Nattjobbartips

Pelle

Musteridirektör
Gick med
4 Apr 2008
Hoj
Nein
Den här tråden tillägnas alla vi som jobbar natt. Vad brukar ni andra göra på era pass?

Själv jobbar jag med övervakning av IT-system, så normalt sett är det stendött. Hade ambitioner att försöka studera ett tag, men la ner då jag har fruktansvärt svårt att koncentrera mig nattetid.

Kom med tips på bra prylar att hitta på på natten. Just nu njuter jag av MacGyver i hopp om att få lite mektips. Jag menar, Bosse bildoktorn har inget på MacGyver! :tummenupp

När det inte finns något att göra brukar jag spela gitarr. Jag brukar också försöka läsa böcker om det inte är försent. Efter klockan 3 på natten så brukar bokstäverna flyta ihop.

när jag lyckas få 5 minuter mellan alla bensin och dieselblandningar så följer jag runt 10 olika motorforum....det kan slå ihäl mycket tid:)

Ladda usb-stickan med småspel och sätt dig och spela. Annars kan man göra saker till mopparna, förlänga svingen bara för att vara snabbast en kväll osv.

Brukar själv om det finns tid läsa lite tidningar/serier.

Fack då ska man stå på jobbet om en timma och en kvart- och sedan vara kvar i 12h!

Nu rullar maskinen på som en klocka, och då finns det inte ett skit att göra!!!

Därför har jag i bästa McGyver-anda börjat tillverka en tesked i lite rostfri plåt... Varför?
För att jag kan!

...Ja, det är tråkigt här! :glömdet

Jag vill också kunna pyssla med något konkret på nattpassen. Mitt största nöje nu är när kidsen skrålar på bakgatan på sin väg hem från krogen.

Origami kanske?

Jag vill också kunna pyssla med något konkret på nattpassen. Mitt största nöje nu är när kidsen skrålar på bakgatan på sin väg hem från krogen.

Origami kanske?

Vafan, ska du börja odla kryddor mitt i natten? :va

Haha, skämt å sido, sa kötthandlarn...
Vik något fränt då... typ en hajjabusa!!!

Bildbevis krävs!

Ha de /Markus

Ladda hem pappersmodeller på motorcyklar, fixa fram sax och lim så har du att göra många nätter.

Jag filade till en dricka/öl-öppnare ett nattskift jag hade tråkigt.
En sån man brukar ha i nyckelringen i alu som alltid blir utsliten.
Jag gjorde en av 5mm plattjärn = outslitlig!
Vill man vara riktigt frän kanske man kan göra en av rostfritt och polera till kromfinish :tummenupp

Jag vill också ha ett nattjobb där man löka och kolla film! :tungan:

Nej, det vill du inte. Omställningen av dygnsrytmen är hemsk, eller bara det att komma hem kl 8 på morgonen när det är fantastiskt väder och man vill ut och åka hoj men är för trött (och trafikfarlig).

TV-serier i all ära, men jag tröttnar otroligt fort hur bra serie det än är tyvärr. En timme kanske jag pallar sen kryper det i kroppen. Kollegorna brukar lira WoW eller just nöta serier. Ja just det, vi jobbar solokvist också, så det finns ingen att prata ihjäl heller.

Inatt var det "Nu blåser vi snuten 2" och 3, behöver jag nämna att det är filmer som inte åldrats med värdighet?

Last edited:
Nej, det vill du inte. Omställningen av dygnsrytmen är hemsk, eller bara det att komma hem kl 8 på morgonen när det är fantastiskt väder och man vill ut och åka hoj men är för trött (och trafikfarlig).

TV-serier i all ära, men jag tröttnar otroligt fort hur bra serie det än är tyvärr. En timme kanske jag pallar sen kryper det i kroppen. Kollegorna brukar lira WoW eller just nöta serier. Ja just det, vi jobbar solokvist också, så det finns ingen att prata ihjäl heller.

Inatt var det "Nu blåser vi snuten 2" och 3, behöver jag nämna att det är filmer som inte åldrats med värdighet?

Jobbar själv natt på bensinmack. Det är 12h-pass. Från 20-8. I princip det mesta jag gör är ju att städa och fixa i ordning allt.

Dock klagar jag absolut inte. Man jobbar mån-ons samt nästgående pass som man tar är tor-mån. Så man jobber sina 3/4 nätter och är ledig en vecka mellan. Så det är sjysst!

Inga problem med dygnets tider på något sätt, så det passar mig bra. :)

Jobbar själv natt på bensinmack. Det är 12h-pass. Från 20-8. I princip det mesta jag gör är ju att städa och fixa i ordning allt.

Dock klagar jag absolut inte. Man jobbar mån-ons samt nästgående pass som man tar är tor-mån. Så man jobber sina 3/4 nätter och är ledig en vecka mellan. Så det är sjysst!

Inga problem med dygnets tider på något sätt, så det passar mig bra. :)

Då kan vi byta kropp eller nåt, jag kan bli fullständigt fucked up efter en nattrepa. Dock är det olika från gång till gång, så jag ser inget mönster till varför det diffar. Vi kör 12h på helgen, så inatt kör jag 19-07. Första planerade saken jag ska göra är kl 0.30 inatt...

vart fasen hittar man jobb där man kan kolla nu blåser vi snuten 1 och 2! samma natt! och få betalt för det! sign me up :Bugar

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg