitter inte som originalen klistrad längmed kanterna (glaset o kåpen) utan där varje skruv är trycker den ihop men sedan där emmelan är det en glipa på några millimeter då glaset inte är urgröpt så som originalet nån med erfarenhet eller kunskap i frågan
 
Nej men jag har en 01:ans R6 till salu som du kan få för 45 000:-
En blå som ligger på blocket i västmanland för 49 000:-
Tack! Men jag vill inte ha nån R6 igen. :tungan

Vissa av de som ligger på blocket verkar fina och har bra priser men risken är ju dock att de är sålda den dagen jag väl ska köpa...
 
Jag tänkte köpa en R1 - 98a i helgen. Men fick idag höra att de äldre rettorna vobblar en hel del och är inte alls trevliga i högre farter.
Myt eller sanning, Räknas en 98a som en av de äldre?
 
Harrgen skrev:
Räknas en 98a som en av de äldre?

Ja det borde den göra, eftersom 98 va den första årsmodellen av R1 :tummenupp

Angående vobbel så kan jag bara tala för dom hojar jag har ägt (r6 -01, R1 -02) och ingen av dom har vobblat i hög fart.
 
Ja det borde den göra, eftersom 98 va den första årsmodellen av R1 :tummenupp

Angående vobbel så kan jag bara tala för dom hojar jag har ägt (r6 -01, R1 -02) och ingen av dom har vobblat i hög fart.

Tack för det...

det är en 98a

4k mil

verkar fräsh i lager osv

38k verkar det vettigt?
 
Tack för det...

det är en 98a

4k mil

verkar fräsh i lager osv

38k verkar det vettigt?

Jag antar att det du har hört angående vobbel syftar på att man lätt kan få läskiga styrslag vid kraftigt gaspåslag eftersom det är en effektstark hoj med kort hjulbas. Detta stämmer men är inget problem i den bemärkelsen.

Stör man sig på det så löser man det mha en styrdämpare.
38K är ett rimligt pris.

Tjo!

Är det nån här som bytt topp lr haft av toppen på en R1 utan att ta ur motorn? Funderar på om det är möjligt lr omöjligt.. Nån som vet? X-up?
Är det nått speciellt man behöver tänka på, dela med er av era misstag:)

(jag ska byta topp på min)

Tror faktiskt inte att du kan komma undan med att inte plocka ur motorn. Det är trångs som satan även om du har alla kåpr + tank, luftburk & förgasare bortplockade.

Ha en Haynes-bok eller motsvarande till hands så ser du vilka verktygs som krävs samt i vilken ordning du ska jobba.

har lite strul med mitt förhöjda kåpglas på r1an 06 från hotbodies passformen är i mitt tycke lite konstig sitter inte som originalen klistrad längmed kanterna (glaset o kåpen) utan där varje skruv är trycker den ihop men sedan där emmelan är det en glipa på några millimeter då glaset inte är urgröpt så som originalet nån med erfarenhet eller kunskap i frågan

Hur är passformen vid hålen samt vid kåpglasets spets? Det brukar vara en "pigg" i spetsen på kåpglasets front som ska passas in i toppkåpan.
 
Last edited:
Har en -99:a utan styrdämp.
Märker inte av vobbel eller liknande vid vanlig gatkörning.Går så fint så..
Som sagt finns ju att köpa till om man märker av problem.
 
Har en -99:a utan styrdämp.
Märker inte av vobbel eller liknande vid vanlig gatkörning.Går så fint så..
Som sagt finns ju att köpa till om man märker av problem.

Jag har en 03'a och enda gången jag kan märka att det fladdrar lite är väldigt kraftig acceleration eller i växlingen mellan 2'an och 3'an. Jag kör utan styrdämp och har haldrig känt något behov av att ha en heller.
 
02/03 Är inte alls lika nervös som 98-01, den är också ganska lugn så länge man inte kör över bulor eller sätter ner framhjulet snett!
 
Byte av kåpglas..

R1 -05, köpte nytt dubbelbubbel o tänkte smacka på det till helgen. Sen innan jag drog till jobbet idag, tittade jag lite på hojen så jag vet ungefär hur jag ska göra imorgon. Men sen blev jag konfunderad :va Det sitter sex st skruvar om jag inte är helt fel ute, tre på vardera sida? O de fyra översta sitter ju lätt till, men de två innersta då, hur fan kommer jag åt dem utan att plocka bort hela mätarhuset mm???
 
R1 -05, köpte nytt dubbelbubbel o tänkte smacka på det till helgen. Sen innan jag drog till jobbet idag, tittade jag lite på hojen så jag vet ungefär hur jag ska göra imorgon. Men sen blev jag konfunderad :va Det sitter sex st skruvar om jag inte är helt fel ute, tre på vardera sida? O de fyra översta sitter ju lätt till, men de två innersta då, hur fan kommer jag åt dem utan att plocka bort hela mätarhuset mm???

Det behövs inte skruvas bort något eftersom det inte sitter en mutter på baksidan av kåpglaset som du måste komma åt. Det är bara att lossa på skruvarna från utsidan och sedan trycker du ut de gummiklädda honorna från kåpglaset & sätter i det nya kåpglaset.

Simpelt!:)
 
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Back
Top