NMCK-tråden

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
Jag kunde inte komma på fler dagar...

Föreslå en annan dag, dock ingen dag under veckoslutet eftersom det inte är så populärt att offra en helig kväll på NMCK:(

själv är man ju bara hemma under veckosluten!! menmen.. brukade ju alltid vara på söndagkwällar innan?
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Ja, det är klart. Är de flesta med på en söndagkväll så tar vi en sådan. En annan möjlighet skulle ju vara att köra med webcam genom msn. Har du webkamera?

Time out (antikrundan).
 
Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
äsch, kör på torsdagen!!
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Efter segslitna förhandlingar bestämdes årets klubbmöte till måndagen den 9/3 kl. 18.30. Alla befintliga och blivande medlemmar välkomna, fika ingår. Efter mötet inviger vi den nya bönemattan.
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Ooo, nu har de vart ute o gillrat fällor i byn, små lagningar me massa lösgrus.. dock inte så många men ändå!
 

yoto

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2007
Ort
Åseda
Hoj
Ktm 640SM -02, Kawa Z1000 - 07*Såld*, Kawa ZX-7R -98*Såld*, Aprilia RS125 98 *Gått i arv*
Ooo, nu har de vart ute o gillrat fällor i byn, små lagningar me massa lösgrus.. dock inte så många men ändå!

Du behöver inte gnälla limpbizk för i Åseda ligger det fortfarande ett 4 centimeter tjock täcke av rullgrus på alla smågator... knappt så saaben tar sig fram när man ska hem =P

...tur att hojen inte går riktigt, så slipper man sladda i rullgrus ;P
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Du behöver inte gnälla limpbizk för i Åseda ligger det fortfarande ett 4 centimeter tjock täcke av rullgrus på alla smågator... knappt så saaben tar sig fram när man ska hem =P

...tur att hojen inte går riktigt, så slipper man sladda i rullgrus ;P

Haha, gnälla o gnälla, var mer ett medelande! =) :krama

sålt kawan?
 

yoto

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2007
Ort
Åseda
Hoj
Ktm 640SM -02, Kawa Z1000 - 07*Såld*, Kawa ZX-7R -98*Såld*, Aprilia RS125 98 *Gått i arv*
Haha, gnälla o gnälla, var mer ett medelande! =) :krama

sålt kawan?

Mjo jag var inte arg :p Hade Saaben på service hos Lundgren och observerade då att de var och sopade gatorna i Norrhult/Klavre och blev lite fundersam... Trodde alltid man städade och gjorde fint i metropolen Åseda innan man sopade undan gruset i förorterna? ;P

Japp sålde kawan i lördags så nu är man enhojsägare igen... blev jävligt mycket mer utrymme i garaget igen så det var ganska skönt, sen ska jag väl ha in ktm:en till växjö i veckan så blir den lagad förhoppningsvis... så man kan vara med i ktm-klubben i Norrhult sedan ;P

Ha det gött
 

FinaFisken

They made me do it!
Gick med
12 Jan 2008
Ort
In pennys asssss
Hoj
KTM 690 SuperMoto Prestige
Mjo jag var inte arg :p Hade Saaben på service hos Lundgren och observerade då att de var och sopade gatorna i Norrhult/Klavre och blev lite fundersam... Trodde alltid man städade och gjorde fint i metropolen Åseda innan man sopade undan gruset i förorterna? ;P

Japp sålde kawan i lördags så nu är man enhojsägare igen... blev jävligt mycket mer utrymme i garaget igen så det var ganska skönt, sen ska jag väl ha in ktm:en till växjö i veckan så blir den lagad förhoppningsvis... så man kan vara med i ktm-klubben i Norrhult sedan ;P

Ha det gött

Hehe,. ja dom har en ond tendens att sopa åseda först men i år valde dom rätt iaf!:yoparty

