USA handel?

Tjena!

Kan varmt rekomendera Solomotoparts.com! Köpte lite delar till min R6´a + att jag beställde ett Yoshi till polarns 900 Hornet.

Kollade upp Yoshi R77 till din hoj och det kostar 713,78 + 87,50 i frakt
(Alt 118.50 för express) och båda är då med USPS dvs posten.
Dom har heller inget emot att skriva ner värdet :tummenupp

Själv rekomenderar jag post då det är oftare man slipper moms & tull där om man jämför med UPS eller DHL. Har själv handlat en hel del på EBay (över 700 omdömmen) och det är inte för inte man kallar det "EvilBay"!! Har man väl börjat går det inte att sluta :D

Använde själv Paypal som jag tycker fungerar kanon!! :yoparty

Mvh Jimmy

Tjena!

Kan varmt rekomendera Solomotoparts.com! Köpte lite delar till min R6´a + att jag beställde ett Yoshi till polarns 900 Hornet.

Själv rekomenderar jag post då det är oftare man slipper moms & tull där om man jämför med UPS eller DHL. Har själv handlat en hel del på EBay (över 700 omdömmen) och det är inte för inte man kallar det "EvilBay"!! Har man väl börjat går det inte att sluta :D

Mvh Jimmy

okej, Ridersuperstore verkar dock vara billigast, 505 USD för ett TRS-slipon + 65 i frakt är svårtslaget. även det USPS. Nära en beställning nu!!! Kanske ska man försöka få med en double bubble ruta när man ändå håller på...

Tjena!

Mvh Jimmy

du Solomotoparts verkar va schysst, kostnadsfri frakt på allt över 99 dollar, stämmer det?

det här med att skriva ner värdet är bara att glömma, jag kollade villkoren på tullens hemsida när detta ska gälla och det går inte att få till..rena turen om tullen skulle missa att öppna mitt paket bara..

Eeeeeeh... :va?
Klart du kan få mindre moms och tull om säljaren går med på att skriva ner värdet...
Tullen vet ju inte vad du betalt för det du har köpt..

Skriver säljaren ner värdet så får du momsa och tulla för det värdet punGt slut...
Skickar inte säljaren med kvitto och skiter i att tullklarera så får du hem ett brev från tullen där dom ber dig skicka in kvitto..

Men samtidigt om du skriver ned värdet så blir det svårt att få ut något för det om det försvinner på vägen hem... då är du rökt.

Men samtidigt om du skriver ned värdet så blir det svårt att få ut något för det om det försvinner på vägen hem... då är du rökt.

Helt riktigt...
Har inte försvunnit nåt för mig än så länge men visst har det varit svettigt ett par ggr med lev. tider på en månad och längre...

Eeeeeeh... :va?
Klart du kan få mindre moms och tull om säljaren går med på att skriva ner värdet...
Tullen vet ju inte vad du betalt för det du har köpt..

Skriver säljaren ner värdet så får du momsa och tulla för det värdet punGt slut...
Skickar inte säljaren med kvitto och skiter i att tullklarera så får du hem ett brev från tullen där dom ber dig skicka in kvitto..

det har du helt rätt i att du får betala mindre moms+tull, men hur blir det om du hamnar i läget att redovisa kvitto för tullen?

Så får man hålla tummarna att grejerna kommer fram, annars rökt som sagt

det har du helt rätt i att du får betala mindre moms+tull, men hur blir det om du hamnar i läget att redovisa kvitto för tullen?

Så får man hålla tummarna att grejerna kommer fram, annars rökt som sagt

Får du redovisa kvittot för tullen har du lyckats!
Ta inköpslistan från siten, markera och kopiera allting, klistra in det i Word, redigera summorna, spar dokumentet och maila till Tullen... :D
Pilla inte på fraktkostnaden då den kan stå på kartongen..
Se till att antalet artiklar stämmer och dra inte av 99%, dom förstår att nånting är fel när du betalar $2 för en motor t.ex...

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back