Triumph Speed Triple-tråden

Så då har man införskaffat sig en Triumph Speed Triple från 2004 :)
Har inte kört så mycket än men det ska jag bättra på snarast :D

Är hur nöjd som helst än så länge och fy faaan vad schnygg den är :yoparty
 
Så då har man införskaffat sig en Triumph Speed Triple från 2004 :)
Har inte kört så mycket än men det ska jag bättra på snarast :D

Är hur nöjd som helst än så länge och fy faaan vad schnygg den är :yoparty

Oj Oj OJ välkommen till S3 träsket :yoparty
Tjong.
 
S3R? Har du blandat ihop Speed Triple och Street Triple kanske.. 1050cc vs 675cc.
Båda är trevliga hojar dock!
 
Jaha då står man där i hoj köpa tankar... Jag står och väljer mellan just nu 3 hojar... Honda cb 1000R , Kawa Z1000 och S3 R men den sista har jag inte provkört än.. blir nog till helgen... Skulle vilja ha lite tips och tankar om vad ni tycker... Är det bra drag i S3 R :en?? Bra vrid? Go att åka längre turer på? o.s.v kom gärna med förslag.... Jag vet att jag som bestämmer själv men kan vara kul att höra vad ni säger... Jag hade en GSX-R 750 ´88 innan....


S3 R? måste vara STREET triple de va??.... kolla på: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167114
 
Ska åka till en viss gummiverkstad imorrn och fråga vad i h-vete de gjorde när de satt på nya däcket.

Hur gick det på gummiverkstan? Ligger de i gipsvagga nu, eller bad de om ursäkt och sade att de skulle stå för kostnaderna...:rolleyes:

Hoppas verkligen att det löser sig!:tummenupp

Inte så hojrelaterat, men hur var provkörningen? Gissar att det var rätt fränt!:tungan
 
Hur gick det på gummiverkstan? Ligger de i gipsvagga nu, eller bad de om ursäkt och sade att de skulle stå för kostnaderna...:rolleyes:

Hoppas verkligen att det löser sig!:tummenupp

Inte så hojrelaterat, men hur var provkörningen? Gissar att det var rätt fränt!:tungan

Ja man kunde önska att de gjorde det. :mad:
,men de hade ju absolut INTE gjort nåt fel. På dom lät det som de hade haft silkesvantar när de tog i mitt hjul.
Ersättning. Ha ha ha, men det blir inga fler besök där inte.
Dom kan ju bara försöka komma till min affär och få service. :D

Har beställt nya skivor samt lämnat in min på svarvning. Nån måste ju bli klar till nästa helg. Vägrar missa detta.
I värsta fall får jag låna en Hynda vfr att åka på.

Bilkörningen var inte att leka med. Nästan så man kunde tänka sig att kastbyta med triplen, men då mumlade hon nåt om 2,4 miljoner emellan :confused:

Nåja man har fått testa iallafall. Slänger upp en bild på en något nervös gnagare ( nu blir man väl bannad för att lägga upp en bil bild) kompenserar med tre trajor från senaste trippen.
DSC00530.JPG DSC00486.JPG
 
kan det vara så att det sitter samma skivor på en fireblade?
Dr Bike nämde det när jag var där på service med förra hojen..
kanske värt att kolla..
 
Tiden går fort.....

E de orginal pipor???
Har ett på Triumph öppna pipor liggande....både låter och går bättre:yoparty:yoparty

Yes, det är original. De pipor du har, är det de som kallas för TORS då?
Gillar looken på originalpiporna så byta till något med annorlunda utseende är inte riktigt intressant atm :)
 
3-1 ?

Ni som kör med 3-1 trumpeter.....

Hur lång tid tar det att skifta tillbaks till originaltutorna? Vilka märken är svåra/enkla?

Här i Linköping måste man ha originalsystem på kvällskörningarna. dB-dödare räknas inte. Jag vill gärna "rensa baken" och få en mer clean look men vill fortfarande kunna skifta tillbaks till original utan att behöva lägga en halv helg på det.

Annars får det kvitta, då behåller jag mina effektburkar som det tar ~5min att skifta till.

// Johan
 
Ni som kör med 3-1 trumpeter.....

