Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Nu han jag inte ändra lite på mitt eget inlägg.... Jag gillar inte att fuska med sånt som andra får betala för och som gör att premierna blir högre och högre!

men en försäkring som tillåter alla i hushållet att köra mc:n är ju inte fusk egentligen, bara det att det egentligen inte är han som kommer att vara huvudpiloten på hojen, men det går ju inte att bevisa på nåt sätt, eftersom att det enligt papperna är han som äger den också![]()
Nej det är riktigt. Har han också A-kort är det ju inga problem om du bor hemma. Då blir det ju en BAS-förs av ngt slag. Så alla som bor hemma med A-kort kan gasa runt och få ligga massor....

Nu har jag inte läst igenom tråden så risken är nog stor att det är fler som har skrivit det här men jag skriver det ändå.
Om du har körtkort för A begränsat. Då kan du få en sjukt billig försäkring via bilsport och mc. Jag har en fazer 600 -99a på mig själv i linköping (19år fyller 20 i år) och jag betalar ca 2300:- halvförsäkring/helår. Då har jag att jag alltid kör med mc-ställ samt smc rabatt. Den kostar mindre på mig än vad det skulle kosta om jag hade den på nån av mina föräldrar som bor mitt ute i skogen![]()
Sen måste jag fråga hur mycket man sparar på att skenförsäkra på sina föräldrar när man bara kör med trafikförsäkring? Det måste ju vara tior per månad det handlar om?
nejnej det är sant, men man vill ju ha så mkt hoj som möjligt för pengarna, så får man se till att trolla bort utgifter på andra sätt![]()
Och nej, pengatrolleri är inte riktigt acceptabelt...SMC-rabatten fås genom att köra en broms- och kurvkurs eller sporthojskurs via SMC. Du måste vara medlem i SMC.
Sen måste jag fråga hur mycket man sparar på att skenförsäkra på sina föräldrar när man bara kör med trafikförsäkring? Det måste ju vara tior per månad det handlar om?

Tänk om alla bara kunda slippa betala värsta mycket pengar för räserhojar, jevla skitsossar!jo det är genomskinligt, men grejen är den att min far också ska ta A-kort. Och ju snabbare han tar det, ju snabbare kan jag försäkra min hoj på honomdärav diskussionen angående ifall han ska ta begränsad eller obegränsad tidigare i tråden. Det kommer gå snabbare för honom att ta begränsad eftersom att han är inkörd på min 25 kw-hoj, men då får han vänta i 2 år på det obegränsade kortet (som jag har försökt förklara att han(enligt honom själv) inte lider av då han är glad över att bara få köra mc och inte har bråttom med att få obegränsat kort).
men vi får se hur jag gör, jag kommer lägga fram några hojar att välja mellan, sedan kommer jag kolla på alla försäkringsalternativ både på mej och på honom.
som det ser ut nu så kommer han att ta begränsat kort även om vi skriver försäkringen på mig då han inte har bråttom med obegränsat...
men tänk om du hade försäkrat den på din mamma istället så hade du kanske sparat 5000:- per år![]()
Jag vet inte om just du sparar så mkt på att försäkra på din pappa.. men jag som 18åring med nytaget körkort sparar runt 2 årslöner i vissa fall
hur stor är smc-rabatten? någon % av priset på försäkringen eller?blev lite intresserad nu!
Jag får smc-rabatt genom att bara var medlem där. Tror det är något annat bolag där du måste ha kört den där kursen för att få billigare.
Man får delvis rabatt genom att vara medlem, sen kan man få än mer rabatt om man tagit broms och kurv kurs.![]()
Även hos bilsport och mc?

Och att du låter din farsa ta begränsat, istället för obegränsat, bara för att det skall gagna dig, är ju tamejfan årets mest själviska handling. Skämmes.
(som baloo brukar säga)Det känns korkat. Och ghey. Men visst.Min far kommer att ta begränsat kort oavsett om det hjälper mig eller inte! Han är ingen hojfan och kommer inte åka omkring på en kromsläde, utan något sportigt som han inte bryr sig om att han måste köra på 25 kw de två första åren av sin mc-karriär!
guuud va trött jag blir, nu tar jag det en gång för alla! Min far kommer att ta begränsat kort oavsett om det hjälper mig eller inte! Han är ingen hojfan och kommer inte åka omkring på en kromsläde, utan något sportigt som han inte bryr sig om att han måste köra på 25 kw de två första åren av sin mc-karriär!
OK, har alla förstååått(som baloo brukar säga)
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |