Asa Suspensions

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kikade på Draknästet precis och där presenterade en fjädringslösning utan fjäder. Det verkade vara en schysst idé och jag kollade upp hemsidan för företaget och fick syn på att den fanns även till hoj, snöskoter och bil (han visade en malmkross i programmet).

Är det nån som har provat det här? Nån som vet om det funkar lika bra som t.ex. en Öhlins eller har potentialen att bli lika bra?

Hemsidan: http://www.asa-suspension.com/

Jag såg det också. Väldigt intressant, verkar dock som han testat mest med crossar.

Kul att drakarna gick med på att investera. Det är så många uppfinnare och tekniker som aldrig får ut sina produkter på marknaden för de klarar inte av att sälja dem. Marknadsföring är svårt även om produkten är bra. Han här kommer nog att få sälja lite mer nu när han har varit på TV. Vem vill inte ha en bra fjädring? :)

Last edited:
Vem vill inte ha en bra fjädring? :)

Det var det jag tänkte också ;)

Det hade vart intressant att se hur den funkar på en sporthoj för det verkar ju löjligt enkelt att ändra alla parametrar på den och den han visade i programmet som satt på malmkrossen hade ju suttit där flera år utan service. Det tycker jag låter najs. ;)

Skulle vara intressant att få veta mer om funktionen, tex temperaturkompenseringen av gasfjädern...
Infon på deras hemsida är ju högst rudmentära, men det kanske beror på att dom väntar på patent eller nåt...

Skulle vara intressant att få veta mer om funktionen, tex temperaturkompenseringen av gasfjädern...
Infon på deras hemsida är ju högst rudmentära, men det kanske beror på att dom väntar på patent eller nåt...
Han hade redan patent på detta. Han hade ett 10-tal patent som gällde stötdämpare.

Om jag inte minns alldeles jätte fel så testade några svenska elit skoter-cross åkare att köra med dessa ASA dämpare. Tror inte en enda kör med dessa dämpare nu så känns som det nog var svårt att komma upp i samma prestanda som Öhlins mfl.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Back