Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ex.
Tar kortet som 18-20 utan trafikvana=hög risk?
Fick kortet på köpet och bestämmer sig att köpa hoj vid 40=hög risk?
Kört olika fordon i 15år och bestämmer sig att ta kort=låg risk?
Tanken är god men det är dyrt nog att ta körkort. Denna del borde kunna inkluderas på något vänster.
"- Jag kan tänka mig att en del blir sura över att det nu kommer att kosta ytterligare några tusenlappar att ta körkortet..."
Edit:
Tycker absolut att det här är ett steg i rätt riktning, kan det rädda ett liv om året så är det värt det. Men som sagt så är det rätt dyrt redan, kanske körskolorna skulle kunna ha riskutbildningen inkluderat i deras Mc-paket?

Och även hos dessa är frågan hur stort fäste den får... :mognadsfrågaJag tror nog att riskutbildningen är viktigast för dom som är i den lägre åldersgruppen.
Det är rätt få som har fått kortet på köpet som frågar hur man växlar på bakhjulet och hur man kommer ner i sub5 på bulten.
Dom som fick körkortet på köpet välter på sandfläckar på parkeringar, trottoarkör fälgar i rondeller och gör andra korkade saker som kostar grejor men inte leder till ond bråd död eller livslång förlamning.
Jag tror nog att riskutbildningen är viktigast för dom som är i den lägre åldersgruppen.
Samtidigt så har 2 st. som fått prova min eller tjejens hoj och vi varit ute en sväng klagat på bromsarna när vi kommit tillbaka,tyckte hojen var lättkörd men det var inget bett i bromsarna,fått kortet med B och varit på väg att skaffa hoj på äldre dar.
Svaret på frågan om vilken broms behöver jag väl inte dra....
Det kanske är så att dom du har lånat ut hojarna till är vana en annan typ av motorcyklar, eller helt enkelt skulle behöva en avrostning innan dom skaffar hoj?
|
|
Galfer skärper greppet om racing
Pressrelease från Galfer: ... |
|
Vi provkör Indian Chief Vintage
Screenshot I kommande nu... |
|
|
|
Ducati DesertX 2026
Ducati DesertX 2026 – ännu ... |
|
|
KTM firar 100 år av 6DAYS
KTM firar 100 år av 6DAYS® ... |
|
|
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj
BBM Hiro – ett helt nyutvec... |
|
|
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design
Efter flera decennier tills... |
|
|
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni
Retro möter racing – Ducati... |
|
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026
Voge DS 800 X Rally är en n... |
|
|
|
Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik
Harley-Davidson fortsätter ... |
|
|
KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?
KTM:s mellanklassraket får ... |