Jaha, så du ska lämna in den på lagning, annars kan du lämna in den här i norrhult hos robban vettu! han är expert på att knäcka kopplingskorgar och felbeställa saker,. Och numera har han även ett jättestort reservdels lager hemma(massa massa felbeställningar) så är de nått du ska ha så är de bara att ringa han!
Och om du tycker kommentarer som,"va 100 nm, aja sätt i en skruvmejsel o håll emot bara!" är coolt, spec när de gäller o skruva i växelådan, så är han mannen för dey! :D :D
Billig timpenning tar han ut också, nästintill gratis!:)

Nä fan, jag ska väl inte seja nått, men vaa faan, kunde inte låta bli!:rofl

//FiSHi
 

RobRas

Guest
Hehe,. ja dom har en ond tendens att sopa åseda först men i år valde dom rätt iaf!:yoparty

Jaha, så du ska lämna in den på lagning, annars kan du lämna in den här i norrhult hos robban vettu! han är expert på att knäcka kopplingskorgar och felbeställa saker,. Och numera har han även ett jättestort reservdels lager hemma(massa massa felbeställningar) så är de nått du ska ha så är de bara att ringa han!
Och om du tycker kommentarer som,"va 100 nm, aja sätt i en skruvmejsel o håll emot bara!" är coolt, spec när de gäller o skruva i växelådan, så är han mannen för dey! :D :D
Billig timpenning tar han ut också, nästintill gratis!:)

Nä fan, jag ska väl inte seja nått, men vaa faan, kunde inte låta bli!:rofl

//FiSHi

Haha fan vad elak du var idag då. Tro mig det var inget litet projekt jag gav mig på. Tusen saker att tänkta på.. Ja, jo mitt "reservdelslager" består av en topplockspackning och en packning till tändningskåpan. Okänd modell men till KTM. Nåja, fisken du skulle tänkt "Aja, jag låter någon annan göra det för jag är för jävla lat och vet inte hur en gänga funkar." :D Fast där ljög jag lite du fixade iordning R6aan själv. Kåpor, framdrev, bakdrev och en kedja på 6-7-8-9 månader?? :arsele
 
Last edited:

yoto

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2007
Ort
Åseda
Hoj
Ktm 640SM -02, Kawa Z1000 - 07*Såld*, Kawa ZX-7R -98*Såld*, Aprilia RS125 98 *Gått i arv*
Ok, vet inte hur många delar jag behöver till en ktm modell okänd, men hade varit najs att få igång den innan det blir sommar på riktigt iaf... Själv brände jag ett batteri som satt på kawan nu på våren så jag fick köpa ett nytt, så vi klantar oss nog allihopa :p
 

Pirzig

5-4-4-6
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Södra Norrhult
Hoj
Yamaha Aerox 100
Glada grappar!

Letade i annalerna och hittade dessa glada gossar i färd med att torrgasa mini-motarden. Kan ni känna igen dem? De första tre rätta svaren vinner en Urshultsresa med eget fordon!
 

Bifogat

  • adam.jpg
    adam.jpg
    210.4 KB · Visningar: 74
  • adamrob.jpg
    adamrob.jpg
    229 KB · Visningar: 68

erecxx

jag kom, jag sågs, jag kraschade
Gick med
21 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
990smr
fina bilder pirzig!

adamski och robras är för söta... =)
lollan har en fin puch maxi!

kan ni gissa vem denna gestikulerande unge mannen är?!
 

Bifogat

  • gayson.jpg
    gayson.jpg
    80 KB · Visningar: 71
Last edited:

Whizkid

NMCK
Gick med
14 Jan 2006
Ort
Klavreström
Hoj
Triumph Daytona T595 -97x2, Triumph Bonneville T120R -70, Triumph Sprint ST 1050 -06, Triumph Thruxton -04
fina bilder pirzig!

adamski och robras är för söta... =)
lollan har en fin puch maxi!
vadå... tycker du inte jag är söt?:(

det är gullan som gestikulerar.. det känner jag igen väl..

jag har också en bild.. gissa vilka det är..
 

Bifogat

  • P3220252(1).jpg
    P3220252(1).jpg
    37.9 KB · Visningar: 70
Last edited:
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top