Körkort 2009

Synd det :( vad var det som gick fel?

Trafikdelen, han tyckte att jag borde stannat för ett gäng cyklister som jag ansåg var mitt på allén innan övergångstället, sen vare en kurvig avstickare från en 90 väg, som de va 70 på å efter nån km så kom de lite hus så jag sakta ner till 45-50 men han tyckte tydligen att jag skulle legat i 30......
Och till sist så vare blinkersen som inte alltid la av när jag ville :mad:

Å när jag ifrågasatte deras beslut ang cyklisterna så sa/skrek han kjell "käfta inte nu!"
men men, de jobbiga är bara väntetiden på en ny uppkörning! Vill ÅKA :huvet

Last edited:
bläää, fick en ex militär som heter Kjell+en gotlänning under upplärning (han var dock schysst)

Har numera 1 själv till att ogilla cyklister..
Bara att jaga ny tid då :(

Trist :( Jag hade själv just de 2 också när jag körde upp och tyckte Kjell var en rätt trevlig prick då, han kanske hade en bra dag helt enkelt.

Trist :( Jag hade själv just de 2 också när jag körde upp och tyckte Kjell var en rätt trevlig prick då, han kanske hade en bra dag helt enkelt.

Ja han var trevlig fram tills jag sa att jag tyckte att cyklisterna var på allén och inte vid cykelövergången, då lackade han till ordentligt....

Så, då har man varit och hämtat sin första motorcykel idag:tungan
Det blev en Suzuki GSXR 750 från -02. Nu ska man bara klara lappen också, sen börjar livet:banana

Det kanske kan hjälpa någon, såhär körde jag på uppkörningen, och bevisligen så gick det vägen.
TA ut svängen efter näst sista konan och kör rakt ut åt sidan en bit, mycket enklare:tummenupp

RÖD: hinder
SVART:Från start
GRÖN:Mot mål

Bifogat

• lågfart.jpg
    lågfart.jpg
    21 KB · Visningar: 48
nån som lyckats köra krypkörning med en vfr eller liknande hoj? jag lyckas verkligen inte när jag försöker hemma, på körskolan går det lätt med deras lätta offroad maskin på 150kg... med hondan känns det som jag behöver 10m för att lyckas vända runt sista konan...

Kör med en VFR 800 privat och tycker också att den är betydligt svårare en med körskolans (CB1000R)... Men ser det som en bra övning... när det väl sitter med VFR:en så e det busenkelt med körskolans.

Trafikdelen, han tyckte att jag borde stannat för ett gäng cyklister som jag ansåg var mitt på allén innan övergångstället, sen vare en kurvig avstickare från en 90 väg, som de va 70 på å efter nån km så kom de lite hus så jag sakta ner till 45-50 men han tyckte tydligen att jag skulle legat i 30......
Och till sist så vare blinkersen som inte alltid la av när jag ville :mad:

Å när jag ifrågasatte deras beslut ang cyklisterna så sa/skrek han kjell "käfta inte nu!"
men men, de jobbiga är bara väntetiden på en ny uppkörning! Vill ÅKA :huvet

Ok inte kul det :( hoppas du får en ny tid snart då är väl bara att börja jaga igen :). Men manöver provet gick bra eller?

Snart toeriprov. Klockan 11:45 ska jag infinna mig i provsalen vid Stockholm Central. Rum 3.
Känns sådär. Vi märker väll imorgon om jag spottar skit här eller om jag är en lycklig prick.

WISH ME LUCK!

Snart toeriprov. Klockan 11:45 ska jag infinna mig i provsalen vid Stockholm Central. Rum 3.
Känns sådär. Vi märker väll imorgon om jag spottar skit här eller om jag är en lycklig prick.

WISH ME LUCK!

Lycka till :D ta det bara lugnt så går det nog fint, missade mitt första för jag hade för bråttom hade rätt många slarv fel :P

Ok inte kul det :( hoppas du får en ny tid snart då är väl bara att börja jaga igen :). Men manöver provet gick bra eller?

yes :)

Manöverprovet gick över förväntan, de va de jag trodde att jag skulle kugga på om nåt, jag har ju bilkörkort så man tycker ju att om man klarar placering å så så är resten bara slarvfel

Då är det min tur, har uppkörning idag. Känner mig inte nervös ännu men gissar att det kommer. Håll tummarna för mig :)

Synd, men du borde väl få en ny tid? om dom nu inte e helt bakom flötet:tungan

--
Nu är uppkörningen verkligen fastställd, kom ett brev imorse om den. den 4 juni gäller de:D

Tja! Kan ni hjälpa mig lite angående placering vid landsvägkörning, smal krokiga vägar etc., både vid skymda och snyliga kurvor. Ska köra upp i GBG så gärna tacksam för vilka vägar tas vid säve och hur placeringen skall vara vid olika vägarna. Tacksam för hjälp.

Tja! Kan ni hjälpa mig lite angående placering vid landsvägkörning, smal krokiga vägar etc., både vid skymda och snyliga kurvor. Ska köra upp i GBG så gärna tacksam för vilka vägar tas vid säve och hur placeringen skall vara vid olika vägarna. Tacksam för hjälp.

Suuuure... sen kan vi följa med när du skall köra sen om du får kortet också, så du inte kör fel så att säga.

Sorry om det lät spydigt men om du skall klara körkortet så skall du klara att placera dig riktigt själv på vägarna och inte behöva hjälp med det, klarar du inte det så bör du plugga på mer och ta några lektioner.

Nyheter
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026