Du får väl i så fall byta boende...eller sälja dig i hamnen.
Problemet är ju att bostadspriserna är lägre nu än när jag köpte vilket gör det "omöjligt".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Du får väl i så fall byta boende...eller sälja dig i hamnen.
Man kan ha en miljon i lön men ha två miljoner I skulder o således ändå "inte klara sig". Det handlar om att prioritera, anpassa plånboken o veta om alla sina utgifter, då går det. Jag lider dock me de som inte ens får ut akassa (unga som inte jobbat ihop akassa efter studierna tex)

Vad irriterad jag blir när jag läser om alla som skulle gå under diReCKT om dom blev tvungna att leva på 13.000kr netto, eller lite mindre, i månaden...
"Oooooo, vad det är synd om mig. Jag har dyrt och fint hus, och så bara MÅSTE jag ju ha rättighet att upprätthålla min levnadsstandard också, trots att jag är arbetslös, går på bidrag, och låter andra betala..."
Jag har varit sjukskriven i över TIO ÅR, efter sviterna av ett arbete jag hade. Jag hade en årsinkomst på över 400.000kr, men tyvärr hann jag inte arbeta där länge nog innan jag blev akut dålig, så jag står kvar med en sgi på 246.000kr, med en nettoinkomst på runt 9.500kr i månaden i sjukbidrag.
Trots detta har jag betalt familjens båda bilar, motorcykeln, en ny moppe för 25.000kr, -kontant.
Dessutom helförsäkrar jag sporthojen, och har ett radhus för runt miljonen, -med under 400.000kr i lån på.
Och ni snackar om att det inte skulle gå att leva på 13.000kr netto i månaden...
Det är väl sådant här man kollar upp INNAN man drar på sig dyr bostad, bil, mc, båt, sommarstuga, osv? Vad som händer och hur mycket jag skulle ha i inkomst om jag blev arbetslös och tvingad att gå på a-kassa?
Skulle man inte ha råd med prylarna om värsta tänkbara scenariot inträffade får man låta bli att handla, det är bara så enkelt, eller så sparar man först och handlar sen.
Exakt!
Det är inte inkomsterna man blir rik av, det är när man begränsar utgifterna.
Jag blir mer än heligt förbannad och trött på alla som tycker att det är en mänsklig rättighet att ha en lyxvilla med en boendekostnad på runt 10.000kr / månad.![]()
så vafan gnäller du om?

Att folk inte kan planera sin privatekonomi, och sedan ylar i högan sky när det börjar blåsa kallt om näsan.
Hur jävla svårt kan det vara att rätta mun efter matsäcken, och är vandringen lång får man se till att den räcker hela vägen.
Livet är långt, och mycket kan hända. Därför bör man planera för det.
Jag har ingenting emot folk som lever för nuet, skaffar dyra vanor och bränner stålar, det är gnällandet när tillvaron förändras som jag stör mig på.
Dessutom gnäller jag inte. Det är du som gnäller om att du aldrig skulle klara av att leva på 13.000kr netto i månaden. Jag är anpassningsbar, och klarar att leva på mindre, så inte gnäller jag, inte.
Jag är tvärtom ganska nöjd med tillvaron.![]()
Jag har inte skrivit något om min privatekonomi i tråden, men jag kan lova dig att jag gör mitt yttersta just nu för att konsumera Sverige upp ur krisen. Dom som "gnällt" i tråden om att de skulle ha svårt att leva på a-kassa har inte heller behövt göra den omställningen eftersom de inte blivit arbetslösa. Då har dom alltså heller inte gnällt över att tillvaron förändrats.![]()

|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |