Vad har jag körkort för?

glemmy

Med lem
Gick med
23 Aug 2004
Hoj
Yamaha MT-09 -14
För ett år sen körde jag upp för mellankort på en 500cc hoj.
Jag fick ett körkort som ser ut såhär (har B-körkort + den inringade, inte alla andra):
obmmhasMD.jpg

Det ser ut som jag har tung, inte sant? Grejen var den att jag var anmäld för att köra upp för tung. Körde privat och tänkte hyrt/lånat en och kört upp men nu blev det så att jag körde upp på min egna 500cc (Måste ha över 700cc för tung, http://www.korkortsportalen.se/VV_Templates/Page.aspx?id=364).

Kan jag ha lurat systemet? Ville uppkörningssnubben vara snäll?
Hade kunnat kontakta någon men då kanske skiten uppdagas. Hört om något liknande? Just nu spelar det ingen roll då men det är om jag skulle vilja byta upp mig inom ett år.:banana

Finskt körkort? Nåväl, fattar poängen. Mitt körkort der ut sådär också och jag har tungt kort iaf.

Last edited:
Utfärdat -71? eller ser jag galet?
På den tiden kunde man väl köra upp för häst-å-vagn å få trafikkort?

Jag e inte riktigt lika gammal tror jag, men kan inte heller nya kk-regler så bra men jag tror inte du har nån begränsning iom ålder...

De var som fan! Nu studerade jag mitt körkort lite närmare och såg att det är finskt. :tungan

Nej men tog första bästa bild. Det är den nedre motorcykeln som är markerad på mitt, var det jag ville få fram. :)

Jag hann editera innan du skrev, läs igen. :P

På mitt mellankort så är det den översta hojen under rubriken A som jag har körkort för.

På mitt mellankort så är det den översta hojen under rubriken A som jag har körkort för.

Samma här.

Kanske är det så att kontrollanten helt enkelt missade att fråga om kubiken på din hoj, förutsatte att den var tung och godkände uppkörningen som tung? Är du gammal nog för ett tungt körkort? Om ja, grattis! Ut och kör obegränsat med dig!:D Om inte, då kan det nog bli problem om polisen kollar födelsedatumet på dig och ser att du är för ung för den behörighet du har...:gnissla Men det står på ditt körkort att du får köra tunga obegränsade motorcyklar:)

Samma här.

Kanske är det så att kontrollanten helt enkelt missade att fråga om kubiken på din hoj, förutsatte att den var tung och godkände uppkörningen som tung? Är du gammal nog för ett tungt körkort? Om ja, grattis! Ut och kör obegränsat med dig!:D Om inte, då kan det nog bli problem om polisen kollar födelsedatumet på dig och ser att du är för ung för den behörighet du har...:gnissla Men det står på ditt körkort att du får köra tunga obegränsade motorcyklar:)

Fyller 23 snart, så det borde vara lugnt.
Får köpa den tyngsta hoj man kan tänka sig så jag utnyttjar det till max :yoparty

Fyller 23 snart, så det borde vara lugnt.
Får köpa den tyngsta hoj man kan tänka sig så jag utnyttjar det till max :yoparty

Dåså, du är gammal nog och ditt körkort säger att du har behörighet för obegränsade hojar. Ut och köp dig en gsx1400 eller nåt och brassa utav bara fan!:D

På mitt körkort så är det den lilla motorcykeln som visas, men ändå har jag kort för tung.

Precis, det kan säkert märkas fel, men om snuten skulle kolla TS i datorn är det säkert kört.

Antar att Dee_cati tagit för mellan och så har det övergått i tung efter 2 år. Då får man väl inte ett nytt körkort utan kör vidare med sitt tills det går ut. Nästa gång får man ett märkt med tung.

Tveksamt om det förekommer felmärkning. Borde skötas automatiskt. Men sen kanske vägverkets (transportstyrelsens) databas skiljer sig från polisens eller nått och då kan det nog vara kört.

Eller så sitter det någon prao och märker körkorten.

Haha stökigt stor :D

En goldwing vore coolt. Men då får det vara en ny.
Ska åka runt i Schubert-hjälm och Armani-kostym i så fall.

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back