Vad är inte original på min hoj? (Gsx750r -99)

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Köpte mig en 99a i höstas som jag inte haft tid för förrän nu. Då jag gillar original ska den nu återställas till standard.
Jag har upptäckt att det sitter en del kolfiber-look detaljer på den och tänkte försöka höra om nån av dessa är original, jag tycker dessa är ganska fula.
Min fråga är om nån av följande delar såg ut som kålfiber från fabrik; framskärm, luftintag mellan tank och frontkåpa och ram runt varvräknaren.

Sen tänkte jag också passa på att fråga om nån vet var jag kan köpa en tonad ruta som inte är extra stor. Jag har en tonad som har en bubbla på sig och när jag skulle byta till den genomskinliga original tyckte tom jag att det såg fattigt ut.

Jesper

Kolfiber grejorna är eftermonterade.

Skall du ha original eller skall du ha eftermarknadskåpa på den? Du talar ju mot dig själv ;)

Nåväl. Det enda som eventuellt skall vara "kolfiberlook" enligt de uppgifter jag har är luftintagena. Kan hända det beror på årsmodell mellan 96-99 och ursprungsland dock.

Ajdå, ni verkar inte vara helt överrens.

Jo, jag gör det ibland, det ska helst vara original men ser det för illa ut så vill tom jag ha eftermarknadsprylar.

Hehe. Nä helt överens är vi inte tydligen. Men luftintagena finns original med kolfiberlook vart fall. det andra vet jag inte. På 96or är det inget mer vad jag sett. Om dem spejsat till 99orna mer vet jag ej. 96-99 är samma skit more or less. insprut var största ändringen 98. tjockare framskivor kom la 97 då 96ornas blev skeva för lätt. och lite andra småtjaffs.

nej fel av mig dom fanns med den looken -99 vi är nog överens....minnet svek lite

nej fel av mig dom fanns med den looken -99 vi är nog överens....minnet svek lite

Okej, då får jag vänja mig med kolfiberdetaljerna kanske då. Tack för svaren.

Angående glaset där också, nån vet väl var man kan köpa ett sånt.

Jesper

http://www.s-racing.se/
http://www.s-racing.se/album.php?c=150

Standard = samma utformning och höjd som originalglaset har.
Airflow = Kallas även ”doubble-bubble” där glaset höjer sig i form av en bula.
Förhöjda = En förhöjning/förlängning av glaset. Listan anger total längd eller förhöjning (+).

Alternativt ebay eller någon annan av reklampelarna till vänster. Om dem är exakt som du vill får du kika på bilderna eller ringa och se om de kan ta hem.

Okej, då får jag vänja mig med kolfiberdetaljerna kanske då. Tack för svaren.

Angående glaset där också, nån vet väl var man kan köpa ett sånt.

Jesper

*/ ?>
Nyheter
Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Back