Fick ett konstigt mail idag.

Har snackat med dom nu igen, verkar till att vara sjyssta bananer iaf (med ett jävla temperament..) Uppdaterar igen om försäljningen blir lyckad :tummenupp

Tack ännu en gång :)

Hur menar du med ett jävla temperament?:va Blev de arga på dig?:hihi

Finnar verkar handla en del fordon i sverige nu för tiden:P
Kontakta säljaren säger jag. Sålde min bil till Finland för ett tag sen, först var jag lite skeptiskt till alla mail men affären gick smidigt som fan inga konstigheter alls.

Last edited:
Hur menar du med ett jävla temperament?:va Blev de arga på dig?:hihi

Kanske :rolleyes:

Skrev till honom att den här "sortens" mail brukar vara fejk så att säga.

DÅ BÖRJADE HAN SKRIVA SÅ HÄR! Kunde han inte bara ha verkat lite argare :hihi

ah kan man sätta ut sin egen hoj på någon bra sida i norge eller finland? :P Hojen står i Timrå :)

Jep, www.nettimoto.com är Finlands största, där har jag sett mycket (bilar) till salu som finns i Estland, men principen är ju den samma.

Min kompis kommer imorgon till Sverige för att söka hem en hoj!:)
Billigare priser+svag krona+billigare att resa över än t.ex. Tyskland+ lätt att handla med svenskar (jämfört med tyskar, språkmur lite där) gör det lockande att komma över till Sverige för att handla!:yoparty

Finnar är så mycket mer hostila än vad svenskar är.:D
Hänger på www.moottoripyora.org, finska SH, och det trycks nog ner på folk med svordomar minst i varannat inlägg!:D

Last edited:

Haha, förstår:hihi

Komiskt eller vadå.. Fick nyss ett mail till från en svensk kille som är bosatt i finland som vill köpa min 125:a oxå..!

Stackars finnar som ska behöva importera asså!

Komiskt eller vadå.. Fick nyss ett mail till från en svensk kille som är bosatt i finland som vill köpa min 125:a oxå..!

skatten räknas på ett annat sätt i fin men detta går o kring gå :D som alt annat

hehe det e bara o sälja ju behåll regg nr o av regga den bara, eller om du sälger den till en swe firma via dessa men se till o få betalt innan,
och se till att alla papper e fixade du böhöver bara kolla att du inte e ägare till denna om du säger den till en swe firma,
sen fixar dom resten ska dom impotera denna så fär du hälla koll på papper o regg nr dom måsta tillbaka till vv en spesiel lapp ska du bestella va ja minns
då ja sålde en hoj till norge :D fick fint med betalt för denna :banana

sen e det bra om du har nogon som kan finska me i dessa ärenden :tummenupp

Lycka till

//Robin

haha du har då koll på läget hör jag om du tror att vi i Finland "behöver importera":D Den starka euron och den svaga kronan gör att det är gyllene tider för oss (finländare) att handla från Sverige. en winwin situation för samtliga inblandade parter så som jag ser det, vi får köpa billigare än "vanligt" o ni har fler intressenter då ni vill sälja.:tummenupp

haha du har då koll på läget hör jag om du tror att vi i Finland "behöver importera":D Den starka euron och den svaga kronan gör att det är gyllene tider för oss (finländare) att handla från Sverige. en winwin situation för samtliga inblandade parter så som jag ser det, vi får köpa billigare än "vanligt" o ni har fler intressenter då ni vill sälja.:tummenupp

Ja då importerar ni ju i vilket fall :D :yoparty winwin situation vettifan det hörru... :D Nu ska man ju få se sin hoj bli plågad till döds på bomberweekend filmerna på youtube :D

Kan tillägas att ingen av hojarna är reggade! Det är alltså crossmaskiner.

sålde nyligen en hojj till Danmark.

kryssa i "export" på del 2 (gula delen) skicka in den tillsammans med din reg.skylt och ett brev som säger att du vill avregistrera den från sverige, fram tills dess är du försäkringsskyldig på hojjen om den är påställd!

så säg inte upp din försäkring försen detta är gjort (dyra böter).

sedan måste den nya ägaren ha del 1 (blåa delen) för att någonsin kunna registrera in hojjen igen. Om du avregistrerar hojjen och inte har del 1 så kan du INTE få del 1 utskickad i efterhand, med andra ord kan man aldrig regga in den hojjen igen...tänk på det!

om köparen inte ska regga in hojjen där han nu bor, så be han skriva ett brev att han ska renovera hojjen och således inte regga in den direkt, annars är det ca7dagar(olika från land till land)man har på sig att regga in den efter försäljning och avregistrering.
eventuellt om det finns tullhandling så skickas detta också in till transportstyelsen...

så det är lite extra jobb att sälja på export,dock inga extra kostnader!
lycka till!

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back