Hur lång tid tar det att skifta tillbaks till originaltutorna? Vilka märken är svåra/enkla?

Här i Linköping måste man ha originalsystem på kvällskörningarna. dB-dödare räknas inte. Jag vill gärna "rensa baken" och få en mer clean look men vill fortfarande kunna skifta tillbaks till original utan att behöva lägga en halv helg på det.

Annars får det kvitta, då behåller jag mina effektburkar som det tar ~5min att skifta till.

// Johan

Jag har Zarden slipp on och det tar max 20 minuter att byta då det är bara hijet som sitter bak som jag behöver byta.
 
Ni som kör med 3-1 trumpeter.....

Hur lång tid tar det att skifta tillbaks till originaltutorna? Vilka märken är svåra/enkla?

Här i Linköping måste man ha originalsystem på kvällskörningarna. dB-dödare räknas inte. Jag vill gärna "rensa baken" och få en mer clean look men vill fortfarande kunna skifta tillbaks till original utan att behöva lägga en halv helg på det.

Annars får det kvitta, då behåller jag mina effektburkar som det tar ~5min att skifta till.

// Johan

Har du Arrows 3-1 system måste du byta grenrör också, med följd att du måste lossa på kylaren för att komma åt...
 
Här i Linköping måste man ha originalsystem på kvällskörningarna. // Johan

Byt bostadsort istället för det där krånglet! Du e välkommen att ansluta till familjen BugEyes i sTokholm!:)

Nä, men det måste väl vara fler än du som tycker att det där är krångligt. Börja lobba för en regeländring!:tummenupp

Har du Arrows 3-1 system måste du byta grenrör också, med följd att du måste lossa på kylaren för att komma åt...

Precis! JAG BYT INT!!! (Jag flytt int, fick jag ju lixom lägga bort för 20 år sen...)
 
Last edited:
Byt bostadsort istället för det där krånglet! Du e välkommen att ansluta till familjen BugEyes i sTokholm!:)

Nä, men det måste väl vara fler än du som tycker att det där är krångligt. Börja lobba för en regeländring!:tummenupp



Precis! JAG BYT INT!!! (Jag flytt int, fick jag ju lixom lägga bort för 20 år sen...)

Fast då blir det ännu värre! Sist jag kollade på sporthoj hade ni ingen riktig lokal ens! :va

Men om jag skrev en lista på orsaker att flytta till sTokholm skulle möjligheten att få köra med folk som vet hur en motorcykel skall se ut väga riktigt tungt!

Lutar åt att jag får behålla mina trimburkar och skifta med istället, om det nu krävs så stora operationer när man har 3-1.

// J
 
Har köpt ett depåstöd som jag fick idag med posten, men jag tycker inte att den passar specielt bra.
Axeln som ska in i svingen är aldeles för liten.
Ska det sitta någon hylsa på eller är det bara fel axel jag fått?

Ser ut som på bilden.

enkelsving.jpg

För att slippa påhopp så kan jag tillägga att jag hittat bilden på nätet och att det alltså inte är Duccen det handlar om utan det är min Speed triple stödet ska passa till.
 
Har köpt ett depåstöd som jag fick idag med posten, men jag tycker inte att den passar specielt bra.
Axeln som ska in i svingen är aldeles för liten.
Ska det sitta någon hylsa på eller är det bara fel axel jag fått?
.

Har för mig att man brukar få en hylsa/adapter som fungerar till resp. Hoj.


Jag har varit duktig :) & fixat första Bugg Eye märket idag! Efter en brottningsmatch med Plottern. Tur att jag har snälla kollegor....... Men nu är det bara att trycka ut ett gäng.


Tjong!
 

Bifogat

  • Bugg eyes.jpg
    Bugg eyes.jpg
    115.7 KB · Visningar: 60
Skitsnyggt... du får säga till vad du vill ha för jobbet/meterialet sen! Ser ut att bli bra!
 
Hej hej
Funderar på att köpa mig en speed triple 99-01, hur är dom att ha som första hoj?
och är det någe speciellt man ska kolla efter när man ska köpa?
eller ska man ta o köpa sig en typ suzuki sv650 att börja med o lära sig köra ordentligt o sen byta upp sig?

/Martin
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top